این گیاه ها امواج مضر را از بین می برند

به گزارش آریا بلاگ، یک راهکار زیبا برای به حداقل رساندن قرار دریافت در معرض امواج الکترومغناطیسی این است که خانه مان را با گیاهانی پر کنیم که بتوانند این امواج را جذب یا از بین ببرند.

این گیاه ها امواج مضر را از بین می برند

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، در دنیای امروز، بیشتر مردم دائما در معرض تابش الکترومغناطیسی قرار دارند. اگر تلفن های همراه دارید، اگر با مایکروویو آشپزی می کنید یا از ریش تراش برقی استفاده می کنیم، شما در معرض این امواج مضر قرار دارید.

پرتوهای بیش از حد الکترومغناطیسی می تواند منجر به انواع مسائل سلامتی از جمله حساسیت، خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از اختلالات عصبی گردد.

با داشتن این گیاهان، به سلامتی خود و خانواده یاری کنید. در گزارش قبل با تعدادی از این نجات دهنده های زیبا آشنا شدیم، در این مطلب گیاهان دیگری را می شناسید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا از دیرباز به عنوان یکی از گیاهان دارویی شناخته و مورد استفاده قرار گرفته است. اما این گیاه قدرت جذب مقادیر زیادی از پرتوهای مضر اطراف ما را دارد.

گیاه آلوئه ورا همچنین در دسته گیاهان سالم واقع شده است و هوای محیط شما را با جذب دی اکسید کربن و تبدیل آن به اکسیژن، تمیز می نماید.

به دلیل خاصیت محافظت در برابر نور، شما باید گیاه آلوئه ورا را در یک خط مستقیم از دستگاه الکترونیکی ساطع کننده امواج قرار دهید و مطمئن شوید که چیزی بین این دو قرار نگیرید، زیرا این امر باعث کاهش توانایی گیاه در جذب اشعه می گردد.

داشتن چندین گیاه آلوئه ورا در سراسر خانه یک راه عالی برای محافظت در برابر اشعه و تمیز نگه داشتن هوا است.

این گیاه ارزشمند به راحتی رشد می نماید و به همین خاطر می توان از آن برای بهره مندی از خواص درمانی و زیبایی برداشت کرد. ماده اصلی بسیاری از ماسک های زیبایی و جوان سازی همین گیاه زیبا است.

آلوئه ورا باید در ظرفی عظیم با زهکشی کافی کاشته گردد چرا که ماندن طولانی آب زیاد در گلدان، باعث پوسیدگی برگ ها و در نهایت مرگ آن می گردد.

این گیاه در نور غیرمستقیم بهترین رشد را دارد بنابراین حتما آنها را به اندازه کافی دور از پنجره نگه دارید تا هر روز چندین ساعت را در سایه بگذراند، به خصوص اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید.

پیچک

پیچک یکی از بهترین جذب کننده های پرتوی موجود در محیط است. همچنین یک تصفیه کننده قوی هوا به شمار می رود چراکه می تواند در طول یک شبانه روز، تا 90 درصد بنزن (از انواع هیدروکربن ها) موجود در هوا را جذب کند.

پیچک با از بین بردن موادی مانند دی اکسیدکربن، مونوکسیدکربن و فرمالدئید، کیفیت هوای اطراف خود را بهبود می بخشد.

پیچک را می توان در داخل یا خارج از منزل کاشت، اما اگر می خواهید از توانایی آن در مسدود کردن و از بین بردن اشعه بهره ببرید، بهتر است از آن در داخل خانه بهره ببرید.

اگر اتاقی دارید که می تواند نور زیادی را برای گیاه فراهم کند، آن را در فضای اتاق رشد دهید و اگر در قسمت جنوبی خانه خود پنجره های عظیمی دارید، یک مکان ایده آل برای قرار دادن گیاه است.

به پیچک خود آب زیادی ندهید زیرا در شرایط نیمه خشک بهترین عملکرد را دارد. بنابراین در صورتی که خاک سطحی گلدان خشک بود، آن را آبیاری کنید.

برای نگهداری پیچک از ظرفی بهره ببرید که اجازه راکد ماندن آب در خود را ندهد چرا که مانند آلوئه ورا می پوسد.

سرخس مارچوبه

سرخس مارچوبه عطر فوق العاده ای دارد و در جذب تابش بسیار مؤثر است. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی مشهوری است که به شما در دفاع از آسیب هایی که در اثر تابش گاما ایجاد می گردد، یاری می نماید.

همچنین گیاه نیرومندی برای جذب امواج الکترومغناطیسی به وجود آمده از رایانه، تلویزیون یا سایر دستگاه های الکترونیکی در خانه شما است.

سرخس مارچوبه یکی دیگر از گیاهان آسان در مراقبت، یک محصول تزئینی داخلی و همچنین یک گیاه کاربردی است.

این گیاه مفید، احتیاج به محیط مرطوب برای بقا دارد. اگر در آب و هوای خشک و خنک زندگی می کنید، می توانید با استفاده از دستگاه بخار سرد یا اسپری کردن آب بر روی برگ ها، رطوبت لازم را ایجاد کنید.

سرخس مارچوبه عاشق آب است، بنابراین همواره آن را هیدراته نگه دارید و هر روز آن را آب دهید. این گیاه به بهترین شکل در گلدان پرورش داده می گردد و شما باید سالی چندین بار مواد مغذی لازم برای زنده ماندن را به او بدهید.

سبزی خردل

سبزی خردل نه تنها یک ماده غذایی خوشمزه و مغذی است، بلکه برای محافظت در برابر اشعه الکترومغناطیسی نیز عالی عمل می نماید.

در حالی که ممکن است شما عادت نموده باشید سبزی خردل را تنها در مزارع ببینید، نگهداری این گیاه در داخل خانه بسیار مفید است زیرا می تواند شما را در برابر صدماتی که ممکن است در اثر تابش امواج مضر ایجاد گردد، محافظت کند. همچنین خاصیت تصفیه هوای محیط را نیز دارد.

شما حتما از رشد سریع این گیاه شگفت زده خواهید شد! پس چه بهتر که از آن برای هر وعده غذایی بهره ببرید.

این سبزی منبعی سرشار از ویتامینA ، C و بتاکاروتن محسوب می گردد و مزایای آن بسیار فراتر از مسدود کردن پرتوها است.

بهترین راه برای مراقبت از آنها، نگهداری در یک منطقه آفتابی با سایه جزئی و تامین مواد مغذی است. این گیاه به آب کافی برای رشد احتیاج دارد.

کائوچو

کائوچو گیاه عظیم و زیبایی است که خواص رادیو اکتیویی دارد. این گیاه در هر جایی که نگهداری گردد، می تواند امواج الکترومغناطیسی را جذب کند اما در صورتی نزدیک دستگاه های الکترونیکی شما باید کارآمدتر خواهد بود. کائوچو علاوه بر محافظت در برابر اشعه، خاصیت تصفیه کنندگی هوا را نیز دارد.

گیاه کائوچو را می توان در داخل یا خارج از خانه پرورش داد و نگهداری آن نسبتاً آسان است. کائوچوها ترجیح می دهند در محیط کم نور و با نور غیرمستقیم و دمای خنک نگه داشته شوند.

آنها باید در اتاقی با تهویه مطبوع نگه داشته شوند و خاک آنها باید مرطوب باشد. در زمان هایی که رشد آن متوقف می گردد احتیاجش به آب بسیار کاهش می یابد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3314

به "این گیاه ها امواج مضر را از بین می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاه ها امواج مضر را از بین می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید