کدام کاربران موبایل در معرض سرقت اطلاعات قرار دارند

به گزارش آریا بلاگ، کاربرانی که از موبایل های اندروید عرضه شده در 2012 میلادی یا قبل از آن استفاده می نمایند باید نگران افشا شدن اطلاعاتشان باشند.

کدام کاربران موبایل در معرض سرقت اطلاعات قرار دارند

به گزارش خبرنگاران، مهر به نقل از ایندیپندنت نوشت: کارشناسان هشدار داده اند بیش از یک میلیارد دستگاه با سیستم عامل اندروید در معرض خطر هک قرار دارند. این دستگاه ها دارای نسخه های قدیمی تر سیستم عامل اندروید هستند.

بسیاری از این دستگاه ها که هم اکنون نیز فعال و مورد استفاده کاربران هستند، دیگر با آپدیت های امنیتی پشتیبانی نمی شوند و وصله های امنیتی برای رفع کردن باگ ها و مسائل دیگر را دریافت نمی نمایند.

این بدان معناست که امکان دارد هکرها با انتشار وسیع باگ هایی به راحتی به دستگاه های کاربران نفوذ نمایند. گزارش گروهی حمایت از مشتری ?Which نشان می دهد حدود 40 درصد از کاربران اندروید از نسخه های قدیمی تر این نرم افزار استفاده می نمایند. این نسخه های قدیمی تر اندروید وصله های امنیتی گوگل را دریافت نمی نمایند.

اندروید محبوب ترین سیستم عامل دنیای است و ?Which با اشاره به این نکته معتقد است احتمالا میلیون ها کاربر موبایل در خطر سرقت اطلاعات و حملات سایبری قرار دارند.

طبق آمار 2019 گوگل، هم اکنون بیش از 2.5 میلیارد دستگاه فعال اندروید در سراسر دنیا وجود دارد، اما برای نسخه های قدیمی تر سیستم عامل موبایل (به طور کلی نسخه هایی که بیش از 2 سال از عمرشان می گذرد) آپدیت های امنیتی ارائه نمی گردد.

در این شرایط، شرکت هایی مانند گوگل کاربران را تشویق می نمایند به جای آپدیت، نسخه های جدیدتر سیستم عامل را بخرند تا بتوانند دستگاه هایشان را از حمله های سایبری حفظ نمایند.

طبق تحقیق ?Which، موبایل های قدیمی تر تولیدنمایندگانی از جمله موتورولا، سامسونگ، سونی و ال جی دارای شکاف های امنیتی است.

همچنین در این گزارش ذکر شده است کاربرانی که از موبایل های اندروید عرضه شده در 2012 میلادی یا قبل از آن استفاده می نمایند باید نگران افشا شدن اطلاعاتشان باشند. علاوه بر آن، گزارش ?Which کاربران را تشویق نموده است تا اندروید قدیمی تر از نسخه ناگت 7 را آپدیت نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2491

به "کدام کاربران موبایل در معرض سرقت اطلاعات قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کاربران موبایل در معرض سرقت اطلاعات قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید