پدر زانتیا که بود؟

به گزارش آریا بلاگ، سیتروئن‭ ‬در‭ ‬دهه‭ ‬90‭ ‬میلادی‭ ‬طرح هایی‭ ‬متفاوت‭ ‬از‭ ‬همیشه‭ ‬بر‭ ‬محصولاتش‭ ‬می کشید‭. ‬خودروهای‭ ‬معمول‭ ‬سیتروئن‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬عصر‭ ‬عمدتا‭ ‬محصولاتی‭ ‬مزین‭ ‬به‭ ‬خطوط‭ ‬تیز‭ ‬و‭ ‬فرم‭ ‬اتاق‭ ‬جعبه ای‭ ‬بودند‭ ‬که‭ ‬ظاهری‭ ‬خشن‭ ‬و‭ ‬اسپورت‭ ‬و‭ ‬آینده نگرانه‭ ‬داشتند‭. ‬ایده ای‭ ‬که‭ ‬توسط‭ ‬مارچلو‭ ‬گاندینی‭ ‬مشهور،‭ ‬سرطراح‭ ‬شرکت‭ ‬لامبورگینی‭ ‬به‭ ‬سیتروئن‭ ‬تزریق‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬موفقیت‭ ‬نسبی‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬برند‭ ‬برگرداند‭.

پدر زانتیا که بود؟

‬بی ایکس‭ ‬یکی‭ ‬از‭ ‬نمونه های‭ ‬این‭ ‬مسئله‭ ‬بود‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬فاصله‭ ‬سال های‭ ‬1982‭ ‬تا‭ ‬1994‭ ‬میلادی‭ ‬متولد‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬در‭ ‬رده‭ ‬توانست‭ ‬تا‭ ‬حدی‭ ‬فروش‭ ‬سیتروئن‭ ‬را‭ ‬تقویت‭ ‬کند‭. ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬غیر‭ ‬از‭ ‬اسپانیا‭ ‬و‭ ‬فرانسه‭ ‬در‭ ‬ترکیه‭ ‬هم‭ ‬مونتاژ‭ ‬می شد،‭ ‬در‭ ‬اواخر‭ ‬دهه‭ ‬60‭ (‬سال‭ ‬1368‭) ‬وارد‭ ‬بازار‭ ‬ایران‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬فروش‭ ‬بسیار‭ ‬اندکی‭ ‬را‭ ‬تجربه‭ ‬کرد‭. ‬بی ایکس‭ ‬که‭ ‬ ‭ ‬روی‭ ‬پلتفرمی‭ ‬مشترک‭ ‬با‭ ‬پژو‭ ‬405‭ ‬سوار‭ ‬شده‭ ‬بود،‭ ‬فرم‭ ‬متفاوتی‭ ‬با‭ ‬محصولات‭ ‬سدان‭ ‬داشت‭ ‬و‭ ‬با‭ ‬داشتن‭ ‬یک‭ ‬اتاق‭ ‬فست بک،‭ ‬در‭ ‬دو‭ ‬گونه‭ ‬هاچ بک‭ ‬و‭ ‬استیشن‭ ‬تولید‭ ‬شد‭.

‬بی ایکس‭ ‬که‭ ‬سال‭ ‬1988‭ ‬فیس لیفت‭ ‬شد،‭ ‬در‭ ‬همه‭ ‬این‭ ‬12‭ ‬سال‭ ‬به‭ ‬دسته ای‭ ‬از‭ ‬موتورهای‭ ‬چهار‭ ‬سیلندر‭ ‬دیزلی‭ ‬و‭ ‬بنزینی‭ ‬مجهز‭ ‬شد‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬خاطر‭ ‬مصرف‭ ‬کم‭ ‬و‭ ‬فضای‭ ‬مناسب‭ ‬در‭ ‬بازار‭ ‬نظر‭ ‬خریداران‭ ‬را‭ ‬جلب‭ ‬کرد‭. ‬ ‭ ‬در‭ ‬این‭ ‬تصویر‭ ‬اما‭ ‬هیچ‭ ‬نشانی‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬دوران‭ ‬خوش‭ ‬به‭ ‬چشم‭ ‬نمی خورد‭ ‬و‭ ‬بی ایکس‭ ‬گوشه‭ ‬خیابان‭ ‬پرت‭ ‬شده‭ ‬و‭ ‬مستاصل‭ ‬مانده‭ ‬است ‭ ‬اما‭ ‬این‭ ‬حق‭ ‬پدر‭ ‬زانتیا‭ ‬نیست‭!‬

منبع: دیوار
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2014

به "پدر زانتیا که بود؟" امتیاز دهید

13 کاربر به "پدر زانتیا که بود؟" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدر زانتیا که بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید