احساسات کودکتان را با این بازی ها کشف کنید

به گزارش آریا بلاگ، کودک شما اغلب به وسیله بازی، احساسات را می آموزد و ابراز می نماید. خوب است بدانید که این احساسات در چه زمانی و به چه صورت نمایان می گردد.

احساسات کودکتان را با این بازی ها کشف کنید

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، در این گزارش به شما ایده هایی داده می گردد تا بتوانید با استفاده از آنها به کودک خود برای یادگیری و ابراز احساسات کمک کنید تا او بتواند به کشف دنیای اطراف خود بپردازد.

شما با خواندن این مطلب در می یابید که چه انتظاراتی می توان از احساسات کودک داشت و چه زمانی برای ابراز احساسات خود احتیاج به کمک ما دارند.

همچنین چند ایده بازی برای تشویق احساسات بچه ها داده می گردد.

احساسات و بازی کودک

نوزادان از سه ماهگی آغاز به به یادگیری احساسات خود و نحوه بیان آنها می نمایند. بازی یک روش طبیعی است که نوزادان به کمک آن، می آموزند و رشد می نمایند.

در حقیقت این بازی است که به آنها فرصتی می دهد تا احساساتی مانند غم، شادی، خوشبختی یا ناامیدی را کشف و ابراز نمایند. بنابراین این درست همان جایی است که شما باید وارد شوید و به وسیله بازی با کودک، به او در یادگیری احساسات خود کمک برسانید.

منظور از بازی با کودک برای یادگیری احساسات این است که شما طرف مقابل بازی با او باشید و نه اسباب بازی ها.

نمایش چهره با حالت های مختلف یک بازی مهم برای کودک در جریان یادگیری احساسات است. هرچه ارتباط چشمی بیشتر با یکدیگر برقرار کنید، روابط احساسی قوی تری را تجربه می کنید.

نباید فراموش کنید که نوزادان می توانند در خصوص احساسات شان با استفاده از زبان بدن چیزهای زیادی برای شما تعریف نمایند.

چه انتظاری از احساسات کودک باید داشت؟

ضروری است نسبت به احساسات بچه ها و ابراز آن حساس باشیم. آنها باید در هر دوره ای احساسات مربوط به آن موقع را بیاموزند و نشان دهند. بنابراین شما باید این انتظارات را از احساسات کودک خود داشته باشید:

- از 2 تا 4 ماهگی با صدای بلند بخندند.

- از هشت ماهگی، آغاز به حذف غریبه ها و خارج کردن آنها از دایره نزدیکان خود نمایند. در این ایام آنها شما را به هر بزرگسال دیگری ترجیح می دهند. این حالت در نوزادان اضطراب غریبه نامیده می گردد.

- از حدود هشت ماهگی علائم اضطراب جدایی از والدین بروز می نماید، حتی اگر این جدایی به فاصله یک اتاق تا اتاق دیگر در داخل خانه باشد.

- از 10 ماهگی نوازش را دوست دارد و به آن تمایل نشان می دهد.

ایده های بازی برای تشویق احساسات کودک

شما برای اینکه بتوانید به نوزاد خود در کشف و ابراز احساساتش کمک کنید لازم دارید تا با او بازی کنید. در اینجا چند ایده بازی برای کمک به کودک شما ارائه شده است:

- با کودک خود موسیقی بسازید. نوازندگی موسیقی مانند آواز خواندن یا ایجاد صدا با اسباب بازی یا سازهای ساده می تواند به بچه ها کمک کند تا احساسات خود را رها نمایند.

- هنگام بازی با کودک از تماس فیزیکی بهره ببرید. این کار می تواند به کودک شما در بیان احساسات کمک کند. شما می توانید شعرهای بچه هاه ای مانند دویدم و دویدم را بخوانید و هنگام خواندن، پای کودک را تند حرکت دهید تا او تجسمی بهتر از این حالت داشته باشد.

- بازی با ماسه، گِل، رنگ و دیگر مواد اینچنینی را امتحان کنید. این کار می تواند به کودک شما کمک نموده تا به شیوه های مختلف احساس عادت کند.

- برای شرح احساسات ساده از عروسک یا اسباب بازی بهره ببرید. به عنوان مثال، می توانید از عروسک ها یا اسباب بازی ها بهره ببرید و مواردی مانند این را بگویید: ماشین راضی است چون تنها نیست و اتوبوس با او در حال رانندگی است یا موش ناراحت است و گربه می خواهد او را نوازش کند.

اگرچه بازی برای یادگیری و پیشرفت مهم است، ولی یادمان نرود که یک تفریح است و اگر سرگرم نماینده نباشید، دیگر بازی نمی گردد بنابراین ایده خوبی است که هنگام بازی، از کودک خود پیروی کنید.

زبان بدن کودک شما به شما اطلاع می دهد که چه زمانی علاقه دارد بازی کند و چه موقع به اندازه کافی بازی نموده و دیگر تمایلی ندارد.

چه زمانی به دنبال کمک برای احساسات کودک خود باشید؟

گفته شد که بچه ها در هر دوره زمانی، با احساسات مختلفی آشنا می شوند اما این نکته را نباید فراموش کرد که بچه ها با سرعت های مختلف رشد می نمایند.

به طور کلی، لحظه های اصلی رشد به همان ترتیب همیشگی اتفاق می افتد، اما ممکن است برای هر کودک در سن متفاوتی باشد، حتی برای بچه ها در یک خانواده.

با این حال امکان دارد شرایط پیش آید که شما را سرگردان و نگران کند و احتیاج به کمک برای آنالیز احساسات کودک خود داشته باشید. شرایطی مانند وقتی که:

- کودک شما مرتباً صورت خود را از شما دور می نماید و به چشمان شما نگاه نمی نماید

- درک احساسات کودک تان سخت می گردد.

- به نظر نمی رسد احساسات کودک شما در شرایط مناسبی قرار داشته باشد.

- کودک شما به ندرت از عبارات عاطفی برای برقراری ارتباط احساسی استفاده می نماید - به عنوان مثال، او وقتی راضی یا غمگین باشد به شما نشان نمی دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3495

به "احساسات کودکتان را با این بازی ها کشف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساسات کودکتان را با این بازی ها کشف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید