اهمیت دانش بنیان بودن

به گزارش آریا بلاگ، رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت دانش بنیان بودن شرکت هایی مانند ایران کیش در گفتگویی با این مجموعه گفت: در چشم انداز 20 ساله کشور تاکید ویژه ای به این مسئله شده است که باید بخش قابل توجهی از GDP کشور را شرکت های دانش بنیان فراهم نمایند.

اهمیت دانش بنیان بودن

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام روابط عمومی ایران کیش، اسفندیار اختیاری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان - که ایران کیش هم یکی از آن هاست- رسالت هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و مالی که شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری هستند و همین طور تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و فراوری کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در فراوری نرم افزارهای مربوط را دارند.

وی اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان به سه بخش فراوریی صنعتی و نوپا تقسیم بندی می شوند. این شرکت ها حلقه واسطه بین ایده و تکنولوژی هستند که می توانند ایده ها را در راستا رسیدن به تکنولوژِی راهنمایی نمایند و گاهی اوقات خود همین شرکت ها هم می توانند ایده خودشان را به تکنولوژی تبدیل نمایند.

رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس و عضو هیئت امنای فناوری کشور گفت: طبق قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، مزایای شرکت های دانش بنیان از جمله استفاده از تسهیلات صندوق شرکت های دانش بنیان و تسهیلات بیمه ای، شامل حال این شرکت ها می گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1041

به "اهمیت دانش بنیان بودن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت دانش بنیان بودن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید