اروگوئه درخواست پناهندگی رئیس جمهور سابق پرو را رد کرد

به گزارش آریا بلاگ، سفارت اروگوئه درخواست پناهندگی آلن گارسیا، رئیس جمهور سابق پرو را پس از آنکه به علت تحقیق درباره یک پرونده فساد مالی، ممنوع الخروج شده و از اواسط ماه نوامبر به سفارت این کشور پناهنده شده بود را رد کرد.

اروگوئه درخواست پناهندگی رئیس جمهور سابق پرو را رد کرد

به گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اروگوئه روز دوشنبه اظهار داشت درخواست پناهندگی آلن گارسیا رئیس جمهور سابق پرو را رد نموده است.

آلن گارسیا پس از آنکه به علت تحقیق درباره یک پرونده فساد مالی، ممنوع الخروج شد، از اواسط ماه نوامبر به سفارت اروگوئه در لیما پناهنده شده است.

تاباره وازکز رئیس جمهور اروگوئه، طی کنفرانسی مطبوعاتی که در مونته ویدئو برگزار گردید اظهار داشت: پس از آنالیز پرونده آلن گارسیا، درخواست پناهندگی وی را رد کردیم.

نستور پوپولیزو وزیر امور خارجه پرو در این بین اظهار داشت: در لیما، رئیس جمهور سابق پرو سفارت اروگوئه را که از 15 روز پیش آنجا بود ترک نموده است.

این در حالی است که چند ساعت بعد آلن گارسیا در بیانیه ای اظهار داشت: من در منزل خودم و در اختیار دستگاه قضایی هستم.

وی که دو بار رئیس جمهور پرو بوده است مظنون به دست داشتن در دادن رشوه به چندین کشور آمریکای جنوبی از سوی شرکت ساختمانی اودبرشت است.

رئیس جمهور سابق پرو به طور معین تر به دریافت غیر قانونی پول برای کار ساخت و ساز یک خط مترو در پایتخت طی سال های 2006 تا 2011 متهم است. شرکت ساختمانی اودبرشت اذعان نموده است به مقامات پرو طی سه دوره ریاست جمهور, 29 میلیون دلار رشوه داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 31

به "اروگوئه درخواست پناهندگی رئیس جمهور سابق پرو را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروگوئه درخواست پناهندگی رئیس جمهور سابق پرو را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید