راهنمای سفر به مکزیکو سیتی مکزیک

به گزارش آریا بلاگ، مکزیکو سیتی ؛ پایتخت مکزیک، به عنوان دومین شهر بزرگ دنیا با بیش از 18 میلیون نفر جمعیت شاید نقطه ای ایده آل برای انکعاس یک لحظه آرامش نباشد، اما از طرف دیگر، اگر شما به تماشای هنر و تاریخ آن هم با صرف کمترین هزینه و همچنین موزه های سطح دنیای و بازارهای بزرگ علاقمند باشید، این شهر دقیقا همان جایی است که به دنبالش هستید. پس در این صورت، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید، تا در مطلبی جامع، هرآنچه را که برای سفر به این شهر احتیاج داریم، با هم مرور کنیم.

راهنمای سفر به مکزیکو سیتی مکزیک

از سفر با تور ارزان پاتایا بهار 99 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

با وجود مقیاس بزرگ مکزیکو سیتی، بسیاری از جاذبه های گردشگری آن در اطراف یک منطقه جغرافیایی نسبتا کوچک جمع شده اند. همه این جاذبه ها خیلی گران نیستند و محل های اقامت، غذا و حمل و نقل هنوز هم مقرون به صرفه هستند. باید به خاطر داشته باشید که تقریبا هیچکس در این شهر به زبان انگلیسی صحبت نمی نماید مگر اینکه در حوضه گردشگری یا هتل ها و رستوران ها مشغول به کار باشند. اگر از سفرتان به این شهر انتظار دیدن نقاط طبیعی را دارید، بهتر است از این کار صرف نظر کنید، اما اگر به مکزیک سفر کردید، و همانطور که قبلا گفتیم به آثار هنری، تاریخ، موزه ها و همچنین خرید علاقه دارید، می توانید روی سفری یک یا دو روزه به این شهر حساب باز کنید.

اطلاعات ضروری

  • اختلاف ساعت با تهران: 9:30-
  • زبان رسمی: ندارد
  • زبان اداری و کاربردی: اسپانیایی
  • واحد پول رسمی: پزو (MXN)
  • نرخ تبدیل ارز: 100 پزو=6.06 دلار آمریکا
  • فرودگاه: (Mexico City International Airport (MEX

شرایط آب و هوایی

برای شهری که در نواحی گرراستای قرار گرفته است، مکزیکو سیتی آب و هوای نسبتا مرسومی دارد و به طور معمول دما در طول ماه آوریل در بالاترین حد خود قرار گرفته است. پس از آن و با کم کم سرد شدن هوا، ماه مه به عنوان فصل بارانی در تابستان از راه می رسد. به طور معمول درجه حرارت هوا در این شهر از آنچه که مردم تصور می نمایند معتدل تر است و با آب و هوایی مطلوب در تمام طول سال روبرو هستیم. بین ماه های ژوئن و سپتامبر هوا مقداری بارانی است، اما معمولا زمان بارش کوتاه است و اگر بتوانید برای این مدت کوتاه سرپناهی پیدا کنید سفرتان خراب نخواهد شد. روزهای زمستانی معمولا گرم و بسیار خشک هستند، اگرچه اغلب شب ها هوا کاملا سرد می گردد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های مکزیکو سیتی در اغلب طول سال، با هتل های کارائیب همگام هستند که در این منطقه فصول پرگردشگر یا به اصطلاح High Season از ماه دسامبر تا عید پاک یا اواسط آوریل به طول می انجامد. در طی ماه جولای و آگوست این شهر پذیرای اروپایی ها و همچنین دیگر مردم دنیا در طول تعطیلات تابستان است، پس طبیعی است که بسیاری از هتل ها در این ایام اجاره های خود را افزایش می دهند. مقرون به صرفه ترین زمانی که می توان پیدا کرد در ماه مه، ژوئن، سپتامبر، اکتبر و نوامبر است که در این ماه ها معمولا هوا بسیار مطلوب خواهد بود.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

هاستل ها در مکزیکو سیتی می توانند قیمت های خوب و منطقی داشته باشند. اگرچه در قیمت های پایین نباید انتظار استاندارد بالایی را هم داشت. برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی باید انتظار پرداخت بین 150 تا 300 پزو را داشته باشید. یا اگر تمایل دارید، می توانید با پرداخت حدود 500 تا 1,000 پزو به ازای هر شب، در اتاقی اختصاصی به همراه دو تخت یا تختی دو نفره با حمام مشترک توقف کنید. خوشبختانه بیشتر هاستل های این شهر به همراه اجاره اتاق، وای-فای و صبحانه را هم ارایه می دهند.

هزینه اقامت در هتل

هتل ها در مکزیک شرایطی مشابه هاستل ها دارند و مقرون به صرفه هستند. البته این منطقی بودن قیمت ها بیشتر برای هتل های رنج متوسط صدق می نماید، با این وجود گاهی می توان هتل های با کیفیت تری را با قیمت های مشابه هم پیدا کرد. اگر بخواهیم لیستی از قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره دسته بندی کنیم، نتیجه به توضیح زیر خواهد بود:

  • 1 ستاره 180 تا 300 پزو
  • 2 ستاره 224 تا 560 پزو
  • 3 ستاره 240 تا 2,256 پزو
  • 4 ستاره 432 تا 3,520 پزو
  • 5 ستاره 960 تا 9,280 پزو

هتل های پیشنهادی

هتل گران سیوداد د مکزیک

هتل سیوداد یکی از نفس گیر ترین نقاط شهر مکزیکو سیتی به شمار می رود. سقف شیشه ای این هتل با شیشه ِی تیفانی مزین شده است که باعث می گردد فضای درونی بنا از هر گوشه ای روشن باشد. رستوران طبقه پنجم این هتل زیبا، مناظری بسیار عالی از میدان زوکالو Zocalo را در اختیار مسافران قرار می دهد. بنای این هتل به تنهایی ارزش بازدید از آن را دارد.

نکته ها:

  • اگر در طول روز به فضای داخلی هتل سری بزنید، می توانید نمایشی باشکوه و مجلل از جریان نور تابیده شده از میان شیشه ها را تماشا کنید.

همانطور که مشاهده می کنید قیمت هتل ها حتی با کیفیتی یکسان هم تفاوت فاحشی دارند، پس بهتر است در انتخابتان هوشمندانه تر عمل کنید و در جستجو کردن خیلی سریع تسلیم نشوید.

متوسط قیمت مواد غذایی

غذا و نوشیدنی در مکزیکو سیتی می تواند ارزان باشد اگر شما بیشتر روی دکه های خیابانی و غذافروشی های محلی تمرکز کنید، اما اگر در رستوران هایی با منوی انگلیسی توقف کنید، ممکن است با شهری نسبتا گران روبرو شوید، زیرا چنین مکان هایی بیشترا درون هتل های لوکس و گران قیمت یافت می شوند.

صبحانه: اگر هتل مقصدتان وعده صبحانه را ارایه نداد، می توانید از غذافروشی های محلی که در طول هر خیابانی وجود دارند، این وعده لذیذ را میل کنید. (40 تا 60 پزو)

ناهار: می توانید غذاهای خیابانی فواق العاده و رستوران های کوچک محلی را برای این وعده غذایی انتخاب کنید که قیمت هایی بسیار مقرون به صرفه دارند.(50 تا 80 پزو)

شام: زمانی که رستوران های نشستنی را انتخاب می کنید، قیمت ها به طبع افزایش پیدا می نمایند، اما باز هم اگر از رفتن به مناطق توریستی پرهیز می کنید، می توانید با قیمت های خوبی یک وعده شام را میل کنید. (75 تا 150 پزو)

مک دونالد بیگ مک: مک دونالد در مکزیک خیلی ارزان نیست. اما در هر صورت اگر دلتان هوای چنین غذاهایی را کرد، می توانید تعدادی رستوران خوب مک دونالد در این شهر پیدا کند. (45 پزو) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 664.5 و 502 پزو تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل در مکزیکو سیتی

خوشبختانه هزینه حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار ارزان است. این سیستم با توجه به شلوغی و جمعیت زیاد این شهر، قاعدتا باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد که تقریبا همینگونه است و شامل مترو به علاوه انواع اتوبوس می گردد. تاکسی هم همانند هر شهر دیگری به خوبی در دسترس است.

مترو: بهترین، سریع ترین و ارزان ترین وسیله در این میان مترو است که روزانه بیشتر از 8 میلیون نفر را در این سیستم جابجا می نماید. این وسیله نقلیه ایمن، تمیز و کارآمد است، اما پیشنهاد ما این است که در طول ساعات شلوغی (7-9 صبح و 6-8 عصر) از مترو استفاده نکنید، چرا که با جمعیت بسیار زیادی روبرو خواهید شد. همچنین مراقب وسایل با ارزشتان باشید که به دست جیب برها نیفتد.

اتوبوس: اتوبوس های این شهر شامل انواع متروبوس، میکروبوس و اتوبوس های کابلی (Trolebus) می گردد. از این میان متروبوس جدیدترین سیستمی است که اضافه شده است و مسافران را از شمال تا جنوب و دیگر نقاط شهر جابجا می نماید.

تاکسی: تاکسی ها در هر ناحیه و خیابانی آماده خدمت رسانی هستند. البته گاهی احتیاج است برای پیدا کردن یکی از آن ها به خیابان های اصلی بروید. استفاده از تاکسی راحت است، اما قیمت های نسبتا گرانی دارند، از این رو ما پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از مترو بهره ببرید. هزینه انواع وسایل نقلیه به توضیح زیر است:

  • تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 180 تا 250 پزو
  • مترو از فرودگاه تا مرکز شهر 5 پزو
  • هر 3 کیلومتر جابجای توسط تاکسی در شهر 16 تا 25 پزو
  • مترو در شهر (هر سفر) 5 پزو
  • متروبوس (هر بلیط) 5 پزو
  • اتوبوس کابلی (هر بلیط) 2 پزو

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

از دوچرخه بهره ببرید

اگرچه سیستم حمل و نقل عمومی در مکزیکو سیتی گران نیست، اما با توجه به جمعیت بسیار زیاد این شهر، می تواند بسیار شلوغ باشد. بنابراین یکی از موثرترین راه ها اجاره دوچرخه (رایگان) در ایستگاه های مربوطه است.

بهترین تفریحات و جاذبه های گردشگری مکزیکو سیتی

پاسئو د لا ریفورما (Paseo de la Reforma)

پاسئو د لا ریفورما، مکانی عالی برای آغاز یک روز سفری در مکزیکو سیتی به شمار می رود. این خیابان مشهور از خیابان های اروپایی الهام گرفته و از مرکز شهر تا اقامتگاه سلطنتی سابق (قلعه Chapultepec) کشیده شده است. گزینه های فرهنگی زیادی در طول این خیابان به چشم می خورد، که از جمله آن ها می توان به بناهای یادبود شامل بنای نمادین El Angel (فرشته استقلال) و فواره دیانا، زن شکارچی اشاره نمود. بازدید از این خیابان را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته ها:

  • پیشنهاد می کنیم از سالن اجتماعات ملی آغاز کنید و راستاتان را به سمت موزه مردم شناسی، قلعه Chapultepec و بنای فرشته استقلال ادامه بدهید.
  • تعداد بیشماری اغذیه فروشی خیابانی در اطراف سالن اجتماعات ملی و موزه مردم شناسی وجود دارد که غذاهایی همچون انواع تورتا، انواع تاکو، انواع سالاد میوه و هات داگ را به فروش می رسانند. اگر گرسنه شدید می توانید برای ناهار، روی آن ها به عنوان مکان هایی خوب حساب باز کنید.
  • روزهای یکشنبه، خیابان ریفورما برای استفاده دوندگان و دوچرخه سواران بسته می گردد. در تمام طول خیابان دوچرخه هایی برای اجاره وجود دارد.

موزه ملی مردم شناسی (Museo Nacional de Antropologia)

در سفر به مکزیکو سیتی، یکی از مکان هایی که دیدن آن بر هر مسافری واجب خواهد بود، موزه مردم شناسی است. تعداد بسیار زیادی مصنوعات از اغلب فرهنگ ها برای نمایش در این مکان وجود دارد، اما جاذبه اصلی آن، مجموعه ماقبل کلمبیایی از اشیا مکزیکی است، به خصوص سنگ خورشید که در نمایشگاه آزتک ها قرار گرفته است.

نکته ها:

  • موزه در ساعت 7 عصر تعطیل می گردد و در روزهای دوشنبه هم به طور کامل بسته است.
  • برای ورود باید مقداری هزینه (64 پزو) بپردازید. البته ورود برای معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، افراد معلول و بچه های زیر 13 سال رایگان است.
  • ممکن است جلوی در ورودی به یک صف طولانی برخورد کنید، اما این صف سریع حرکت می نماید. با این وجود اگر اوایل روز آن جا حاضر شوید منتظر نخواهید ماند.

قلعه Chapultepec

قلعه زیبای Chapultepec در بالای تپه ای به همین نام قرار گرفته است که آن را برای یک قدم زدن دل انگیز مناسب نموده است. این قلعه در حال حاضر به روی عموم باز است، اما در گذشته اقامتگاه امپراطوران مکزیک به شمار می رفت و مدتی هم به عنوان کالج نظامی استفاده می شد. در هر صورت این قلعه از نقاطی است که در سفر به مکزیکو سیتی پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید کنید.

نکته ها:

  • راستا بالا رفتن از این تپه، بهترین مناظر شهری را برایتان فراهم می نماید، از دست ندهید.
  • درون محوطه قلعه، استفاده از هیچ نوع نوشیدنی مجاز نیست.

پالاسیو د بالاس (Palacio de Bellas)

پالاسیو د بالاس به طور حتم مهم ترین تئاتر کشور مکزیک به شمار می رود. در اینجا می توانید از هنر نو و هنر دکو که به شکل پیچیده ای آن را تزئین نموده اند لذت ببرید. به علاوه تعداد زیادی نقاشی دیواری که توسط نقاشان بدنامی همچون دییگو ریورا و دیوید آلفارو سی که ایروس کشیده شده است، در این تئاتر به چشم می خورد. ساخت و ساز این بنای شگفت انگیز در سال 1904 آغاز و در سال 1934 به سرانجام رسید.

نکته ها:

  • این بنا میزبان باله های مردمی مکزیک است، مطمئن باشید خرید بلیط و تماشای این نمایش ها ارزشش را خواهد داشت.
  • ورود به بنا رایگان است، اما برای ورود مجبور به گذر مسائل امنیتی هستید.

کلیسای کاتدرال متروپولیتین مکزیک

کاتدرال متروپولیتین در دل مرکز شهر مکزیک واقع شده است. این کلیسا در بالای خرابه های معبد باستانی Aztee قرار گرفته است که هنوز هم بعضی از دیواره های آن قابل مشاهده هستند. این کلیسا قبلا یک آتش سوزی را تجربه نموده است و برای مدتی هم به دلیل جنس رسی آن به آرامی نشست می کرد. این بنا در میان 100 مکان در معرض خطر دنیا برای خود جایی دست و پا نموده بود، اما پس از نوسازی آن از این فهرست خارج شد. بازدید از این بنای زیبا را از دست ندهید.

نکته ها:

  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به این کاتدرال ایستگاه Zocalo خط 2 است.
  • روزهای یکشنبه همانطور که می دانیم روز عبادت کاتولیک ها است، پس در این روز باید انتظار مردم زیادی را در این مکان داشته باشیم.
  • اگر قصد دارید که از درون کلیسا بازدید کنید باید لباس مناسب بپوشید.

بازار Mercado de San Juan

بازار مذکور با نام رسمی Ernesto Pugibet Market شناخته می گردد و یکی از فرهنگی ترین، رنگی ترین و خوشمزه ترین مکان هایی است که می توانید در سفر به مکزیکو سیتی پیدا کنید. این مکان برای آشپزهای مشتاق، عاشقان غذا و حتی مسافرانی که فقط گرسنه هستند مثل بهشت می ماند. مکانی احاطه شده در میان انواع و اقسام میوه جات، سبزیجات، غذاهای دریایی، گوشت و ادویه جاتی که خاص مکزیک هستند. اگر دوست دارید کمی بیشتر با فرهنگ غذایی و حتی زندگی روزمره مردم محلی آشنا شوید می توانید از این بازار بازدید کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید خودتان آشپزی کنید، می توانید تمام اقلام مورد احتیاجتان را از همین مکان تهیه کنید.

نکته ها:

  • در این بازار می توانید به حربه چانه زدن متوسل شوید، اما در صورتی که از قیمت ها مطمئن نیستید این کار پیشنهاد نمی گردد.
  • اغلب غرفه ها کارت اعتباری قبول نمی نمایند، پس مطمئن شوید پول نقد کافی به همراه داشته باشید.

پارک Hundido

پارک Hundido یک فضای وسیع باز است که می توانید در آن با دوستانتان قدم بزنید، سرگرم مصاحبه شوید، یک کتاب بخوانید، قهوه بنوشید و به سادگی از بودن در کنار هم لذت ببرید. این پارک واحه ای بسیار آرام در وسط یک شهر شلوغ است که فرصتی عالی را برای استراحت کردن فراهم آورده است. در این مکان گاهی اوقات نمایشگاه های هنری برگزار می گردد. همچنین بیشتر نقاط پارک همواره به همراه گیاهان و گل های زیبا سرزنده به نظر می رسد. اگر دنبال مکانی برای 1 تا 2 ساعت فرار از شلوغی شهر هستید، پارک Hundido گزینه خوبی است.

نکته ها:

  • یک بازارچه خرید نزدیک این پارک وجود دارد که می توانید برای پختن یک ناهار جمع و جور از آنجا مواد غذایی مورد احتیاجتان را تهیه کنید.

گشت و گذار در محله Coyoacan

محله زیبا و رنگارنگ Coyoacan مکانی عالی برای قدم زدن و تماشای معماری های تاریخی مکزیکو سیتی به شمار می رود. در این محله می توانید از خانه فریدا کالو (زن نقاش مکزیکی) دیدن کنید، به خرید سوغاتی مشغول شوید یا از وعده های غذایی خوشمزه و سنتی مکزیکی لذت ببرید. انتخاب با شماست. همه این ها تضمین می نماید که شما لحظاتی دوست داشتنی را در این محله سپری خواهید کرد.

نکته ها:

  • بهتر است کفش های راحت بپوشید تا بتوانید به سادگی در اطراف محله قدم بزنید.
  • نزدیک ترین مترو به این محله، خط 3 متروی Coyoacan است.

باسیلیکای د سانتا ماریا د گوادلوپ (Basilica de Santa Maria de Guadalupe)

باسیلیکای سانتا ماریا از بیرون نمایی ساده دارد و شاید در نگاه اول چندان مجذوب آن نشوید، اما زمانی که به محیط داخلی آن قدم می گذارید با تمام وجودتان تقدس نمای محراب تزئین شده را احساس می کنید. فضای گوتیک داخلی این باسیلیکا با تصویری از بانوی مقدس گوادلوپ (قدیسه مسیحی) که در بالای محراب قرار گرفته است مزین شده است و در همان حال پرچم مکزیک آن را احاطه نموده است. بازدید از این باسیلیکا را از دست ندهید.

نکته ها:

  • نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مکان، خط 6 La Villa-Basilica است.

بازار روما (Mercado Roma)

همانطور که قبلا گفتیم، مکزیکو سیتی مکانی عالی برای خرید به شمار می رود. یکی از بهترین بازار های این شهر روما است که در محله لا روما واقع شده است. در این بازار می توانید اجناس مد و فشن و همچنین کالاهای منحصر به فرد طراحی شده توسط طراحان مکزیکی را خریداری کنید. مکزیکو سیتی در کانون توجه طراحان مدی قرار گرفته است که کوشش می نمایند تجربه ای منحصر به فرد از مد را برای کسانی که خواهانش هستند به وجود بیاورند. در واقع این مکان بیشتر مناسب افرادی است که دنبال خرید های لوکس هستند. اما این مکان علاوه بر مد و فشن، تجربه ای عالی از غذاهای خوشمزه مکزیکی را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد. روغن زیتون اعلا، گلاتوی سنتی و غذاهای ترکیبی مکزیکی تنها بخشی از غذاهایی هستند که در اختیار شما قرار می گیرد.

نکته ها:

  • اغلب غرفه های این بازار حدود ساعت 9 صبح باز و در حدود ساعت 6 عصر تعطیل می شوند. با این وجود رستوران ها تا اواخر شب باز می مانند.

امیدواریم این مطلب برای شما خوانندگان خوب خبرنگاران مفید واقع شده باشد. لطفا اگر پیشنهاد یا انتقادی در رابطه با ارتقای سطح کیفی مطالب دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1977

به "راهنمای سفر به مکزیکو سیتی مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مکزیکو سیتی مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید