برگزاری کلاس پیشگیری از تب کریمه کنگو در شهربابک

به گزارش آریا بلاگ، کلاس آموزش راه حل های پیشگیری از تب کریمه کنگو با حضور کارشناس اداره دامپزشکی شهربابک برای سلاخان و قصابان کشتارگاه این شهرستان برگزار گردید.

برگزاری کلاس پیشگیری از تب کریمه کنگو در شهربابک

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ، گفت: کلاس آموزش راه حل های پیشگیری از تب کریمه کنگو با حضور خدایاری کارشناس آموزش شبکه دامپزشکی شهربابک برای سلاخان و قصابان کشتارگاه در مورد راه های انتقال، علائم و راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری برگزار گردید.

او استفاده از وسایل حفاظت شخصی، نظیر چکمه، دستکش، عینک و پیش بند غیر قابل نفوذ در پیشگیری از ابتلای قصابان و سلاخان به این بیماری را ضروری دانست و اضافه نمود: قصابان و سلاخان باید از بعضی رفتار ها خطرناک مانند نگهداشتن کارد قصابی با دندان و باد کردن پوست دام با دهان جداً خودداری نمایند، چرا که ممکن است به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

اسدی توضیح داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو عمدتاً به وسیله گزش کنه از حیوان به انسان منتقل می گردد و حیواناتی مانند گاو، گوسفند، بز در صورت آلوده شدن به این ویروس می توانند در هنگام ذبح یا قطعه بندی، این بیماری را به انسان منتقل نمایند.

او بیان داشت: این حیوانات در صورت آلوده بودن، هیچ علامت خاصی ندارند و تنها را پیشگیری از ابتلای قصابان به این بیماری، استفاده از وسایل حفاظت شخصی و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت و جگر و احشاء حیوان به مدت 48 ساعت در یخچال است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3754

به "برگزاری کلاس پیشگیری از تب کریمه کنگو در شهربابک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلاس پیشگیری از تب کریمه کنگو در شهربابک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید