آوازه موسیقی ایرانی از چارچوب مرز های جغرافیایی فراتر رفته است

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:آوازه ظرافت و زیبایی موسیقی ایرانی از چارچوب مرز های جغرافیایی این مرز و بوم فراتر رفته و شهرتی جهانی یافته است.

آوازه موسیقی ایرانی از چارچوب مرز های جغرافیایی فراتر رفته است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز ،سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری نخستین نشست پژوهشی آواز ایرانی در تبریز با بیان اینکه موسیقی ایرانی از غنی ترین موسیقی های دنیا است گفت: این موسیقی اصیل و فاخر دربرگیرنده ترانه ها، چکامه ها، دستگاه ها و آواز هایی است که بر محور نظمی خاص در یک مجموعه قرار گرفته است.

اوافزود:این ویژگی های موسیقی ایرانی موجب خلق آثاری می گردد که متاثر از درون هنرمند است و غالب بودن بعد روحانی این نوع از موسیقی و آواز، آن را از دیگر وجوه موسیقی دنیا متمایز نموده است.

اوگفت: یکی از منابع ذی قیمت موسیقی هر کشور، آهنگ ها، نغمات و ترانه هایی است که در نقاط مختلف آن مملکت خوانده می گردد و هر ملتی با این گوهر همزاد خود شناخته می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نخستین نشست پژوهشی آواز ایرانی در تبریز، ادامه داد: این نشست پژوهشی گام مثبتی در جهت شناخت، تقویت و تعمیق این هنر است.

نخستین نشست پژوهشی آواز ایرانی امروز با حضور جمعی از اساتید، علاقمندان و فعالان و پژوهشگران حوزه موسیقی در مجموعه فرهنگی هنری تربیت برگزار گردید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8394

به "آوازه موسیقی ایرانی از چارچوب مرز های جغرافیایی فراتر رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوازه موسیقی ایرانی از چارچوب مرز های جغرافیایی فراتر رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید