آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روسیه به طور موقت واکسیناسیون داوطلبان آزمایش بالینی واکسن کووید 19 بالقوه خود را متوقف نموده است.

آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این در حالی است که از 25 کیلینکی که در مسکو آزمایش بالینی واکسن را اجرا می نمایند، کارمندان 8 واحد از تقاضای بالا و کمبود دوز واکسن بالقوه خبر داده اند. از سوی دیگر انستیتو گامالیا روسیه (توسعه دهند و فراوری نماینده واکسن مذکور) نیز اعلام نموده فرایند جذب شرکت نمایندگان جدید برای آزمایش بالینی کند شده است.

طبق گفته کارمندان 8 کلینیک در مسکو، واکسیناسیون استخدام شرکت نمایندگان جدید به طور موقت، متوقف شده و بعضی از واحدها نیز اعلام نموده اند تمام دوزهای دریافتی را تزریق نموده اند که این امر نشان دهنده حجم انبوه داوطلبان است.

همچنین کارمندان 3 کلینیک نیز اعلام نموده اند ذخیره دوز اول واکسن را تمام نموده اند. این واکسن که شامل دو دوز است طی دو مرحله و در فاصله 21 روز به داوطلبان تزریق می گردد.

یکی از این کارمندان می گوید: واکسیناسیون به طور موقت متوقف شده، ما فقط دوز دوم واکسن را تزریق می کنیم.

الکساندر گینزبرگ مدیر انستیتو گامالیا اعلام نمود تصمیم برای کند کردن ثبت نام داوطلبان جدید در آزمایش بالینی، تمرکز پروژه برای تزریق دوز دوم واکسن به شرکت نمایندگان فعلی است.

او در این باره به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت: همه چیز طبق برنامه پیش می رود، فقط شکاف بین تعداد افرادی که دوز اول و دوم را دریافت نموده اند، زیاد شده است.

به گفته او تا به امروز 20 هزار نفر دوز اول و 9 هزار نفر دوز دوم واکسن بالقوه کووید 19 را دریافت نموده اند. کاهش تعداد داوطلبان جدید برای تزریق دوز اول واکسن نیز به دلیل ظرفیت محدود کلینیک هایی است که آزمایش بالینی در آنها انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4905

به "آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش بالینی واکسن کرونای روسیه متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید