مک بوک پرو تازه با تراشه M2 اواخر سال 2022 روانه بازار می شود

به گزارش آریا بلاگ، بر اساس گزارش های تازه، اپل اواخر سال جاری تغییراتی را در مک بوک و مک بوک پرو خود اعمال خواهد کرد. این اطلاعات که از افشاگر قابل اعتماد حوزه فناوری یعنی dylandkt منتشر شده بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد و برای کاربرانی که در پی گزینه های مقرون به صرفه مک بوک هستند، خبر خوش حال کننده ای خواهد بود.

مک بوک پرو تازه با تراشه M2 اواخر سال 2022 روانه بازار می شود

دو مدل وجود دارد که انتظار می رود در سال 2022 عرضه شوند. مدل اول مک بوک پروی 14 اینچی تازه با پردازنده M2 است که انتظار می رود در نیمه دوم سال 2022 عرضه شود. از آنجایی که گویا این لپ تاپ ها طراحی شبیه به مدل 14 اینچی فعلی دارند، در مقایسه با چهار پورت USB-C در مک بوک پرو فعلی، احتمالا می تواند از همان تعداد پورت بهره ببرد. تراشه M2 همچنین احتمالا عملکرد ضعیف تری نسبت به تراشه M1 پرو خواهد داشت. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه با بهبودی جزئی نسبت به نسل قبلی عرضه خواهد شد، اما همچنان از گزینه M1 پرو 2000 دلاری خوشایندتر خواهد بود.

طبق گزارش های منتشر شده، چیپست M2 مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری خواهد بود. مدتی قبل اعلام شد که اپل هر 18 ماه یک بار نسل تازه این تراشه ها را معرفی خواهد کرد و این یعنی در سال 2023 شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود که گویا مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری شرکت TSMC هستند. مدل دیگر یک مک بوک ایر M2 بازطراحی شده خواهد بود. هیچ تأییدی مبنی بر اینکه طراحی این دستگاه چه خواهد بود وجود ندارد، اما نمایشگر مبتنی بر ناچ یک فرض محتمل است که ظاهر و احساسی یکنواخت به مک بوک می دهد.

در ماه اکتبر، افشاگری به نام Ty98 در یک تالارگفت وگوی اینترنتی اعلام نمود که نسل بعدی مک بوک ایرها از طراحی ناچ بالای نمایشگر همانند مک بوک پروهای امسال استفاده خواهد کرد. او همچنین اعلام کرده که مک بوک ایر های تازه طراحی بسیار زیباتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت و به نظر می رسد که اپل قصد دارد در طراحی خود تغییراتی ایجاد کند. این گجت ها مدت هاست که از طراحی ضخیم تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می برند. این افشاگر ادعا می کند که مک بوک ایرهای سال 2022 احتمالا طراحی ظاهری مسطحی در لبه های بالایی و پایینی خود دارند.

مک بوک ایر M2 مدتی است شایعه شده که عرضه آن تا نیمه دوم سال 2022 به تعویق افتاده است. این افشاگر با انتشار پستی در توییتر خود نوشت: مک بوک پرو 13 اینچی فعلی با مک بوک پرو 14 اینچی مجهر به تراشه M2 در نیمه دوم سال 2022 جایگزین خواهد شد. این لپ تاپ ها نسبت به نسل قبل کمی افزایش قیمت خواهند داشت. در این بازه زمانی، شاهد رونمایی از مک بوک M2 (ایر) بازطراحی شده هم خواهیم بود.

به سختی می توان گفت که قیمت دستگاه های تازه چقدر خواهد بود، اما می توانیم در این باره فرضیاتی داشته باشیم. مک بوک پرو 13 اینچی فعلی از 1300 دلار شروع می شود، بنابراین این مدل تازه کمی گران تر و با قیمت احتمالی 1500 دلار روانه بازار خواهد شد. این قیمت آن را بین قیمت های اولیه مک بوک ایر و مک بوک پرو 14 قرار می دهد.

این لپ تاپ می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که در پی دستگاهی قدرتمندتر از مک بوک ایر هستند، اما به تمام قدرت موجود در مدل های پرو و مکس نیاز ندارند. مگر اینکه تغییر چشمگیری در مک بوک ایر ایجاد شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت آن از 1000 دلار شروع شود، زیرا مک بوک ایر همچنان جزو لپ تاپ های پایین رده اپل به شمار می آید. با توجه به اینکه مک پروی اپل نسبت به نسل های قبلی خود بهترین محصول اپل بوده، نسخه 2022 ممکن است عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.

مک پرو با داشتن برخی از قدرتمندترین مشخصات موجود در بازار، برای افراد حرفه ای از جمله عکاسان، انیماتورها، ویرایشگرهای ویدیو و غیره ساخته و پیشرفته شده است. باید خاطر نشان کنیم که اپل معمولاً رویدادهای مهم خود را در ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می کند تا از سخت های تازه خود رونمایی کند و بعد از آن به سراغ معرفی گجت ها و آیفون نسل تازه خود خواهد رفت.

منبع: Digitaltrends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9303

به "مک بوک پرو تازه با تراشه M2 اواخر سال 2022 روانه بازار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو تازه با تراشه M2 اواخر سال 2022 روانه بازار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید