آنالیز گوشی آنر ویو 20: ترکیبی جذاب از طراحی، سخت افزار و دوربین با قیمت مناسب

به گزارش آریا بلاگ، نزدیک به یک سال و نیم از عرضه گوشی میان رده آنر ویو 20 (Honor View 20) می گذرد ولی هنوز محبوبیت خود را حفظ نموده و یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار در دنیا و ایران است.

آنالیز گوشی آنر ویو 20: ترکیبی جذاب از طراحی، سخت افزار و دوربین با قیمت مناسب

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

بدون شک، یکی از بهترین گوشی های برند آنر در دو سال اخیر نیز محسوب می گردد و ضمن اینکه زیبایی و جذابیت دارد؛ یک همه فن حریف به تمام معنا است.

آنر ویو 20 در بعضی کشورها به V20 هم معروف شده است. نمایشگر بدون حاشیه آن و نورپردازی بدنه پشتی گوشی سریعا در چشم آدم عظیم جلوه می نمایند و نویدبخش گوشی متفاوتی هستند.

در ایران، قیمت این گوشی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ذخیره سازی به 8 میلیون تومان رسیده است که شاید اکنون چندان به صرفه نباشد یا نتوان آن را دیگر یک گوشی میان رده دانست ولی در جهان با قیمت زیر 400 دلار هنوز یک میان رده محسوب می گردد.

طراحی گوشی آنر ویو 20: هنرمندانه و ظریف

آنر سعی نموده یک دست و تمام صفحه بودن نمایشگر را حفظ کند. به همین خاطر، ناچ یا بریدگی صفحه نمایش برای تعبیه دوربین سلفی به تا حد ممکن کوچک نموده و به گوشه بالا سمت چپ برده است. اندازه این سوراخ یا حفره فقط 4.5 میلی متر است تا کوچک ترین نمونه ناچ جهان باشد.

بلندگوی مکالمه بین نمایشگر و فریم اصلی دستگاه قرار گرفته است. حسگرهای نور و مجاورت هم در سمت راست حاشیه بالای صفحه پنهان هستند. طراحی هر دو بخش بسیار ظریف و حرفه ای است؛ به طوری که اصلا در چشم نیست.

جک هدفون 3.5 میلی متری در کناره بالا جای داده شده است و در کنار پایین درگاه USB-C و بلندگوی اصلی را می بینیم.

در پشت بدنه با یک نورپردازی خاص Aurora Nanotexture، شاهد آبشاری از حرف V زیر نور خورشید هستیم. این نورپردازی بسیار جذاب و گیرا است و باعث شده این گوشی از دیگر اسمارت فون ها متمامیز گردد.

وقتی در نور خورشید، گوشی را به پشت بگیرید و دائم تغییر زاویه دهید؛ طیفی از رنگ های مختلف از جمله آبی و قرمز فانتوم در برابر چشمان شما رژه می فرایند و خودنمایی می نمایند.

بدنه تمام شیشه ای این گوشی میان رده با فریمی آلومینیومی هم باعث افزایش مقاومت و استحکام گوشی شده و هم زیبایی آن را دو چندان می نماید.

در کل، طراحی این گوشی برای هر کاربری هیجان انگیز است و نمی تواند ازش دل بکند.

نمایشگر گوشی آنر ویو 20: رنگ، کیفیت و روشنایی خوب

پنل نمایشگر آنر ویو 20 اندازه ای 6.4 اینچی از نوع IPS LCD و رزولوشن فول اچ دی با 2310 در 1080 پیکسل است. تراکم پیکسلی این نمایشگر هم به 398 پیکسل در هر اینچ می رسد.

نسبت نمایشگر به بدنه 85.7 درصد است و همان طور که گفتیم بیشتر شبیه به یک نمایشگر سراسری و یکپارچه است. صفحه نمایش عظیم تر از 6.4 اینچ نشان می دهد و کیفیت رنگ ها در آن شفاف و واضح است.

تصاویر به قدری در آن کیفیت دارند و از شفافیت و تمیزی برخوردار هستند که اصلا حس نمی کنید یک نمایشگر رده متوسط روی این گوشی است و دیگر نیازی به نمایشگری با رزولوشن بالاتر ندارید.

همانند اغلب نمایشگرهای امروزی، می توانید رنگ ها را در دو حالت Vivid و Normal تنظیم کنید. در زیر نور خورشید باید کوشش بیشتری برای دیدن محتوای صفحه داشته باشید. کمی تاری در لبه پایینی صفحه دیده می گردد.

سخت افزار گوشی آنر ویو 20: پردازنده قدرتمند با 8 گیگابایت رم

آنر ویو 20 در سخت افزار تنه به پرچم دارها می زند. جزو اولین گوشی هایی بود که از پردازنده موبایل پرقدرت کرین 980 با 6 یا 8 گیگابایت رم سود می برد. فضای ذخیره سازی این گوشی هم 128 یا 256 گیگابایت است.

به این ترتیب، آنر 20 ویو مدل 8/256 گیگابایت یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین این گوشی بود و مشخصاتی در حد یک گوشی رده بالا دارد.

کرین 980 را روی گوشی هواوی میت 20 پرو و بسیاری از پرچم دارهای دیگر هواوی دیدیم و نیازی به اثبات نیست که گوشی مجهز به این پردازنده از پس همه نوع کاری برمی آید.

انواع بازی ها و فیلم های با رزولوشن و کیفیت سنگین اجرا کردیم؛ ولی هرگز این گوشی پا پس نکشید. برای چندوظیفه گی قدرتی فراتر از انتظار دارد و علاقه مندان سرگرمی و ویدئو نیز با این سخت افزار و همین طور نمایشگر تمام صفحه و با کیفیت، قطعا تجربه لذت بخشی خواهند داشت.

باتری 4 هزار میلی آمپرساعتی روی این گوشی قرار گرفته که یک باتری نسبتا عظیم با شارژ دهی بالا است. نزدیک به 13 الی 14 ساعت زیر کار سنگین دوام می آورد و می تواند خیال شما را برای دو روز کامل استفاده عادی از آن راحت کند.

درون جعبه این گوشی شارژر 22.5 واتی می بینیم که می تواند در 30 دقیقه می تواند 59 درصد باتری را پر کند و در 80 دقیقه به طور کامل شارژ گردد.

دوربین گوشی آنر ویو 20: لنز 48 مگاپیکسلی

باز هم آنر ویو 20 جزو اولین گوشی هایی در جهان بود که از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی سود برده و در کنار آن، یک حسگر سه بعدی عمق سنج ToF استفاده شده است.

شاید برای سال 2020 با میان رده هایی دارای دوربین چهارگانه، این ترکیب دوربین کمی غریب و قدیمی به نظر برسد ولی کیفیت تصاویر چیزی دیگری می گوید؛ جزئیات تصاویر فوق العاده است، وضوح بالایی دارند و به شما اجازه کراپ می دهند.

با کمی هنر عکاسی می توانید عکس های بسیار دلنشینی با گوشی آنر ویو 20 بگیرید. در نور کم و حالت شب هم تصاویر رضایت بخش هستند؛ اگرچه به طور طبیعی کیفیت تصاویر در روز را ندارند و شاهد نویز روی آن ها هستیم.

یک سیستم لرزش گیر حرفه ای نیز روی دوربین پشتی آنر 20 نصب شده است. قدرت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را می دهد و از عکاسی HDR و پانوراما پشتیبانی می نماید.

دوربین سلفی این اسمارت فون 25 مگاپیکسلی و 27 میلی متری با دهانه f/2.0 است.

حرف آخر: بهترین گوشی آنر تا کنون

در زمان خودش گوشی آنر ویو 20 بهترین گوشی آنر در کل تاریخ این شرکت بود. هنوز هم یک گوشی بسیار خوش دست، خوش ساخت و جذاب است.

قیمت مناسب علی رغم داشتن پردازنده و مشخصات یک پرچم دار، باعث فروش بالای آن در سال 2019 شد و بعضی نگاه ها و نظرها نسبت به گوشی های این شرکت را تغییر داد.

طراحی، سخت افزار، نمایشگر، دوربین، باتری و سایر ویژگی های این گوشی کاملا با یکدیگر سازگار و برای ثبت یک تجربه کاربری لذت بخش در کاربردهای سرگرمی و بازی و ویدئو است.

اگر بخواهیم به کاستی های این گوشی اشاره کنیم؛ شاید ضد آب نبودن؛ نداشتن اسلات کارت حافظه و شارژ بی سیم را نام ببریم. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در بدنه پشتی است که تقریبا این روزها از مد افتاده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4287

به "آنالیز گوشی آنر ویو 20: ترکیبی جذاب از طراحی، سخت افزار و دوربین با قیمت مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی آنر ویو 20: ترکیبی جذاب از طراحی، سخت افزار و دوربین با قیمت مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید