تور جمهوری چک: از پراگ سوغاتی چه بخریم؟

به گزارش آریا بلاگ، سوغاتی های چک

فکر اینکه در پراگ چه معماری های رویایی و جادویی را می گردد دید خیلی ها را به این شهر باشکوه می کشاند. معماری این شهر تا حدی چشم نواز و مجذوب کننده است که خلیی ها می گویند مثل پاریس است اما ما می گوییم از پاریس هم بهتر است! پراگ جاذبه هایی دارد که همه جای جهان را هم بگردید مثل آن ها را پیدا نمی کنید؛ بناهای نمادین، غذا، فرهنگ و کافه های رنگارنگ باعث شده تا پراگ همواره چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد. مطمئنا دوست دارید با رفتن به این شهر مجذوب کننده سوغاتی ای خریداری کنید تا سفرتان را ماندگار کنید، سوغاتی ای که هر دفعه آن را نگاه می کنید یاد تعطیلات هیجان انگیزتان در پراگ بیفتید. شاید هم بخواهید سوغاتی را به دوستانتان هدیه دهید تا ذوق زده شان کنید. اگر فکرتان مشغول شده تا بدانید سوغاتی های پراگ چیه؟ خبرنگاران را همراهی کنید تا به جواب این سوال برسید و با برترین سوغاتی های پراگ و چک آشنا شوید.

تور جمهوری چک: از پراگ سوغاتی چه بخریم؟

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

لیوان و کریستال

ظریف و زیبا! خریدن لیوان های کریستالی یعنی برترین سوغاتی ای که می توانید از پراگ با خودتان به خانه ببرید. این لیوان های براق را در ویترین خانه هایتان بگذارید تا با نگاه کردن به آن دوباره دلتان هوای سفر به پراگ را کند. در پراگ لیوان های باکیفیت و کریستالی درست می گردد که با همه جا فرق دارند. یکی از برترین برندهای این لیوان، Moser است که با کریستال های محکم و بدون سرب درست می شوند و هرچند برای خریدش باید پول زیادی بدهید ولی آنقدر با کیفیت هستند که به این راحتی ها نمی شنمایند. حواستان باشد که مغازه های سوغاتی فروشی زیادی را بگردید تا جایی با قیمت مناسب تر پیدا کنید.

جواهرات گارنت

گارنت یا لعل یک سنگ نیمه قیمتی است که در جمهوری چک مدت هاست به آن به چشم جواهرات سلطنتی نگاه می گردد. گارنت های پراگ قرمز پررنگند اما گاهی هم به رنگ سیاه یا شفاف دیده می شوند. در این کشور گارنت از ابتدای قرن هفدهم تا این حد با ارزش شد و قیمتش بسته به کیفیت و اندازه اش متغیر است. از این گارنت ها در وسایل مختلفی مثل چیزهای تزئینی و جواهرات استفاده می گردد پس حتما می توانید توجه به سلیقتان و اندازه پولی که دارید یکی از آن ها را خریداری کنید.

عروسک خیمه شب بازی

در پراگ عروسک های خیمه شب بازی یک هنر سه بعدی است که از قرن 18 تا به حال هواداران زیادی پیدا نموده و مردم اهمیت زیادی به ان می دهند. از قدیم تا به حال این عروسک ها را از حکاکی روی چوب و یا گچ درست می نمایند. این عروسک ها در همه مغازه ها پیدا می شوند و اندازه و قیمت شان با هم فرق دارد. ما بهتون پیشنهاد می کنیم اگر خیال دارید این عروسک ها را خریداری کنید مستقیم به محله قدیمی شهر بروید آنجا بازار خیابانی جالبی در کنار پل چارلز برپا می گردد که عروسک های زیادی دارد؛ برخی از آن ها هم ترسناکند و شبیه زامبی ها و یا جادوگرها درست شدند. در کنار این عروسک های خیمه شب بازی، عروسک های چوبی هم می تواند انتخاب خوبی باشد و البته در بیشتر مغازه های سوغاتی فروش هم وجود دارند. در عروسک های چوبی پراگ از طراحی ای استفاده شده که کاملا با دیگر جاهای جهان فرق داشته باشند.

کتاب

این سوغاتی به درد آن دوستان تان می خورد که کتاب خواندن را دوست دارند و در نظرشان کتاب هدیه خسته نماینده ای نیست. اینکه از پراگ با خودتان کتاب سوغاتی ببرید چیزی است که هیچ وقت پشیمانی در پی ندارد! حتما نام کافکا را شنیده اید: یکی از بزرگ ترین نویسندگاه جهان در قرن بیستم. کافکا بیشتر عمر خودش را در پراگ گذراند و یک موزه هم به نامش در پراگ وجود دارد که می توانید برای خرید آثار و کتاب هایش به این موزه بروید، آثار این نویسنده بزرگ می تواند انتخاب عالی ای باشد.

نقاشی های هنر نو

پراگ در طول تاریخ، نقاش ها و هنرمندان زیادی داشته اما در بین آن ها آلفونس موخا از همه معروف تر است. شهر پراگ پر از آثار و نقاشی های این هنرمند معروف است چون او یکی از فعال ترین نقاش های اواخر قرن نوزده و ابتدای قرن بیستم بود و نقاشی های زیادی در پراگ و پاریس کشید. اگر به موزه آلفونس موخا بروید سوغاتی هایی می بینید که در آن ها از این نقاش الهام گرفته شده است مثلا کارت تبریک یا سینی هایی هست که عکس و یا نقاشی های این هنرمند در گوشه آن دیده می گردد.

چای

شاید ندانید که مردم چک عاشق چای خانه ها هستند، این چیزی است که گردشگر ها نمی دانند اما ما بهتان می گوییم که وقتی در پراگ هستید در پی خانه هایی بگردید که در بیرون آن ها نوشته شده: čajovny یعنی اتاق چای! می توانید به داخل این چای خانه ها بروید، یک چای گرم بخورید و چیزهایی مثل کتری، فنجان و … خریداری کنید.

چینی هایی با طرح های آبی رنگ

طرح هایی که روی این چینی ها به کار می رود از اول به نام طرح های پیازی معروف بودند. شاید بگویید چرا طرح های پیازی؟ در اصل شکل هایی که بر روی این چینی هاست انار است اما وقتی از دور به آن ها نگاه می کنید اول از همه یاد پیاز می افتید برای همین هم به این نام معروف شده است. این ظرف ها هم از آن سوغاتی هایی است که یک عمر برایتان می ماند و هر لحظه شما را یاد پراگ، چک و معماری جادویی اش می اندازد!

منبع: tripedia.info

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9119

به "تور جمهوری چک: از پراگ سوغاتی چه بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور جمهوری چک: از پراگ سوغاتی چه بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید