بارش شدید باران در 9 استان کشور

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش ها گفت: امروز 31 اردیبهشت شدت بارش در 9 استان کشور خواهد بود.

بارش شدید باران در 9 استان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل ها و نقشه های هواشناسی امروز (31 اردیبهشت) در استان های ساحلی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، برخی نقاط غرب، مرکز و شرق کشور و بخش هایی از کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز (31 اردیبهشت ماه) در استان های مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و شمال استان مرکزی ، شمال استان کرمان و شمال فارس است.

به گفته ضیائیان فردا (اول خرداد) در برخی نقاط استان های کرمان، فارس، شمال هرمزگان، خراسان شمالی بخشی نقاط سیستان و بلوچستان و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی در برخی ساعات رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روزهای آدینه و شنبه (2 و 3 خرداد) در دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت،اظهارکرد: روز یکشنبه (4 خرداد) نیز در استان های اردبیل، گیلان، برخی نقاط مازندران و برخی مناطق دامنه های زاگرس مرکزی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود. همچنین از روز پنجشنبه تا یکشنبه (1 تا 4 خرداد) فرایند افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف تا کمی ابری با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و روز آدینه (2 خرداد) نیز کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد با احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای 19 و حداکثر دمای 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3315

به "بارش شدید باران در 9 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید باران در 9 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید