قلعه گردن در رحیم آباد گیلان سامان دهی می شود

به گزارش آریا بلاگ، معاون میراث فرهنگی گیلان از مرمت، بازسازی و سامان دهی قلعه گردن در روستای طول لات رودسر خبر داد.

قلعه گردن در رحیم آباد گیلان سامان دهی می شود

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ولی جهانی روز دوشنبه 26 اسفندماه 98 با اعلام این خبر گفت: قلعه گردن در یک کیلومتری روستای طول لات رحیم آباد رودسر واقع شده و در سال 1382 با شماره ثبت 9407 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او اضافه کرد: ایجاد جهت دسترسی به این قلعه تاریخی از سال 96 آغازشده و با توجه به تخصیص اعتبار 15 میلیارد ریالی، مرمت و سامان دهی قلعه گردن در دستور کار اداره کل گیلان قرار گرفت، امیدواریم مرمت این بنا تا نیمه دور سال 99 به اتمام رسیده و در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

معاون میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: قرارگیری این قلعه در ارتفاع 180 متری و داشتن گورستانی متعلق به 3500 ساله، این اثر را در زمره مهم ترین و شگفت انگیزترین قلاع استان گیلان قرار داده است.

او گفت: متأسفانه حدود 20 سال قبل آموزش وپرورش گیلان اقدام به ساخت مدرسه ابتدایی در کنار خندق های این قلعه کرده است که موجب شده بخشی از منظر فرهنگی، طبیعی و تاریخی قلعه آسیب ببیند، این موضوع از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان پیگری شده که نتیجه بخش نبوده است، در نظر داریم نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2595

به "قلعه گردن در رحیم آباد گیلان سامان دهی می شود" امتیاز دهید

1 کاربر به "قلعه گردن در رحیم آباد گیلان سامان دهی می شود" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه گردن در رحیم آباد گیلان سامان دهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید