اشتغال زایی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی برای بزهکاران زیر 18 سال

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر حقوقی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی گفت: براساس جلسه ای که با کانون اصلاح تربیت داشته ایم قرار بر این شده تا بنیاد برای بچه ها بزهکار زیر 18 سال نیز اشتغال زایی ایجاد کند تا این افراد بعد از آزادی از کانون به طور موقت اسکان داده شده و بعد از یک سال بازتوانی بتوانند وارد جامعه شوند.

اشتغال زایی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی برای بزهکاران زیر 18 سال

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

زهره اکرامی مدیر حقوقی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی امروز در نشست مشترک رئیس سازمان زندان های کشور با گروه های جهادی و مردمی مشهد در مورد فعالیت افراد زندانی و بزه کار با این مجموعه اظهار کرد: بنیاد نیکوکاری دکتر نبی از سال 1387 با تمرکز بر فعالیت زنان سرپرست خانوار شروع به کار نموده و حدود 15 سال در این زمینه فعالیت دارد. بنیاد نیکوکاری دکتر نبی در حال حاضر زندانیان جرایم عمد، غیر عمد، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته را تحت پوشش قرار داده است. مجموعه دکتر نبی به غیر از اشتغال زایی برای زندانیان کلاس های مشاوره متفاوت و روان درمانی نیز برای این افراد برگزار می نماید. این افراد حدود سه الی 6 ماه تحت روان درمانی قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: بنیاد نیکوکاری دکتر نبی از شروع فعالیت تا امروز 4000 نفر را توانمند نموده است. در حال حاضر نیز 1300 نفر را تحت پوشش قرار داده که از این تعداد عده ای در حاشیه شهر زندگی می نمایند که برای آن ها اشتغال زایی در منزل اجرا شده است.

مدیر حقوقی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی اعلام نمود: به تازگی کار مشترکی توسط مجموعه دکتر نبی و سرکار خانم عابدین زاده، معاون دادستان مشهد در زمینه بچه ها و زنان رها شده در حال اجرا است، تا کاهش بزهکاری زنان را ببینیم.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با کانون اصلاح تربیت برگزار شده است قرار بر این شده تا بنیاد برای بچه ها بزهکار زیر 18 سال نیز اشتغال زایی ایجاد نموده تا این افراد بعد از آزادی از کانون به طور موقت اسکان داده شده و بعد از یک سال بازتوانی بتوانند وارد جامعه شوند.

حسین خمسه، رابط اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی با مجموعه زندان ها در ادامه این نشست اظهار کرد: تشکل های مردم نهاد زیادی در حوزه آسیب های اجتماعی در زندان ها در حال فعالیت هستند که گاهی موازی کاری انجام می دهند. اگر فرآیندی ایجاد گردد که بتواند این نهادها را مدیریت کند و هسته مناسبی تشکیل گردد، اتفاقات خوبی در بحث زندانیان خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: اگر ارتباط سازمان زندان ها با دستگاه های هم عرض به صورت فنی و برنامه ریزی شده باشد در زمینه اشتغال زایی زندانیان آزاد شده و خانواده های آن ها می توانند کارهای مفیدی انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5922

به "اشتغال زایی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی برای بزهکاران زیر 18 سال" امتیاز دهید

1 کاربر به "اشتغال زایی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی برای بزهکاران زیر 18 سال" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی بنیاد نیکوکاری دکتر نبی برای بزهکاران زیر 18 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید