برترین فناوری های سال 2016

به گزارش آریا بلاگ، محصولاتی نو، جالب و کاربردی که شاید زمانی تصور وجود آنها دور از انتظار بود، اما حالا در فهرست بهترین تکنولوژی های سال 2016 قرار گرفته اند. از موبایل های هوشمند و دستیارهای دیجیتال هوشمند گرفته تا پهپادهای تاشدنی و کوچک، همگی در فهرستی که مجله آنلاین Mashable آن را منتشر کرده است، گرد هم آمده اند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

برترین فناوری های سال 2016

هدست واقعیت مجازی HTC Vive: بعد از سال ها ارائه کیت های در حال توسعه و نمونه های اولیه از هدست های واقعیت مجازی، بالاخره نسخه های مصرفی آنها مانند Oculus Rift و HTC Vive به عرضه رسیدند. Oculus Riftt که متعلق به شرکت فیس بوک است، یکی از نمونه های اولیه هدست های واقعیت مجازی در بازار بود. Vive اما تجربه بهتری در سال 2016 بود. کنترلرهای دستی این هدست شیوه طبیعی و واقعی تری را برای تعامل با دنیای مجازی بوجود آورده و سیستم قدم زدن در اتاق آن، امکان حرکت و راه رفتن در یک فضای سه بعدی واقعی را برای کاربرانش آماده ساخته است.

Galaxy S7/ S7 Edge از Samsung:سامسونگ با وجود حواشی نه چندان خوبی که در این سال داشته است، اما با عرضه موبایل هوشمند باریک و قدرتمند Galaxy S7 یا S7 Edge توانست، رضایت کاربرانش را فراهم سازد.

iPhone 7 و iPhone 7 Plus: این مدل های تازه آی فون در واقع جنجالی ترین آی فون های عرضه شده تا حالا هستند. حذف جک هدفون و کلید هوم لمسی توجه بسیاری از کاربران را در سراسر دنیا جلب کردند. هر چند این مدل های تازه از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی با مدل پیشین خود نداشته، اما سریع ترین عملکرد را در میان تمام گوشی های موبایل موجود در بازار دارند.

Google Home: پاسخی جدی و قابل توجه به Amazon Echo. دستیار دیجیتال هوشمند گوگل اما ارزان تر و باهوش تر است. گوگل هوم درست کارکردش مانند اکوی آمازون کار می کند؛ می توان با آن صحبت کرده و فرمان های مختلفی از تنظیم نور اتاق گرفته تا پخش موسیقی و اعلام شرایط آب و هوا را داد .با این همه اما دستیار دیجیتال هوشمند گوگل یک مزیت مهم نسبت به رقیب آمازونی خودش داراست؛ امکان جست وجوی اینترنتی در گوگل با فرمان صوتی.

پهپاد DJI Mavic Pro:این پهپاد با در اختیار داشتن قابلیت ها و امکانات مختلف و رایج اغلب پهپادهای بازار، ابعادی به اندازه یک بطری آب دارد و در واقع اولین پهپاد تاشدنی بازار پهپادهای مصرفی محسوب می شود. علاوه بر اندازه کوچکش، این پهپاد دارای چهار پروانه موتوری هوشمند است که از حسگر شناسایی موانع برای جلوگیری از برخورد با آنها، ردگیری سوژه، فیلمبرداری 4K و حفظ تعادل بهره می برد.

MacBook Pro تازه با تاچ بار:صرف نظر از نقدها مختلف به حذف پورت های قدیمی، اما مک بوک پروی تازه با تاچ بارش به یک ماشین خاص و زیبا بدل شده که نظر اغلب کاربران را به خودش جلب می کند. درست مانند همیشه این نسخه تازه، باریک ترین و سبک تر از مدل های قبلی خودش به شمار میرود.

ایرپادهای اپل:اگرچه ایرپادهای تازه اپل شباهت زیادی با مدل های قبلی و سیمی خودشان دارند، اما به طرز عجیبی قدرتمند و کاربردی هستند. این ایرپادها از تراشه بی سیم W1 اپل بهره برده تا به این ترتیب سریع تر با دستگاه مورد نظر جفت شوند. این هدفون های بی سیم و هوشمند در هر بار شارژ کامل تا 5 ساعت کارکرد داشته و از یک کیس شارژر باریک و کوچک بهره می برند. میکروفن های تعبیه شده در این ایرپادها امکان فیلتر کردن صداهای زائد محیطی را فراهم ساخته است.

دوربین Gear 360 از سامسونگ: این محصول اولین دوربین فیلمبرداری 360 درجه بازار نیست، اما دردسترس ترین و مصرفی ترین آنها به شمار میرود. نکته جالب اینکه این دوربین ضد آب و گرد و خاک است و به این دلیل می تواند در شرایط مختلف، استفاده شود.

Amazon Echo: نسل دوم این محصول که با نام Echo Dot شناخته می شود، بیشتر به خاطر اندازه و قیمتش در میان کاربران مجذوب کننده شده است. طراحی کوچک این دستیار دیجیتال خانه هوشمند همان امکانات و قابلیت های نسخه کامل و بزرگ را دارد. به این ترتیب تنها با ارسال پیام صوتی برای دستیار دیجیتال هوشمند الکسا می توانید کارهای مختلفی را از او خواسته تا انجام دهد. کیفیت اسپیکر این دستگاه اگرچه به خوبی مدل بزرگ ترش نیست، اما می تواند برای کاربردهای مختلف در سفر استفاده شود. از همه مهم تر اینکه این دستگاه تنها با قیمت 50 دلار به بازار عرضه شده است.

اولترابوک Razer Blade Stealth: این محصول دقیقا همه آن چیزی است که مک بوک پرو نیست. این لپ تاپ 2/ 1 کیلوگرمی مبتنی بر ویندوز 10 است و از سری کامل پورت ها USB-C، USB 3.0، HDMI و جک هدفون استفاده می کند. کیبورد آلومینیومی این دستگاه از نور پس زمینه 8/ 166 میلیون رنگی بهره خواهد برد که بسیار مجذوب کننده است.

نسخه کلاسیک کنسول بازی NES:این محصول در واقع نسخه کوچک تر شده سیستم سرگرمی نینتندو یا NES است. این کنسول بازی هیچ قابلیت مدرنی مانند واقعیت مجازی، بازی آنلاین و دسترسی به تنفلیکس را دارا نیست، اما در مقابل 30 بازی کلاسیک NES را برای کاربرانش ارائه داده که می تواند جالب و خاطره انگیز باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9274

به "برترین فناوری های سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فناوری های سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید