افت 7 درصدی شاخص بورس چین در سال جدید میلادی

به گزارش آریا بلاگ، به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از فعالیت های کارخانه ای چین و کاهش ارزش یوان شاخص ها در بورس چین در نخستین روز معاملات سال 2016 شاهد افت 7 درصدی بود.

افت 7 درصدی شاخص بورس چین در سال جدید میلادی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از فعالیت های کارخانه ای چین و کاهش ارزش یوان که نگرانی ها از شرایط مالی این کشور را افزایش داد، شاخص ها در بورس چین در نخستین روز معاملات سال 2016 شاهد افت 7 درصدی بود.

افت های ساعات اولیه در معاملات بعد از ظهر به سرعت جبران شد و معاملات حدود 90 دقیقه قبل از زمان معمول تعطیلی بازار متوقف شد.

شاخص بلو چیپ سی اس آی 300 با افت 7 درصدی به 3470.41 واخد رسید، در حالی که شاخص کامپوزیت شانگهای با افت 6.9 درصدی به 3296.66 واحد رسید.

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز در واکنش به خبرهای منفی مالی افت 3 درصدی داشت.

نتایج یک تحقیق توسط بخش خصوصی نشان داد که فعالیت های کارخانه ای چین در ماه دسامبر برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته و فرایند کاهش در ماه نوامبر شدیدتر بوده است.

نتایج یک تحقیق رسمی در روز آدینه که عمدتا روی شرکت های دولتی تمرکز دارد نشان داد که فعالیت بخش کارخانه ای چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته، اما رشد در بخش خدمات می تواند تاثیر این افت در کل اقتصاد چین را تخفیف دهد.

دیگر عامل کاهش ارزش سهام در بازار چین، منقضی شدن قریب الوقوع ممنوعیت فروش سهام سهامداران عمده بعضی شرکت های اعلام شده از سوی دولت چین بود. این ممنوعیت از تابستان سال گذشته و به دنبال افت شدید بورس چین اعمال شده بود.

گو یونگتائو، استراتژیست موسسه کیندا سکیوریتیز در این باره گفت: ظاهرا این افت موجب به راه افتادن فروش های شدیدی شده است.

انتهای پیا، 6

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1988

به "افت 7 درصدی شاخص بورس چین در سال جدید میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 7 درصدی شاخص بورس چین در سال جدید میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید