چالش های اپل برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی فاش شد

به گزارش آریا بلاگ، اپل از سال 2015 فرایند توسعه اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را شروع نموده است ولی طی این سال ها برای این پروژه با چالش های متعددی روبرو شده است. حالا سایت معتبر The Information در یک گزارش مفصل به تعداد زیادی از این چالش ها پرداخته است.

چالش های اپل برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی فاش شد

این سایت برای نوشتن گزارش با 10 نفر از افرادی که درگیر این پروژه بوده اند، مصاحبه نموده است. در این گزارش آمده که اعضای هیئت مدیره اپل مرتبا مدل های اولیه این هدست را تست می کردند تا ببینند چه امکاناتی را ارائه می دهند. منابع مطلع می گویند مدل های اولیه در حقیقت مبتنی بر هدست هایی مانند HTC Vive و هدست های دیگر شرکت ها بودند. گفته می گردد یکی از این هدست ها آنقدر سنگین بوده که بدون استفاده از سیستم کمکی برای کاهش فشار، امکان قرار دادن آن بر روی سر اعضای هیئت مدیره وجود نداشته است.

اگرچه این گجت ها چندان مجذوب نماینده و پیشرفته نبودند، اما در نهایت هیئت مدیره اپل متقاعد شدند که برای پیشبرد این پروژه سرمایه گذاری بیشتری صورت بگیرد. از سوی دیگر هیئت مدیره این شرکت نگران فعالیت فیسبوک در این حوزه هم بوده اند. در ادامه چالش های فنی دردسرهای زیادی برای اپل ایجاد نموده است. با وجود اینکه استیو جابز در پروژه آیفون به شدت فعال بود، اما تیم کوک در زمینه پروژه هدست واقعیت ترکیبی فعالیت چندانی ندارد.

به عنوان مثال او به ندرت بر اقدامات تیم توسعه این هدست نظارت می نماید. بعلاوه از آنجایی که تیم کوک توجه زیادی به این تیم نشان نمی دهد، برای جذب نیروهای متخصص نسبت به تیم های مک و آیفون در اولویت پایین تری قرار دارند. بعلاوه باید به چالش های ایجاد شده از طرف جانی آیو، مدیر سابق طراحی محصولات اپل، هم اشاره کنیم. زمانی که تیم توسعه این محصول در اول راه قرار داشتند، تیم آقای آیو با این پروژه مخالفت می کردند زیرا بر این باور بودند که چنین هدستی مناسب استفاده طولانی مدت نخواهد بود.

تیم آقای آیو می گفتند که یک هدست واقعیت مجازی منجر به قطع ارتباط فرد با محیط اطراف می گردد و به همین دلیل کاربران علاقه زیادی به استفاده از آن نخواهند داشت. در راستای همین نگرانی ها، تیم توسعه هدست پیشنهاد کردند که در این گجت تعدادی دوربین تعبیه گردد تا کاربران بتوانند محیط اطراف خود را مشاهده نمایند. اما در نهایت قابلیتی که مورد توجه طراحان نهاده شد، نمایش چشم ها و حالت چهره بر روی یک نمایشگر در بخش بیرونی هدست بود.

در سال 2019 هم جانی آیو با ساخت هدستی که به یک ایستگاه سخت افزاری جداگانه احتیاج دارد، کاملا مخالفت کرد. به همین دلیل این تیم تصمیم گرفت تمرکز خود را روی ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی با توان کمتر ولی با استقلال بیشتر معطوف کرد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، در این هدست دو چیپست تعبیه شده که یکی از آن ها قابل مقایسه با تراشه های M1 پرو استفاده شده در مک بوک پرو 14 و 16 اینچی است. به نظر می رسد تا سال 2023 شاهد رونمایی از این هدست خواهیم بود و بدون شک تا آن موقع جزئیات بیشتری از آن فاش خواهد شد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10066

به "چالش های اپل برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های اپل برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید