یک نیم فصل ناامیدکننده

به گزارش آریا بلاگ، با فروش هشت میلیون و 481 هزار 597 دستگاه خودرو در مجموعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حجم بازار خودرو قاره سبز طی نیم فصل اول سال حدود 2.5 درصد کاهش یافت. ابلاغ و پافشاری بر اجرای آیین نامه زیست محیطی WLTP و مسائل ناشی از جنگ تجاری که چشم انداز مالی را تیره و تار نموده، از جمله عوامل اصلی کاهش فروش خودرو در این منطقه از دنیا بوده است. با اینکه تغییر خاصی در ترکیب فروشندگان اصلی خودرو در بازار اروپا رخ نداده ولی تسلا پیروز شده در بخشی از بازار کاملا رقبای خود را تارومار کند!

یک نیم فصل ناامیدکننده

کلاس بندی بازار در آینه آمار

برندهایی که تمرکز خود را روی ساخت مینی ون های شهری، کراس اوورهای فول سایز، کوپه های نیمه لوکس، مینی ون های کامپکت، اس یووی های بزرگ، محصولات کوپه و روباز، سدان های متوسط و تولیدات لوکس قرار داده بودند در نیمه اول سال اغلب با افت فروش روبه رو شدند. در عین حال کلاس هایی همچون محصولات برقی، سوپراسپورت ها، کراس اوورهای کوچک در کنار انواع مالی یا نیمه لوکس اس یووی های کامپکت و کراس با رشد فروش روبه رو شده و تولیدکنندگان خود را خشنود کردند. نگاهی به دو جدول زیر به خوبی گویای وضعیت بازار اروپا در نیمه اول سال است.

فولکس واگن گلف: دوباره پرفروش ترین خودرو اروپا شده. این محصول آلمانی ضمن کسب مقام اول کلاس هاچ بک های بزرگ پیروز شده به رغم افت 16.2 درصدی خریداران، کماکان با فروش 206785 دستگاه پرفروش ترین محصول نیم فصل اول سال باشد. این رده در نیمه اول سال بیش از یک میلیون و 204 هزار نفر خریدار داشته است.

رنو کلیو: در کلاس هاچ بک های متوسط پیروز شده با 0.9 درصد رشد، رجحان خود را حفظ کند و 185517 دستگاه فروش داشته باشد. این رده در نیمه فصل اول 2019 حدود یک میلیون و 475 هزار نفر خریدار داشته است.

فیات پاندا: بازار سوپرمینی ها در سیطره فیات است و سری پاندا هم با 105534 عدد خودرو تحویل شده، پیروز ترین محصول این رده است. 603هزار نفر از ابتدای سال در اروپا خودرو سوپرمینی خریده اند.

فولکس واگن پاسات: سدان محبوب این روزهای بازار ایران در نیمه اول سال در حالی با حدود 65 هزار دستگاه رجحانن خودرو کلاس خود شده که از ابتدای سال تا خاتمه تابستان 2019 مجموعا در این رده 214 هزار و 977 دستگاه سدان متوسط تحویل مشتریان شده است.

رنو سنیک: در کنار مدل گرند سنیک با فروش 45748 دستگاه خودرو نمره یک بازار لقب گرفته در حالی که کل حجم این بخش از بازار مینی ون های شهری 170037 دستگاه بوده است.

ب.ام.و سری5: پیروز شده رجحانن سدان متوسط و لوکس بازار باشد. سری5 جدید طی شش ماه 47363 دستگاه فروش داشته که عددی قابل تامل در مقایسه با فروش مجموع این بازار به میزان 392 هزار دستگاه بوده است.

اشکودا کودیاک: پیروز ترین کراس اوور متوسط بازار اروپا در نیمه نخست سال توانسته 40646 دستگاه فروش داشته باشد. این کلاس تا اینجای سال پذیرای بیش از 164 هزار دستگاه خودرو جدید بوده است.

منبع: دیوار
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 686

به "یک نیم فصل ناامیدکننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نیم فصل ناامیدکننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید