16 منظره در دنیا که شما را به سفر تشویق می کند (قسمت دوم)

به گزارش آریا بلاگ، چشم انداز ها بی شماری در دنیا وجود دارند که گاهی حتی دیدن تصویر آن ها به شما احساس لذت و آرامش می بخشد. گاهی تصمیم می گیرید برای دیدن این زیبایی ها از نزدیک، کوله بار سفر خود را آماده کنید!

16 منظره در دنیا که شما را به سفر تشویق می کند (قسمت دوم)

در زمان جستجو برای یافتن جاذبه ها و چشم انداز ها زیبا در اینترنت ممکن است به تصاویر تازهی برخورد کنید که تا به امروز نامی از مکان آن ها نشنیده اید. بعضی از این تصاویر به قدری زیبا و مجذوب کننده هستند که شما را به شروع یک سفر به منطقه ای تازه تحریک می کنند. برای آشنایی با بعضی از منطقه ها اعجاب انگیز برای سفر، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

9. معبد Partenon، آتن، یونان

قدمت این بنا به قرون وسطی و حدود 1500 سال پیش بر می شود. اولین سنگ این بنا در سال 447 قبل از میلاد نهاده شد و بقایای آن، اکنون به عنوان نشانه ای از آتنی های باستان، یونان قدیم و معماری نوع دوریک (Doric architecture) در نظر گرفته می شود. این بنای اعجاب انگیز برای قرن ها به عنوان معبد خدای آتنا بود، اگرچه تاریخ گواهی می دهد که این مکان مدت زمان های کوتاهی، به عنوان کلیسا و مسجد نیز استفاده شده است.

10. خلیج کلیسای جامع، آکلند، نیوزلند

خلیج کلیسای جامع یکی از نقاطی است که با وجود سختی هایی که برای رسیدن به آن وجود دارد، بسیار معروف است. به دلیل مشهور بودن، شما می دانید که این سفر سخت ارزشش را دارد. تا این صخره های معروف، تقریباً 5.2 کیلومتر پیاده روی است یا اینکه می توانید برای رسیدن به آنجا از قایق استفاده کنید. زمانی را برای لذت بردن از Te Whanganui a Hei Marine Reserve اختصاص دهید. همچنین از این موضوع آگاهی داشته باشید که با ساحل آب داغ (Hot Water Beach) فقط 10 دقیقه با ماشین فاصله دارید. بله، حبابهای آب داغ از ماسه های طلایی تیره بیرون می زنند.

11. مسجد آبی (Blue Mousque)، استانبول، ترکیه

مسجد آبی از مهم ترین مقاصد گردشگری در تور استانبول است. تقریبا 21 هزار کاشی آبی سرامیکی که قسمت داخلی این عبادتگاه را زینت داده اند، به مسجد سلطان احمد، این لقب غیررسمی را داده اند. در شب، مسجد به رنگ آبی برق می زند، گنبد و مناره های آن در برابر شهر و دریای مرمر، می درخشند. داخل آن بسیار زیبا و خیره کننده است با 200 پنجره شیشه ای منقوش و گنبدهای پی در پی، دید شما را به سوی آسمان هدایت می کند.

12. پترا (Petra)، امان، اردن

پترا تقریباً در همه لیست های مکان هایی که قبل از مرگ باید ببینید وجود دارد. سرسرا و سردرهای آن به رنگ صورتی، تراشیده شده اند و جدا از اعجابی که در ساختمان های معروف مثل خزانه داری و صومعه (عکس بالا) نمایان است، پارک باستان شناسی مجاور آن با بیش از 10 کیلومتر مربع مساحت دارای موزه ها و گودبرداری های تازه برای تماشا است.

13. دریاچه بلِد (Bled lake)، بلِد، اسلوانی

زیبایی دریاچه بلد مثل زیبایی مجموعه از عروسک های ماتریوشکای روسی است. یک کلیسا در یک جزیره کوچک که این جزیره از دریاچه ای شفاف بیرون آمده و خود دریاچه بین کوه های Julian Alps در یکی از زیباترین کشورهای شرق اروپا نهاده شده است. قصر شهر بلد بر همه این چشم انداز ها مشرف است.

14. شهر کیپ تاون و کوه میز (Table mountains)، آفریقای جنوبی

وقتی ابرها در آسمان در شرایط پایینی قرار می گیرند ، کوه میز - که وقتی در شهر کیپ تاون هستید درست در مقابل شما نهاده شده است. با رومیزی پف دار سفید رنگی پوشانده می شود و این طور به نظر می رسد که گروهی از افراد مهم به زودی از راه می رسند. بازدید از این بندر تاریخی در هر فرصتی بسیار جالب توجه است؛ اما سوار شدن بر تله کابین کوه میز (Table Mountain Cableway) که شما را به بالای کوه می برد از دست ندهید، چشم اندازی بسیار زیبا که می توانید مطالب زیادی راجع به آن بنویسید.

15. ساحل سنز (Beach Scenes)، موریس

موریس شامل دو جزیره اصلی در حدود 1100 کیلومتری شرق ماداگاسکار و 1900 کیلومتری شرق آفریقا است (اقیانوس هند خیلی گسترده است). چیزی که بیشتر از آن تعجب خواهید کرد این است که آب واقعا شبیه عکس به نظر می رسد (نزدیک و بزرگ). سومین صخره مرجانی دنیا از نظر بزرگی جزیره را احاطه کرده است، و بنابراین 160 کیلومتر سواحل و آب های آن، از دریاهای آزاد محافظت می شود.

16. شیبویا Shibuya ، توکیو، ژاپن

شیبویا بهشت مد نامیده شده است، یک ناحیه از توکیو که به زیبایی، کلاس و مد اختصاص داده شده است. کافی شاپ ها، رستوران ها، و مغازه ها چشم های شما را به سمت خود می کشند و مردمی که تماشا می کنند به مقدار اجناس آن ها جالب توجه هستند. در اینجا به سختی می توانید سروصدای دنیای متحرک اطرافتان را احساس نکنید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9179

به "16 منظره در دنیا که شما را به سفر تشویق می کند (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 منظره در دنیا که شما را به سفر تشویق می کند (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید