گوشی های هوشمند به تب سنج مجهز می شوند

به گزارش آریا بلاگ، شرکت هواوی از فراوری یک گوشی هوشمند جدید اطلاع داد که به یک حسگر دماسنج مادون قرمز مجهز است و کاربران می توانند از طریق آن تب خود و اطرافیانشان را بسنجند.

گوشی های هوشمند به تب سنج مجهز می شوند

به گزارش خبرنگاران ، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: گوشی های هوشمند واقعاً دستگاه های باورنکردنی و عجیبی اند و روز به روز با پیشرفت های خود ما را شگفت زده می نمایند. آن ها دستگاه ها و حسگرهای ریز و کوچکی از جمله GPS و ژیروسکوپ ریز دارند که قبلا فقط می توانستیم آن ها را در رؤیای خود ببینیم.

اکنون هواوی با پیش بینی آنچه بسیاری معتقدند در دنیای پساکرونا لازم خواهد بود، سعی دارد حسگر دماسنج مادون قرمز را در گوشی های هوشمند به یک افزونه اصلی تبدیل کند.

این شرکت فاش کرد گوشی جدیدش یعنی Honor Play4 Pro با یک حسگر دماسنج مادون قرمز به بازار خواهد آمد.

حسگر دماسنج مادون قرمز این گوشی که در دوربین عقب آن تعبیه شده است، می تواند دمای سطح بدن افراد و سطوح را اندازه گیری کند.

با توجه به نگرانی های واقعی در خصوص موج دوم شیوع کوویدـ19 به دلیل شکستن قرنطینه خانگی و آغاز مجدد تقریبا همه مشاغل در سراسر دنیا، این حسگر تب سنج جدید می تواند یکی از پرفروش ترین و مورد نیازترین دستگاه ها در امسال باشد.

در حالی که نظارت بر دمای بدن یک روش تضمین شده برای غربالگری کوویدـ 19 نیست، اما مطمئناً تب یکی از نشانه های اولیه ابتلا به ویروس کروناست.

ویژگی جدید این گوشی هوشمند در ویدئویی که در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شد، فاش شد. بدین صورت که کاربران با باز کردن یک برنامه و دریافت گوشی روی پیشانی شخص و لمس یک گزینه روی صفحه گوشی به راحتی می توانند دمای بدن فرد را اندازه بگیرند.

استفاده از دماسنج های غیرتماسی در چین و سراسر دنیا در طول شیوع این بیماری همه گیر چشم انداز مشترک دنیا است.

هواوی ادعا می نماید این حسگر دماسنج مادون قرمز که به اندازه یک دوربین حرارتی دقیق نیست، می تواند درجه حرارت را از منفی 20 درجه سانتی گراد تا مثبت 100 درجه سانتی گراد بخواند.

لازم به ذکر است حسگرهای دماسنج مادون قرمز ارزان هستند و در صورت رایج شدن، قیمت گوشی های هوشمند را بالا نخواهند نبرد. در واقع، آن ها در حال حاضر هم در بسیاری از گوشی ها برای باز کردن قفل با چهره و جلوه های ویژه دوربین تعبیه شده اند.

گوشی Honor Play4 Pro سیستم عامل اندروید را اجرا می نماید و به رغم ممنوعیت صادرات به ایالات متحده دارای برنامه ها و خدمات گوگل خواهد بود. اندازه نمایشگر این گوشی 6.57 اینچ با وضوح 2480×1080 و پردازنده Kirin 990 SoC ، هشت گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 4200 میلی آمپر ساعتی است.

این گوشی در حال حاضر فقط در چین به فروش خواهد رسید و نسخه مجهز به حسگر دماسنج مادون قرمز آن تقریباً 422 دلار قیمت دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3429

به "گوشی های هوشمند به تب سنج مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های هوشمند به تب سنج مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید