آیپد مینی 7؛ هر آنچه می دانیم و انتظار داریم

به گزارش آریا بلاگ، اگرچه تبلت های بزرگ بسیار مجذوب نماینده هستند، اما بدون شک بعضی کاربران به این تبلت های بزرگ احتیاج چندانی ندارند. این دسته از افراد ترجیح می دهند از تبلت های کوچک تری استفاده نمایند که جابجایی آن ها هم ساده تر است. سری آیپد مینی، بدون شک محبوب ترین تبلت های جمع و جور محسوب می شوند. در حال حاضر نسل ششم آیپد مینی به فروش می رسد و اپل در حال آماده سازی آیپد مینی 7 است. اما در خصوص این تبلت چه اطلاعاتی فاش شده و چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ در این مطلب به همین موضوع می پردازیم.

آیپد مینی 7؛ هر آنچه می دانیم و انتظار داریم

آیپد مینی 7 حدودا در چه تاریخی معرفی می گردد؟

با توجه به تاریخ معرفی نسل های قبلی آیپد مینی، اپل عمدتا در حوالی ماه های مهر یا شهریور از این تبلت ها رونمایی نموده است. بنابراین با توجه به این رویکرد اپل، به احتمال زیاد در یکی از این دو ماه شاهد رونمایی از تبلت آیپد مینی 7 خواهیم بود. البته طبیعتا این تاریخ صرفا بر اساس برآورد مطرح شده و شاید مدیران اپل برای این محصول تاریخ معرفی دیگری را در نظر بگیرند.

البته در این میان باید بگوییم که ممکن است در سال 2023 با این تبلت روبرو نشویم. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام نموده که این تبلت اواخر 2023 یا اوایل 2024 راهی بازار می گردد و بنابراین احتمال عدم عرضه آن در سال 2023 وجود دارد.

آیپد مینی 7 چه ویژگی هایی دارد؟

در خصوص این تبلت هنوز شایعه های زیادی منتشر نشده ولی در هر صورت بر اساس بعضی گزارش ها می توانیم به تعدادی از ویژگی های احتمالی این تبلت اشاره کنیم.

بهبود چیپست

تبلت های سری آیپد مینی به هیچ عنوان تبلت های مالی محسوب نمی شوند و در کل از نظر قدرت پردازش حرف زیادی برای گفتن دارند. در سال 2021 آیپد مینی 6 با چیپست A15 عرضه شد که همان تراشه استفاده شده در گوشی های سری آیفون 13 محسوب می گردد. بنابراین بدون شک آیپد مینی 7 از چیپست A16 یا A17 استفاده می نماید. حتی بعضی احتمال بهره گیری این تبلت از یکی از چیپست های سری M را مطرح نموده اند. باید خاطرنشان کنیم اپل به غیر از کامپیوترهای مک، برای آیپد پرو و آیپد ایر هم به بهره گیری از این تراشه ها روی آورده است.

طراحی

آیپد مینی 6 از همان زبان طراحی که اپل از آیفون 12 به بعد به کار گرفته، بهره می برد. این یعنی با بدنه یکپارچه مبتنی بر لبه های تخت روبرو هستیم. با توجه به اینکه این یک تغییر بزرگ برای نسل فعلی آیپد مینی محسوب می گردد، پس نسل بعدی آن هم به احتمال زیاد از همین طراحی استفاده می نماید. از نظر مقدار نمایشگر، باید انتظار بهره گیری از نمایشگر 8.3 اینچی را داشته باشیم و ضمناً با توجه به مهاجرت آیپد مینی 6 به پورت USB-C، پس طبیعتا قرار نیست با پورت متفاوتی روبرو شویم.

قیمت آیپد مینی 7

در خصوص قیمت نسل تازه آیپد مینی نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم آیپد مینی 6 با قیمت پایه 499 دلار معرفی گردید که 100 دلار گران تر از نسل قبلی محسوب می گردد. با توجه به همین افزایش قیمت، بیشتر شدن قیمت نسل 7 این آیپد بعید به نظر می رسد.

از آیپد مینی 7 چه انتظاراتی داریم؟

بهره گیری از کانکتور هوشمند

تمام آیپدهای تازه به غیر از آیپد مینی، از کانکتور هوشمند بهره می برند. به طور معین، کانکتور هوشمند از سه پین تشکیل شده که به گجت های مختلف اجازه می دهد به طور مغناطیسی به آیپد وصل شوند. این معینه به خصوص برای اتصال کیبورد هواداران زیادی دارد. با توجه به اینکه حتی نسل 10 آیپد معمولی هم از این قابلیت بهره می برد، دیگر وقت آن رسیده که اپل این قابلیت را برای آیپد مینی تازه هم ارائه کند.

کاهش حاشیه های نمایشگر

نسبت نمایشگر به بدنه آیپد مینی 6 به حدود 77 درصد می رسد و این یعنی نسبت به بسیاری از تبلت های رده بالا، همچنان با حاشیه های ضخیمی در اطراف نمایشگر روبرو هستیم. البته بعضی کاربران هم مسئله ای با این حاشیه های ضخیم ندارند زیرا می گویند همین حاشیه ها هنگام در دست گرفتن تبلت، جلوی لمس های تصادفی را می گیرند.

افزایش سرعت شارژ

آیپد مینی 6 از شارژ 20 واتی پشتیبانی می نماید ولی این شارژر نمی تواند تبلت را با سرعت بالایی شارژ کند. البته اپل از جمله شرکت هایی است که در زمینه سرعت شارژ هم بسیار محافظه کارانه عمل می نماید و اگرچه افزایش سرعت بعید به نظر می رسد، در هر صورت امیدواریم با این معینه روبرو شویم. اگر هم اپل در پی بالا بردن سرعت شارژ نیست، حداقل می تواند قابلیت شارژ بی سیم را برای این تبلت ارائه کند.

منبع: Android Authority

سوالات متداول

آیا آیپد مینی 7 در سال 2023 معرفی می گردد؟

بر اساس شایعات مطرح شده، این تبلت اواخر 2023 یا اوایل 2024 از راه می رسد.

آیپد مینی 7 با چه قیمتی از راه می رسد؟

افزایش قیمت این تبلت بعید به نظر می رسد و به احتمال زیاد مانند نسل قبلی با قیمت پایه 499 دلار معرفی می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 12320

به "آیپد مینی 7؛ هر آنچه می دانیم و انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد مینی 7؛ هر آنچه می دانیم و انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید