تور روسیه ارزان: با تور مجازی به کیژی در روسیه سفر کنید

به گزارش آریا بلاگ، کیژی یک جزیره زیبا در منطقه کارلیای روسیه است که با کلیساهای چوبی و جاذبه های دیدنی پرتعدادش، با نام موزه ملی کیژی شناخته می گردد.

تور روسیه ارزان: با تور مجازی به کیژی در روسیه سفر کنید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

کشور پهناور روسیه یکی از مهم ترین سرزمین های جهان محسوب می شود؛ از نقش مهم و تعیین نماینده در بسیاری از بزنگاه های تاریخی گرفته تا روال روبه رشد در مباحث علمی مثل هواوفضا در کنار نقش مهم ادیبان روس در اعتلای ادبیات اروپا، مواردی هستند که نام این کشور را طی قرن های اخیر، مهم و زنده نگه داشته اند. روسیه از منظر توریسم نیز یک سرزمین مهم به شمار می رود. این کشور وسیع و سرد با میزبانی از جاذبه های پرتعداد از جمله کلیساها، منطقه ها طبیعی بکر، منطقه ها آتش فشانی و سایر منطقه ها دیدنی، از جمله مهم ترین نقاط جهانگردی اروپا به شمار میرود.

در این قسمت از سری مطالب تور مجازی می خواهیم به یکی از منطقه ها دیدنی و خوش آب وهوای روسیه یعنی جزیره کیژی سفر کنیم. همراه خبرنگاران باشید.

جزیره کیژی یک منطقه سرسبز و زیبا در ناحیه کارلیای روسیه است. کیژی در ناحیه شمالی رود اونگا واقع شده و قدمت آن به قرن 10 میلادی برمی شود. ریشه دقیق واژه کیژی هنوز تعیین نیست؛ اما بعضی می گویند که این کلمه از لفظ کیسی (Kisi) به معنی جایی برای بازی، تفریح و خوش گذرانی استخراج شده است. کارلیا جایی است که با کلبه های چوبی و صنایع دستی ساکنانش شناخته می شود. کشاورزی، دامداری و ساخت صنایع دستی، پیشه اصلی مردم کارلیا است؛ موضوعی که به نوبه خود یکی از برجسته ترین مولفه های جهانگردی این منطقه به شمار میرود؛ اما فارغ از این مورد، اصلی ترین جاذبه جهانگردی جزیره کیژی کلیساهای چوبی آن است. کلیساهای چوبی جزیره کیژی در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند و مهم ترین جاذبه جهانگردی کیژی هستند.

کلیسای تجلی عیسی یکی از دو کلیسای مهم این جزیره است که تاسیس آن به قرن 18 میلادی برمی شود. یک بنای بسیار زیبا و باشکوه که با 22 گنبد پیازی شکل خود، هویت معماری روسی را زنده نگه می دارد و آن را نمایش می دهد. دیگر کلیسای جزیره در سال 1714 میلادی تاسیس شده است. یک بنای 37 متری کاملا چوبی که هوش از سر بازدیدنمایندگانش می برد. سال 1966 یک نقطه مهم و تاریخی برای جزیره کیژی و کلیساهای چوبی اش بود. در این سال فرایند بازسازی کلیساهای چوبی این منطقه شروع شد و نتیجه آن، تبدیل کلیساها به مهم ترین بناهای کیژی و راه یابی آن ها به لیست میراث جهانی یونسکو بود. جزیره کیژی و دیدنی های مجذوب نماینده آن در سال 1990 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.

جزیره کیژی در رود اونگا (Onega) واقع شده است؛ تقریبا تمامی بازدیدنمایندگان کیژی با قایق و سایر وسایل حمل ونقل آبی، خودشان را به این جزیره می رسانند. در جزیره کیژی هیچ هتلی ساخته نشده و اقامت طولانی مدت در آن برای جهانگرد ها تقریبا غیرممکن است. بنابراین افرادی که می خواهند به کیژی سفر نموده و در آن اقامت نمایند، بهتر است به هتل یا مسافرخانه های اطراف کیژی بفرایند و در آن ها مستقر شوند. جزیره زیبای کیژی با نام موزه ملی روباز کیژی شناخته می شود. سازه های قدیمی، خانه های چوبی، آسیاب های بادی، کافه ها، رستوران ها و پیشه مردمان کیژی در کنار دو کلیسای باشکوه این جزیره، همه از دیدنی های مجذوب نماینده هستند که توجه هر جهانگردی را به خود جلب می نمایند. فصل پاییز و پنجره زمانی پاییز طلایی، برترین زمان سفر به کیژی است.

کجارو روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9265

به "تور روسیه ارزان: با تور مجازی به کیژی در روسیه سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: با تور مجازی به کیژی در روسیه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید