آیا هندوانه برای شما مفید است؟

به گزارش آریا بلاگ، اگر هندوانه می توانست صحبت کند، به این سئوال این گونه پاسخ می داد که این سئوال توهینی به من محسوب می گردد. این مقاله را خوانده و به فوائد هندوانه پی ببرید.

آیا هندوانه برای شما مفید است؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

اگر هندوانه می توانست صحبت کند، به این سئوال این گونه پاسخ می داد که این سئوال توهینی به من محسوب می گردد. این مقاله را خوانده و به فوائد هندوانه پی ببرید.

آیا می دانستید؟

خوردن هندوانه به صورت روزانه می تواند رسوبات کلسترول LDL (کلسترول بد) را نزدیک به 50% کاهش داده در نتیجه، خطر انسداد عروق و در نتیجه مسائل قلبی را کاهش می دهد.

چرا خوردن هندوانه موجب تندرستی می گردد

آهسته ساختن فرایند پیری زودرس

>

این میوه سرشار از ویتامین C می باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است. همانطور که همه ما می دانیم، آنتی اکسیدان ها با محافظت از بدن در برابر حمله رادیکال های آزاد، تأثیرات ضد پیری را فراهم می سازند. با افزایش سن، بدن مستعد ابتلا به بیماری های مختلفی می گردد. به اسم مثال با افزایش سن بینایی رو به زوال می رود. راهی آسان جهت دور نگاه داشتن این بیماری های مرتبط با سن، مصرف ویتامین C است که به وفور در هندوانه یافت می گردد.

محافظت از بدن در برابر سرطان

>

لیکوپن، کاروتنوئیدی است که خواص ضد سرطانی دارد هم جزء مهمی از هندوانه را تشکیل می دهد. مطالعات نشان می دهند که سطوح پایین تر لیکوپن در خون، فرد را در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار می دهد. تحقیقات بعلاوه نشان می دهند که لیکوپن می تواند نقش مهمی در کاهش شانس ابتلا به سرطان ریه و روده بزرگ بازی کند. بنابراین، وارد نمودن هندوانه به رژیم غذایی روزانه که منبعی عالی از لیکوپن بوده و می تواند در واقع حمله سرطان را متوقف سازد، کار اشتباهی نخواهد بود.

یاری به داشتن قلبی سالم

>

آیا می دانید که هندوانه در لیست مواد غذایی سالم برای قلب قرار گرفته است؟ فوائد هندوانه در سلامت به پیشگیری از سرطان محدود نمی گردد. به منظور برخورداری از یک قلب سالم، مصرف روزانه لیکوپن به قدر کافی بسیار اهمیت دارد. به منظور اطمینان از دریافت اندازه مورد احتیاج روزانه بدن از لیکوپن، فرد همراه با سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی می تواند بعلاوه هر روز هندوانه مصرف نماید. این میوه می تواند قطعاً به محافظت از قلب در برابر بیماری های مختلف یاری کند.

افزایش سطوح انرژی

>

مصرف چند وعده هندوانه موجب احساس نیرو و انرژی در شما خواهد شد. علت آن بسیار غنی بودن هندوانه از ویتامین B است. به منظور غلبه بر خستگی، اغلب توصیه می گردد که نوشیدنی های انرژی زای ویتامین B بنوشید. به این علت که کمبود ویتامین می تواند به کاهش سطوح انرژی منجر می گردد. بنابراین، یکی از راه های طبیعی افزایش سطوح انرژی خوردن روزانه وعده هایی از هندوانه خواهد بود.

کاهش فشار خون بالا

>

خشنود خواهید شد که بدانید، این میوه درمان طبیعی جهت پایین آوردن سطوح فشار خون می باشد. به این علت که هندوانه سرشار از پتاسیم یعنی یک ماده معدنی خوراکی است که می تواند سطوح فشار خون سالم را به حالت اولیه بازگرداند. پزشکان اغلب مکمل های پتاسیم را به منظور کاهش فشار خون بالا تجویز می کنند. به جای مصرف دارو، خوردن روزانه هندوانه راهی مؤثر جهت کاهش فشار خون خواهد بود.

مفید بودن آن برای پوست

مصرف هندوانه به علت بالا بودن محتوای آب، می تواند بعلاوه جهت درمان مسائل پوستی مانند آکنه و درماتیت مفید باشد. اعتقاد بر این است که نوشیدن آب هندوانه به درمان آکنه یاری می نماید. این میوه بعلاوه به علت آنکه منبع خوبی از لیکوپن و ویتامین C می باشد، می تواند به جوانسازی پوست و بهبود بافت آن یاری نماید. برای فراوری کلاژن یعنی پروتئین موجود در لایه های درونی پوست، ضروری است که مقادیر کافی از ویتامین C مصرف گردد. کلاژن اساساً حالت ارتجاعی پوست را فراهم ساخته و از چین و چروک پوست جلوگیری می نماید. بنابراین خوردن هندوانه (با اندازه بالای ویتامین C) می تواند قطعاً به آهسته ساختن پیری پوست یاری کند. حتی استفاده از آب آن به صورت خارجی و بر روی پوست، گزینه خوبی جهت پاکسازی پوست از لکه و جوش خواهد بود.منبع: راسخون
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8267

به "آیا هندوانه برای شما مفید است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هندوانه برای شما مفید است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید