معرفی تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند

به گزارش آریا بلاگ، با وجود شهرهای مملو از هنر مانند هلسینکی و تورکو تا عمق جنگلهای سرسبز و مجمع الجزایر بیرونی، فنلاند باز هم در گوشه ای از اروپا ناشناس باقی مانده است. طبیعت سرسبزی که این کشور را احاطه نموده، برای بازدید در زمستان و تابستان بسیار تماشایی هست. هلسینکی شاید اولین انتخاب هر بازدیدکننده ای باشد که قصد سفر به فنلاند را دارد. شما به راحتی می توانید یک هفته را در این شهر اقامت نموده و از جذابیتهای فرهنگی آن لذت ببرید. با ما در مقاله معروف ترین مکان های دیدنی فنلاند همراه شوید تا قدری شما را با بهترین جاذبه های دیدنی فنلاند آشنا کنیم. مطمئن باشید که از شکوه مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند به وجد خواهید آمد.

معرفی تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند
بیشتر بخوانیدسفر به هلسینکی | سفری آرام بخش به اماکن دیدنی فنلاند

فهرست مطالب

مجمع الجزایر Alandهامینلینا (Hameenlinna)هلسینکیشهر کوچک Jyväskyläنورهای شمالی (شفق شمالی)دریاچه سایما و ساونلیناپارک ملی لمنجوکیاولوپارک ملی مجمع الجزایرتامپرهتورکوواسا

مجمع الجزایر Aland

مجمع الجزایر Aland، یک مجمع الجزایر خود مختار بین سوئد و فنلاند بوده که مرد آن به زبان سوئدی حرف می زنند. مجمع الجزایر Aland تاریخچه جالبی دارد. در سال 1809 سوئدی ها آن را به روسها واگذار کردند و در 1854 یک بمب افکن انگلیسی-فرانسوی جزیره را با خاک یکسان کرد. پس از آن، مردم به جزیره بازگشته و اکنون 27 هزار نفر در آن زندگی می نمایند که 11 هزار نفر در روستای مرکزی ماریهام ساکن شده اند. صنعت اصلی این جزایر، خرید و فروش و مبادلات بوده و موزه دریایی، موزه کشتی پومرن و اقامتگاه دریایی در ماریهام، برای آشنایی با تاریخچه دریانوردی این مجمع الجزایر بسیار مفید خواهند بود.

همچنین، در موزه جان کارلسگاردن می توانید ببینید یک مزرعه جزیره ای در سال 1890 به چه شکل بوده است. اما، جذابیت اصلی این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی فنلاند، طبیعت بکر و دست نخورده اش هست. در میانه تابستان، مردم مراسم جشن باستانی به مناسب بلندترین روز سال را برگزار می نمایند که دیدنش خالی از لطف نیست.

هامینلینا (Hameenlinna)

هامینلینا در کنار دریاچه باریک و طویل واناجاوسی است که تپه های هتلمالا در سمت جنوبی آن قرار گرفته اند. پبر براهه، حاکم سئدی در سال 1639 این روستا را پس از بازسازی قلعه Tavastehus بوجود آورد. این قلعه آجری قرمز رنگ در کنار پارک اولانکو از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند هستند. شهر کوچک هامینلینا در سال 1777 به مکان امروزی خود نقل مکان نموده و اقتصاد این شهر، فرآوری کنده های چوبی و کمی فلزکاری هست. هامینلینا همچنین زادگاه آهنگساز معروف فنلاندی، ژآن سیبلیوس (1865 تا 1957) و شاعر پاو کاجندر (1846 تا 1913) است.

در سمت شرق میدان مارکت، کلیسای لوتران را به همراه مجسمه ای از کاجندر مشاهده می کنیم. در سمت جنوب میدان نیز تالار اصلی شهر دیده می گردد. شمال میدان نیز موزه سیبلیوس قابل دسترس بوده و کمی جلوتر نیز پارکی با همین نام واقع شده است. همچنین، در نزدیکی پارک، موزه تاریخی هامینلینا واقع شده است که بازدید از این مورد از معروف ترین مکان های دیدنی فنلاند خالی از لطف نیست.

هلسینکی

هلسینکی جاذبه های فرهنگی و مختلفی نظیر موزه ملی فنلاند، موزه شهر هلسینکی، گالری هنر فنلاندی و چندین و چند تئاتر عظیم را ارائه می نماید. در حومه نیز شاهد محله های مختلفی هستیم که بیشتر آنها از سال 1950 به بعد شکل گرفته اند. این گستردگی باعث بروز مسائل مدیریتی شده بود که با احداث شهرهای اسپو در غرب و وانتا در شمال شرق رفع شدند. تنها آثار قدیمی بازمانده شامل چند کلیسای قدیمی و اقامتگاه کشیش ها هستند.

شهر کوچک Jyväskylä

این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی فنلاند در سال 1837 توسط تزار نیکولاس پایه گذاری شد. Jyväskylä در سمت شمال دریاچه Jyväsjärvi و از سمت جنوب به Päijänne راه دارد. این شهر فرهنگی در واقع یکی از مراکز شلوغ از نظر داد و ستد تجاری در حوزه چوب و فلز هست. خانه های قدیمی چوبی و ساختمانهای مدرن سنگی کاراکتر اصلی این شهر را شکل داده اند. در سمت شمال و در راجاکاتو می توان کلیسای ارتودکس و یک کلیسای سبک نئوکلاسیک را مشاهده نمود. همچنین، فستیوال بین المللی هنر Jyväskylä هر ساله در ماه ژوئن برگزار می گردد که طولانی ترین رویداد فنلاند از نظر زمانی بحساب می آید.

نورهای شمالی (شفق شمالی)

شاید برای بیشتر مردم، دیدن شفق شمالی تنها یکبار در عمرشان اتفاق بیفتد. فنلاند یکی از بهترین کشورهایی بوده که می توانید این پرده های نورانی فوق العاده سحرانگیز را در سراسر آسمان مشاهده کنید. حتی گاهی اوقات دیدن این نورها در مناطق جنوبی این کشور نیز امکانپذیر می گردد. در شمال، بین ماههای سپتامبر و مارس بازدیدنماینده ها به شرط صاف بودن آسمان، یک نمایش بی نظیر را تماشا خواهند کرد.

دریاچه سایما و ساونلینا

عظیمترین دریاچه در این منطقه، سایماست. دریاچه سایما بدون احتساب جزایرش، بیش از 1300 کیلومتر مربع مساحت دارد. آب این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند توسط رودخانه ووسکی از شمال شهر ایماترا به سمت دریاچه لادوگا در روسیه جاری شده و تپه های ساحلی دریاچه و بیشتر جزایرش با درختان مخروطی و توس پوشیده شده اند. ساونلینا بعنوان شهر اصلی منطقه دریاچه ای فنلاند، از سمت شمال به هاپاوسی و از سمت جنوب به پیلاجاوسی ارتباط دارد.

یکی از معروف ترین مکان های دیدنی فنلاند، قلعه الاوینلینا با چندین اتاق بسیار زیبا جهت استفاده بازدیدنماینده ها و برگزاری کنفرانسها بوده و تالار شاه و شوالیه، تالار کنگره و تالار عظیم بعضی از اتاقهای آن محسوب می شوند. کافه تابستانی گریت باستیون، قایقرانی و بازدید از مرکز هنری رترتی از مواردی هستند که نباید از دست دهید. همچنین، می توانید از طریق کانال سایما و دریای بالتیک به وایبورگ نیز سفر کنید.

پارک ملی لمنجوکی

این پارک 70 ساله، عظیمترین پارک فنلاند بوده و با وسعت 1610 کیلومتر مربعی، یکی از غنی ترین و گسترده ترین مناطق طبیعی و حیات وحش را در کل اروپا ارائه می نماید. در این مورد از بهترین جاذبه های دیدنی فنلاند می تواند مسیرهای علامت گذاری شده، آتشهای کمپینگ، کلبه های جنگلی و حمام بخار فنلاندی اجاره ای را مشاهده کرد. رودخانه لمنجوکی که نام پارک نیز از روی آن گرفته شده، از بالای دره ای زیبا به سمت پایین سرازیر شده و منظره ای باشکوه را بوجود آورده است. در این مکان می توانید خرس قهوه ای، گرگ، گوزن شمالی و عقاب سرطلایی را مشاهده کنید.

اولو

در دهانه رودخانه اولو و بخش شمالی خلیج بوتنیا، شاهد شهر کوچک و زیبای اولو هستیم. نخستین دانشگاه آن در سال 1959 احداث شده و هر ساله بهار بسیاری از رویدادهای ورزشی نظیر رقابتهای اسکی در منطقه اولو برگزار می شوند. در اواخر قرن شانزدهم، پادشاه جان سوم در دهانه رودخانه اولو قلعه ای را بنا کرد تا آغازی باشد برای رشد این شهر کوچک که در سال 1610 توسط شهرداری به ثبت رسید. در سال 1822 شهر اولو تقریبا توسط آتش سوزی بطور کامل نابود شد اما، این شهر با نقشه های ارائه شده توسط یوهان آلبرشت اهرنستروم بازسازی شد و در قرن 19 پیشرفتی اساسی داشت.

در شمال منطقه شلوغ کرکوکاتو، کلیسای جامعی وجود دارد که در سالهای 1770 الی 1772 ساخته شده و در سمت چپ ورودی شاهد بنای یادبود برای کشته شدگان جنگ داخلی سال 1918 هستیم. در شمال کرکوکاتو، پل کوچکی وجود دارد که شما را به جزیره زیبای پارک آینولا راهنمایی می نماید و در سمت غرب جزیره، کتابخانه شهرداری و موزه استانی قرار گرفته اند.

پارک ملی مجمع الجزایر

این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند در نزدیکی شهر تورکو و در سال 1983 احداث شد. جزایر موجود در این پارک ملی تحت تاثیر فرهنگهای مختلف نظیر فنلاندی، روسی و سوئدی هستند. این جزایر با آب و هوای آرام، دریایی آرام با آبی شفاف و مناظری بکر برای طبیعتگردان انتخابی فوق العاده عالی محسوب می شوتد. قایقها، پرستو و غازهای دریایی، آسمانی آبی و حس نزدیکی آسمان به دریا همگی تجاربی شگفت انگیز بوده و بازدیدنماینده ها می توانند انواع قایق از بادبانی گرفته تا کایاک و قایق موتوری را اجاره نمایند.

اگرچه هر ساله بالغ بر 60 هزار نفر به این پارک می آیند، اما به لطف وسعت بسیار زیاد، هیچگاه احساس شلوغ بودن به شما دست نمی دهد. جورمو، نوتو، اوتو، اسپو و هوتسکار از جمله جزایر این پارک هستند که می توانید به آنها سری بزنید.

تامپره

تامپره در سال 1779 میلادی تاسیس شد. این شهر بین دو دریاچه نسیجاروی از سمت شمال و پیهاجاروی از سمت جنوب قرار گرفته است. تامپره به فرهنگ زندگی فعالش معروف بوده و تئاترهای روباز، انواع فستیوال و تیمهای مختلف ورزشی اثباتی بر این ادعا هستند. پس از به کنترل درآمدن فنلاند توسط روسیه در سال 1809، رشد و توسعه شهر از طریق تزارها انجام گرفت. صنایع اصلی تامپره اکنون فلزکاری، منسوجات و کفش هستند. خیابان هامینکاتو از ایستگاه راه آهن آغاز شده و به میدان مرکزی و خیابان عریض هامینپوئیستو ختم می گردد. در این میدان، پل هامینسیلتا با چهار مجسمه از شخصیتهای فرهنگی مشهور فنلاند قابل مشاهده هست.

تورکو

جنوب غربی ترین و قدیمی ترین شهر فنلاند زمانی پایتخت این کشور بوده و در خلیج بوتنیا و دهانه آئوراجوکی قرار گرفته است. در حدود 5 درصد مردم این شهر به زبان سوئدی صحبت می نمایند و هر ساله تعداد زیادی بازدیدنماینده از کشور سوئد به تورکو می آیند. این شهر در سال 1525 در شهرداری ثبت شد و در سال 1810 حکومت به شهر هلسینکی منتقل شد. در دهه 1970، تورکو به یکی از مراکز توریستی فنلاند تبدیل شده بود. یکی از پر بازدیدترین مکانها، میدان مارکت هست. ضروری است بدانید که تئاتر سوئدی، مرکز خرید هانسا با سقف شیشه ای و یک کلیسای ارتودوکسی از جذابیت های این منطقه هستند.

واسا

شهر واسا در دهه 1300 میلادی تاسیس شد و زمانیکه سوئدی ها بر فنلاند حکمرانی می کردند، شهر بسیار مهمی بحساب می آمد. شهر اصلی در سال 1852 بطور کامل در آتش سوخت و شهر جدید 6 کیلومتر به سمت شمال غربی و در کنار یک بندرگاه بهتر نقل مکان کرد. خرابه های شهر قدیمی اکنون به پارکهای وانها واسا و گاملا واسا تبدیل شده که ارزش دیدن را دارند. در شهر واسا 34 درصد مردم به زبان سوئدی صحبت می نمایند و وجود کافه های متعدد، رستورانها و مغازه های مختلف از جمله ویژگی های واسا محسوب می گردد.

اسکله دیدنی شهر، موزه هنرهای مدرن کونت سی، موزه اوستروبوتنیا، مرکز طبیعی ترانووا کوارکن، موزه هنری تیکانوجا و موزه دریایی واسا از جمله جاذبه های گردشگری واسا بشمار می فرایند. همچنین، بازدید از پارک آبی زیبا و سرگرم نماینده تروپیکلندیا و چشمه آب گرم آن توصیه می گردد. در سمت شمال می توانید از پارک ملی کوارکن، مجمع الجزایری وحشی و بکر شامل حیوانات و پرندگان تماشایی بازدید کنید. واسا همچنین میزبان چند رویداد فرهنگی معروف مانند شب هنر، فستیوال موسیقی کرسهلم و فستیوال گروه کر واسا نیز هست. همچنین، گفته می گردد واسا آفتابی ترین شهر فنلاند بوده و به همین دلیل، می توانید به ساحل رفته و کمی آفتاب بگیرید.

در ادامه بخوانیدحقایق فنلاند | دانستنی های فنلاند، کشور رفاه و زیبایی و اسطوره

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4371

به "معرفی تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید