برگزاری مراسم نخستین سالگرد قتل خاشقجی با حضور ثروتمندترین مرد دنیا

به گزارش آریا بلاگ، نخستین مراسم سالگرد مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری کشورش به قتل رسید، در استانبول ترکیه برگزار گردید.

برگزاری مراسم نخستین سالگرد قتل خاشقجی با حضور ثروتمندترین مرد دنیا

به گزارش ، بعضی منابع خبری از حضور ثروتمند ترین مرد دنیا در مراسم اولین سالگرد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در عربستان خبر دادند. طبق اعلام این منابع، جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون با حضور در مراسم نخستین سالگرد مرگ جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که امروز در استانبول برگزار گردید، باعث غافلگیری حضار شد.

پیشتر بعضی شبکه های اجتماعی اعلام نموده بودند مراسم یادبود جمال خاشقجی در استانبول و در ساعت 1:14 به وقت محلی، در جلوی کنسولگری عربستان برگزار خواهد شد.

پلاکارد نصب شده روبروی کنسولگری عربستان

این منابع گفتند اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقجی در این مراسم سخنرانی کرد. خدیجه چنگیز، همسر جمال خاشقجی نیز در این مراسم حضور یافت و درباره همسرش صحبت کرد.

جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون و مالک روزنامه واشنگتن پست است؛ روزنامه ای که جمال خاشقجی در آن مقالاتی انتقادی را علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به رشته تحریر در می آورد. همچنین پیشتر گزارش داده بود وزارت خارجه عربستان ساختمان کنسولگری خود را به شکل محرمانه و سریع در ماه سپتامبر به قیمت پایین فروخته است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان درگیری با کارکنان کنسولگری جان خود از دست داده است. هنوز اثری از جسد او یافت نشده است.

قتل ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در داخل کنسولگری عربستان در استانبول دنیا را شوکه کرد. از آن موقع، ولیعهد سعودی در مورد دست داشتن خود در این عملیات سکوت کرد. با این حال بن سلمان به تازگی در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس گفت مسئولیت قتل خاشقجی را می پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 839

به "برگزاری مراسم نخستین سالگرد قتل خاشقجی با حضور ثروتمندترین مرد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم نخستین سالگرد قتل خاشقجی با حضور ثروتمندترین مرد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید