از یلدا تا نوروز با مسابقه شعردونه

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: مسابقه شعرخوانی شعردونه همزمان با شب یلدا شروع و تا نورزو ادامه خواهد داشت. این مسابقه در اپلیکیشن شهر شکوفه ها و در قسمت سرزمین مسابقه ویژه گروه های سنی 3 تا 4، 4 تا 7 و 7 تا 9 سال طراحی شده است.

از یلدا تا نوروز با مسابقه شعردونه

وی اضافه نمود: این مسابقه به گونه ای طراحی شده است که بچه ها پس از وارد شدن به سرزمین مسابقه می توانند ابیات معین شده از دیوان حافظ را به یاری والدین خود حفظ نموده و پس از خواندن و ضبط این ابیات، آن ها را در بخش مسابقه بارگذاری نمایند تا پس از تایید و کسب امتیاز موردنظر، وارد مرحله بعد شوند.

فاطمیان پور بیان نمود: ابیات منتخب در این مسابقه بر مبنای توانایی بچه ها در حفظ اشعار و بعلاوه اندازه سختی و آسانی واژگان شعر حافظ در سه سطح آسان، میانه و سخت انتخاب شده است که بر این اساس، هر ماه چند بیت برای گروه های سنی در نظر گرفته می گردد. به نوعی که در ماه اول چهار بیت آسان، در ماه دوم هفت بیت در سطح میانه و در ماه سوم 9 بیت سخت برای تمام گروه های مورد نظر انتخاب و بر روی اپلیکشین بارگذاری خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خاتمه خاطرنشان کرد: به شرکت نمایندگانی که به مرحله سوم راه یافته و امتیاز بیشتری نسبت به سایرین کسب نموده باشند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

اپلیکشن شهر شکوفه ها با مدیریت معاونت فرهنگی، ویژه بچه ها طراحی شده است و شامل بخش های مختلفی چون: سرزمین بازی و تفریح، سرزمین شعر و قصه، سرزمین کتاب، سرزمین انیمیشن و سرزمین مسابقه است.

علاقه مندان برای دانلود اپلیکیشن شهر شکوفه ها و بعلاوه شرکت در مسابقه شعردونه اینجا کلیک کنید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9072

به "از یلدا تا نوروز با مسابقه شعردونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از یلدا تا نوروز با مسابقه شعردونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید