آتش سوزی در خانه خدیوی زنجان به موقع مهار شد

به گزارش آریا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، آتش سوزی در خانه خدیوی زنجان به موقع مهار شد.

آتش سوزی در خانه خدیوی زنجان به موقع مهار شد

محمدرضا محمدپور، معاون میراث فرهنگی زنجان اضافه کرد: با توجه به اینکه این خانه تاریخی دارای مالک خصوصی است و تفاهم نامه ای مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مالک خصوصی بنا از سال 97 منعقد شد و با توجه به تخصیص نیافتن اعتبار در سالهای 1397 و 1398 و با توجه به بازسازی اضطراری در این بنا در سال گذشته، دو قرارداد بازسازی اضطراری تا به امروز صورت گرفته و هنوز هم عملیات بازسازی در این بنا ادامه دارد.

وی توضیح داد: در فاز اول بازسازی این بنا، فاز اول این بازسازی شامل پوشش سقف طبقه دوم، تیرریزی و شیروانی و بازسازی و استحکام بخشی آن بود تا از نفوذ رطوبت جلوگیری گردد که سقف بنای خانه خدیوی به صورت کامل با تیرهای چوبی تازه بازسازی بازسازی و در فاز دوم دیوار ضلع شمالی که در حال تخریب و واژگونی بود، استحکام بخشی و بازسازی شد.

این مسئول بیان اینکه خوشبختانه این آتش سوزی در ساعات ابتدایی صبح اتفاق افتاده اظهار کرد: پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی، ماموران آتش نشانی به محل اعزام شدند و پس از کوشش مستمر حریق را مهار کردند. خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان عنوان نمود: خوشبختانه فقط این بخش کوچک بازسازی شده از این بنا دچار تخریب شده است، در این آتش سوزی به معماری و سازه بنا آسیبی وارد نشد و با توجه به در حال بازسازی بودن این خانه تاریخی که در تحویل پیمانکار است، بازسازی سقف هم زمان با بازسازی بخشهای دیگر انجام می گردد که بزودی برای این بخش از محل اعتبارات بازسازی اضطراری 1401، بازسازی دوباره انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: آتش نشانان پس از انتها عملیات و پاکسازی محیط حادثه و نیز ارائه توصیه های ایمنی لازم به پیمانکار پروژه به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه های خود مراجعه کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9527

به "آتش سوزی در خانه خدیوی زنجان به موقع مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در خانه خدیوی زنجان به موقع مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید