افزایش اعتماد به پیش بینی های هواشناسی، راه اندازی 8 ایستگاه پایش

به گزارش آریا بلاگ، علی دولتی مهر در مصاحبه با خبرنگاران توضیح داد: افزایش گرایش مردم برای استناد به پیش بینی های هواشناسی در برنامه ریزی های خود نشان دهنده بهبود عملکرد کیفی مجموعه بوده و امیدواریم با خدمت رسانی به موقع در انجام مناسب وظایف محوله موفقتر از گذشته عمل کنیم.

افزایش اعتماد به پیش بینی های هواشناسی، راه اندازی 8 ایستگاه پایش

وی افزود: هشت ایستگاه پایش تکمیلی و اصلی هواشناسی در استان وجود دارد که دو ایستگاه آن مربوط به بخش کشاورزی است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به فعال بودن پنج ایستگاه باران سنجی در روستاها به منظور اندازه گیری بارش باران اشاره نمود و یادآور شد: مهمترین بخشی که در حوزه پایش می تواند یاری کند سایت رادار هواشناسی بوده که در این خصوص 24 رادار تعبیه و پیش بینی شده که از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار است.

دولتی مهر با اشاره به اینکه کاربرد هواشناسی در حوزه حمل و نقل غیرقابل کتمان است، یادآور شد: تغییر اقلیم به عنوان یک آسیب محسوب شده و برای مقابله با آن باید از پیش بینی های دقیق هواشناسی نیز بهره گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به پیش بینی وضعیت هوای استان تا اواسط هفته جاری اشاره نمود و یادآور شد: آسمانی نیمه ابری تا دوشنبه در استان حاکم خواهد شد.

دولتی مهر افزود: با توجه به شمالی شدن جهت جریانات و کاهش نسبی دما از شب گذشته، کمینه دما در برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان به زیر صفر درجه رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 38

به "افزایش اعتماد به پیش بینی های هواشناسی، راه اندازی 8 ایستگاه پایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتماد به پیش بینی های هواشناسی، راه اندازی 8 ایستگاه پایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید