تور ارزان هلند: آب و هوای هلند در طول سال چگونه است؟

به گزارش آریا بلاگ، آب و هوای هلند معتدل است و زمستان های سرد و تابستان های خنک و معتدل دارد. هلند کشوری در منطقه اروپای غربی است که از سمت شرق با آلمان و از سمت جنوب با بلژیک هم مرز است و بعلاوه با کشورهای آلمان، بلژیک و انگلستان در سمت شمال غربی به وسیله دریای شمالی مرزهای دریایی دارد.

تور ارزان هلند: آب و هوای هلند در طول سال چگونه است؟

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با آب و هوای این کشور در ماه های مختلف آشنا کنیم و بعلاوه اگر آنالیز های خود را در خصوص کشور هلند کردید اما اطلاعات دقیقی از جزئیات راهنمای مهاجرت به این کشور ندارید ضروری است تا از یاری مشاورین لتسگو یونی آگاه شوید.

آب و هوای هلند

از آنجایی که بیشتر مساحت این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است، آب و هوای بیشتر نقاط هلند، اقیانوسی است، اما بخش کوچکی از این کشور در نواحی کارائیبی واقع شده است و دارای آب و هوای گرمسیری است. به طور کلی عرض جغرافیایی، مجاورت منطقه با آب های آزاد و ارتفاع زمین به صورت اساسی روی آب و هوای این کشور تاثیر می گذارند. آب و هوای هلند در طول سال عمدتاً ابری، مرطوب و خنک است، می توان گفت که آب و هوای هلند در بیشتر نقاط این کشور به همین صورت است اما در قسمت مرکزی و داخلی کمی قاره ای است و سواحل این کشور معمولا خنک و تحت وزش باد هستند.

آشنایی با آب و هوای هلند در فصل های مختلف

میانگین دمای سالانه حدبیشتر 5 درجه و حدبیشتر 14.4 سانتی گراد است. این کشور تابستان های دلپذیری دارد اما نور آفتاب در این فصل چندان زیاد نیست. بیشترین دمای هوای تابستان در این کشور بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد متغیر است. زمستان های این کشور با اینکه سرد محسوب می گردد اما دمای آن معمولا بالاتر از دمای یخ زدگی است. میانگین دما در فصل زمستان در کشور هلند بین 0 تا 4.4 درجه سانتی گراد متغیر است. اما جریان اقیانوس اطلس می تواند دما را افزایش داده و به بیش از 10 درجه سانتی گراد نیز برساند و هوای سرد اروپای شرقی می تواند دمای هوا را به زیر صفر درجه هم برساند.

بارش برف در این کشور معمولی است. بهار نیز تقریباً سرد است اما تا ماه می رو به گرمی میرود. پاییز خنک و دلپذیر است تا اینکه در ماه اکتبر جو ابری و مرطوب تا انتها زمستان در این کشور باقی می ماند.

کشور هلند توپوگرافی بسیار مسطح و ارتفاع بسیار کمی دارد به طوری که 17 درصد از این کشور زیر سطح دریا واقع شده است و 50 درصد از این کشور تنها یک متر از سطح دریا فاصله دارد. شمال و غرب این کشور مسطح، جنوب و شرق کمی مرتفع و دارای تپه و منطقه مرکزی آن دارای دامنه های تپه ای و جنوب شرقی آن دارای ارتفاعاتی با حدبیشتر 321 متر است

برترین زمان برای سفر به هلند

ماه سپتامبر و مه برترین زمان برای سفر به هلند است.می توان گفت که از اواخر بهار تا اوایل پاییز حتی با وجود باران های مکرر ، آب و هوای هلند برای سفر بسیار عالی است. در این روزهای سال روزها بلندتر و گرم است و تقریبا تا 16.5 ساعت هوا روشن است.

در تابستان هلند روزها طولانی و کمی گرم هستند و سطح رطوبت نیز در حد استاندارد است. شکوفایی لاله ها در ماه های مه و ژوئن در سراسر کشور بسیار زیبا و دیدنی است . دمای آب در دوران تعطیلات تابستانی حدود 16 درجه است و میتواند برترین حالت برای شنا در آب باشد. در ماه سپتامبر دمای هوا به بالای 2 درجه می رسد و با فرا رسیدن پاییز صحنه رنگارنگ گیاهان و درختان چشم انداز بسیار زیادی می آفریند

بدترین زمان برای سفر به هلند

به طور کلی بدترین زمان برای سفر به کشور هلند فصل زمستان و از ماه های دسامبر تا فوریه است. آب و هوای هلند در فصل زمستان سرد و مستعد برف و یخبندان است. جو هوا تاریک، رطوبت هوا زیاد و هوا ابری و کمی کسل نماینده است. اما با این حال اگر دوستدار برف و یخبندان و سرگرمیات در این فصل هستید و در پی ماجراجویی های زمستانی مانند اسکیت روی یخ هستید فصل زمستان در کشور هلند می تواند مقصدی مناسب برای شما باشد. در این فصل دمای آب دریا به زیر 5 درجه سانتیگراد می رسد و اصلا برای شنا کردن مناسب نیست. بعلاوه تندبادها و طوفان های شدید در این فصل وجود دارند پس داشتن لباس های گرم زمستانی از ضروریات سفر در زمستان به کشور هلند است.

خطرات و حوادث آب و هوای هلند

سیل در کشور هلند معمولا حادثه ای متداول است، از آنجایی که سطح این کشور پایین و مسطح است با افزایش اندازه آب رودخانه ها و دریاها ایجاد سیل در این کشور تقریبا مداوم است. دلیل اصلی این موضوع این است که این کشور با رودخانه های بزرگ و دریاها احاطه شده اما سطح خود کشور از دریا پایین تر است. البته سیستم گسترده و پیشرفته ای از سدها تقریبا از 50 درصد این منطقه محافظت می نماید. از طرف دیگر از آنجایی که آب و هوای هلند تقریبا متنوع است در فصل های پاییز و زمستان طوفان و بادهای شدید از سمت شمال غربی به این کشور می وزد.

نکاتی که باید در خصوص آب و هوای هلند بدانید

اگر قصد سفر به کشور دیگری را داشته باشید حتما باید از وضع و نوع آب و هوای کشور اطلاعات داشته باشید تا برترین فصل را برای سفر خود انتخاب کنید و تجربه ای زیبا و لذت بخش از سفر خود داشته باشید. در ادامه ما به چند مورد از ویژگی های آب و هوای هلند در ماه ها و فصل های متفاوت سال اشاره نموده ایم.

  1. گرمترین زمان سال در آب و هوای هلند ماه آگوست با 22 درجه سانتیگراد است.
  2. سردترین ماه هلند ژانویه با حدود 1 درجه سانتیگراد است.
  3. رطوبت هوا در هلند در ماه اکتبر 58mm و در بیشترین اندازه خود واقع شده است.
  4. در ماه ژانویه اندازه وزش باد از دیگر ماه های سال در کشور هلند بیشتر است.
  5. اگر می خواهید تعطیلات خود در هلند را بیرون از خانه و هتل بگذرانید در ماه های اکتبر و نوامبر به این کشور سفر نکنید چون اندازه بارندگی در این ماه ها از سایر ماه های دیگر بیشتر است.
  6. جالب است بدانید که در ماه دسامبر میانگین روشنایی روز تقریبا تنها یک ساعت است! اما نگران نباشید چون جشن ها و فستیوال های شبانه مانند جشن های کریسمس در ساعات تاریکی می تواند سرگرمی لذت بخشی برای شما باشد.

آب و هوای هلند در ماه های مختلف سال

به طور طبیعی در هر کشوری در ماه های مختلف سال آب و هوا و فاکتورهایی مانند اندازه رطوبت، اندازه وزش باد، بارندگی و ... متغیر است. اگر قصد مهاجرت به کشور هلند را دارید باید با شرایط جوی این کشور آشنا باشید و بعلاوه میتوانید از مشاوره تخصصی مشاورین لتسگو یونی نیز بهره ببرید تا دچار مشکل نشوید و برترین زمان را برای مهاجرت انتخاب کنید. در نظر داشته باشید آب و هوای کشور هلند نیز در ماه های مختلف سال فرق دارد که در ادامه آن ها را به شما شرح خواهیم داد.

آب و هوای هلند در ماه ژانویه

ژانویه تقریبا سرد ترین و تاریک و تا حدودی کسل نماینده ترین ماه سال در هلند است و بعضی شب ها دمای هوا به زیر صفر می رسد. بارش برف در این ماه سال سبک و معمولی است اما زمان تابش نور خورشید به تنها 2 ساعت می رسد.

ژانویه با داشتن بادهایی با سرعت حدود 25 کیلومتر بر ساعت یکی از بادگیرترین ماه های سال در کشور هلند است. اما از مزایای این ماه می توان به این مورد اشاره نمود که می توان از سطح یخ زده دریاچه ها و رودخانه ها به عنوان زمین اسکیت روی یخ استفاده کرد.

آب و هوای هلند در ماه فوریه

فوریه در کشور هلند نیز از ماه های سرد و ابری است برای مثال در شهر لاهه به حدود 1.1درجه سانتی گراد می رسد با این حال بارندگی در این شهر چندان زیاد نیست و حدود 2 اینچ بارش دارد. آسمان در این ماه تا حدود 63 درصد مواقع ابری است و نهایتا 3 ساعت نور خورشید به زمین می تابد. در سواحل شمالی در ماه فوریه میانگین دمای آب به 3.9 درجه سانتی گراد می رسد. بعلاوه اندازه وزش باد در سواحل نیز زیاد است. برای مثال در گرونینگن میانگین سرعت باد بین 24.1 تا 26.6 کیلومتر در ساعت است و جهت این باد نیز عمدتا از سمت جنوب و غرب کشور است. به طور کلی فوریه در کشور هلند ماه سرد است اما می تواند برای اسکیت روی یخ بسیار مناسب باشد.

آب و هوا در ماه مارس

ماه مارس در هلند در فصل بهار است و آب و هوایی سرد و خشک دارد. برای مثال در شهر گرونینگن دما حداقل 1.7 تا 9 درجه سانتی گراد است و گاهی اوقات در شب ها اندازه دما افت شدیدی پیدا می نماید و به درجه یخ زدگی میرسد. اما در منطقه ها جنوبی دمای هوا بالاتر و گرمتر است. بارش برف در ماه مارس نادر است اما اندازه بارندگی آن ممکن است بین 2 تا 2.7 اینچ باشد. در این ماه اندازه تابش نور خورشید افزایش پیدا نموده و اندازه وزش باد کاهش پیدا میکند. به طور کلی در ماه مارس به طور روزانه شاهد افزایش دما، افزایش تابش نور خورشید و کاهش شدت وزش باد خواهیم بود.

آب و هوای هلند در آپریل

آپریل (آوریل) در کشور هلند خشک ترین ماه سال محسوب می گردد. دمای هوا در این ماه در شهرهای مختلف افزایش پیدا نموده و به طور میانه 3 تا 15 درجه سانتیگراد است. در این فصل در نقاط مختلف کشور شاهد شکوفایی لاله ها خواهید بود. اندازه تابش آفتاب نیز افزایش پیدا می نماید و تقریبا 47 درصد مواقع آسمان صاف و بدون ابر است. بعلاوه اندازه رطوبت هوا نیز کاهش یافته و تقریبا به حد عادی می رسد. به طور کلی اگر سرمای هوا ناراحتتان نمیکند تنها همراه داشتن یک کت بارانی در ماه آوریل در هلند می تواند برایتان کافی باشد.

آب و هوای هلند در ماه مه

می توان گفت که بهار گرم و زیبا با نور خورشید در هلند از ماه مه شروع می گردد. دما در نیمه دوم این فصل افزایش پیدا نموده و بین 7.8 تا 18.4 درجه واقع شده است. آفتاب در این ماه حدود 7 ساعت بر زمین می تابد و ساعات تاریکی کاهش پیدا می نماید.

بارش ها عمدتا به صورت باران و در حدود 2 تا 2 و نیم اینچ است و رطوبت هوا نیز در حالت معمولی واقع شده است و اندازه و شدت وزش باد نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند. معمولا با گرم شدن هوا و مساعد شدن شرایط آب و هوایی اندازه گردشگران به کشور هلند هم افزایش پیدا می نماید.

آب و هوا در مه ژوئن

ماه ژوئن در کشور هلند را می توان شروع تابستان گرم دانست اما با این حال با اینکه دمای هوا در طی روز بالا است اما در شب مجددا کاهش پیدا نموده و هوا سرد می گردد. دمای هوای هلند در ماه ژوئن را به طور میانگین می توان بین 9 تا 21 درجه دانست. آسمان هلند در ماه ژوئن تقریبا تا 54 درصد مواقع صاف و آفتابی و بدون ابر است اما این آفتاب که حدود 7 ساعت طول میکشد در فصل تابستان نیز ملایم و شدت بالایی ندارد است.

رطوبت هوا در این فصل معمولی است. طولانی ترین روز در آمستردام 20 ژوئن با حدود 16 ساعت و 48 دقیقه نور است. میانگین دمای آب در این ماه در کشور هلند حدود 14 درجه است و برای شنا کمی سرد است، اما با این حال ماه ژوئن یکی از برترین زمان ها برای سفر به کشور هلند است.

آب و هوای هلند در ماه جولای

جولای با دمای بین 12 تا 24 درجه سانتیگراد گرم ترین ماه در کشور هلند است. اندازه نور خورشید به 15 ساعت و نیم کاهش می یابد و شاخص ماورا بنفش نور خورشید در این ماه در کشور هلند تنها 6 است. در شهر آمستردام در فصل جولای حدود 56 درصد مواقع آسمان درخشان ترین و صاف ترین و نورانی ترین حالت خود را دارد. اگر در ماه جولای در کشور هلند هستید حتما یک کت یا ژاکت گرم همراه خود داشته باشید چون با وجود افزایش دما باز هم ممکن است گاهی اوقات هوا ناگهانی سرد گردد.

آب و هوا در ماه آگوست

هفته اول ماه آگوست در هلند درخشان ترین زمان محسوب می گردد و آسمان تا 56 درصد مواقع صاف و آفتابی است، البته تا انتها ماه این اندازه که از 7 ساعت روشنایی به 13 ساعت روشنایی رسیده دوباره کاهش می یابد. آب و هوای هلند در ماه آگوست گرم و دلپذیر است و در شهرهای مختلف به صورت میانگین بین 13 تا 23 درجه سانتی گراد است. اگر قصد گردش بیرون از خانه را دارید باید بدانید که ظهرها برترین ساعت برای گردش در شهر هستند چون بعد از آن هوا رو به خنکی می رود و ممکن است برای بعضی افراد شب های سردی داشته باشد.

به طور میانه دمای آب در ماه آگوست افزایش پیدا نموده و به اوج خود یعنی حدود 17 درجه می رسد. اندازه بارش در ماه آگوست معمولا کمی افزایش پیدا می نماید و اندازه و شدت وزش باد کاهش پیدا میکند. به طور خلاصه آگوست در هلند دارای آب و هوای دلپذیری است و برترین فصل برای سفر به این کشور به شمار می رود.

آب و هوا در ماه سپتامبر

سپتامبر در کشور هلند شروع فصل زیبا و رنگارنگ پاییز است و رنگ های زرد و نارنجی پاییزی روی درختان کم کم مشهود می گردد. کاهش دما از نیمه دوم ماه سپتامبر شروع می گردد و بین محدوده 9.5 تا 19.5 درجه سانتی گراد قرار میگیرد. نور خورشید نیز به تریج کاهش پیدا نموده و تا انتهای ماه سپتامبر به 5 ساعت در روز می رسد. بارندگی ها نیز به تدریج همراه رعد و برق ها شروع می شوند. اندازه وزش باد که مشخصا از سمت جنوب کشور است نیز تا انتهای ماه ادامه پیدا میکند. ماه سپتامبر تا قبل از وارد شدن هوای سرد به کشور زمان مناسبی برای مسافرت به هلند است و ظهرها با داشتن بیشترین اندازه نور خورشید می تواند گزینه خوبی برای آفتاب گرفتن در ساحل باشد.

آب و هوا در ماه اکتبر

رنگ های زیبای پاییزی در هلند در ماه اکتبر به اوج خود رسیده اند و هوا ملایم تا سرد شمرده می گردد اما با این حال باز هم در شب ها دما به شدت کاهش پیدا میکند. میانگین دمای هوا در شهرهای مختلف هلند را می توان بین 6.1 تا 17 درجه دانست.

هوا در ماه اکتبر به طرز قابل ملاحظه ای مرطوب است و بارندگی نیز تا اندازه 3.5 اینچ افزایش پیدا میکند. سرعت وزش باد از 19.3 کیلومتر بر ساعت به حدود 24.1 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند و تا اواخر ماه نیز به فرایند صعودی خود ادامه می دهد. ماه اکتبر در هلند ماه تخفیف ها و جشنواره های فروشگاه ها در هلند است.

آب و هوا در ماه نوامبر

ماه نوامبر در اواخر فصل پاییز است و آب و هوای سرد، ابری و بادی دارد. اندازه روشنایی روز به شدت کاهش پیدا میکند و ابرها تنها اجازه 2 ساعت تابش نور خورشید را به ما می دهند و آسمان تقریبا 66 مواقع ابری است. میانگین دمای هوا در شهرهای مختلف هلند بین 2.8 تا 10 درجه سانتی گراد است اما بعضی شب ها مخصوصا در نواحی شمالی کشور در هنگام شب هوا به زیر صفر نیز میرسد. معمولا سرما تا نیمه دوم نوامبر نیز در هلند رو به افزایش است. پس اگر در این دوران به هلند سفر کردید حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

آب و هوای هلند در ماه دسامبر

ماه دسامبر شروع زمستان سرد و تاریک در کشور هلند است. در این دوران دمای هوا از 0 تا حدبیشتر 7 درجه می رسد و بسیاری از منطقه ها تنها 2 ساعت در روز نور خورشید دریافت می نمایند. در این فصل بادهای شدید و طوفان های زمستانی نیز بسیار شایع است. میانگین سرعت باد در بین 22.5 تا 25.7 کیلومتر در ساعت شایع است و در سواحل شمالی نیز شدیدتر است. در این ماه حداقل 10 روز بارانی وجود دارد و اندازه باران به 3 اینچ می رسد. می توان گفت دسامبر ابری ترین ماه سال در کشور هلند است و حدود 71 درصد مواقع آسمان ابری است. کریسمس در ماه سپتامبر زمان پوشیدن لباس های گرم زمستانی مانند دستکش و کلاه و روسری و شرکت در فستیوال ها و جشن های مخصوص کریسمس در این شهر است. 21 دسامبر با تنها 7 ساعت و 41 دقیقه نور خورشید کوتاه ترین روز سال در شهر آمستردام است

نتیجه گیری

کشور هلند یکی از زیباترین و در عین حال متفاوت ترین کشورهای غرب اروپا است و برای مهاجرت تحصیلی نیز مقصد ایده آل میباشد. آب و هوای این کشور معمولا سرد است و به دلیل به شدت ابری بودن آسمان روزهای کوتاهی دارد و نور خورشید بسیار کمتر از سایر کشورها در این کشور می تابد. اما با این حال این کشور نیز در بعضی ماه های سال بسیار زیبا و دیدنی و با آب و هوایی خنک و مطبوع می گردد.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل با آب و هوای این کشور در ماه های مختلف سال آشنا کنیم و بعلاوه در مقاله برترین دانشگاه های هلند به شما عزیزان دانشگاه های این کشور را معرفی کردیم که اگر قصد سفر به این کشور را داشتید بتوانید برترین ماه برای سفر را انتخاب کنید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8603

به "تور ارزان هلند: آب و هوای هلند در طول سال چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: آب و هوای هلند در طول سال چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید