بزرگترین امپراطوری قرن 12 میلادی زیر خاک کشف شد

به گزارش آریا بلاگ، باستان شناسان با استفاده از فناوری های تازه دریافتند شهرهای مدفون شده در منطقه تاریخی در کشور کامبوج، در واقع بزرگ ترین امپراطوری قرن 12 میلادی بوده است.

بزرگترین امپراطوری قرن 12 میلادی زیر خاک کشف شد

شهرهای مدفون شده در زیر خاک در کشور کامبوج که پیش از این یافته های غیر مستند محسوب می شد، حالا با استفاده از فناوری لیزری از سوی باستان شناسان منجر به کشفی بزرگ درباره تاریخ جنوب شرق آسیا شده است .

دکتر دامیان اوانز، باستان شناس استرالیایی که یافته های نوش به زودی در ژورنال علم باستان شناسی منتشر می شود اعلام کرد: با استفاده از فناوری اسکن هوایی لیزری پیروز به کشف چندین شهر با قدمت بین 900 تا 1400 سال زیر جنگل های انبوه در کشور کامبوج شده ایم که وسعت برخی از این شهرهای مدفون زیر خاک با وسعت پنوم پن مرکز کنونی کامبوج برابری می کند .

برخی متخصصان معتقدند تحلیل نو اطلاعات به دست آمده در سال 2015 که گسترده ترین بررسی هوایی باستان شناسان با پوشش بیش از 1900 کیلومترمربع بود حاکی از آن است که این شهرهای مدفون شده که جمعیت زیادی در آن ها زندگی می کرده، در واقع در زمان اوج خود بزرگترین امپراطوری قرن 12 میلادی را تشکیل می داده است .

این شهرهای مدفون در نزدیکی شهر تاریخی انگکور در کشور کامبوج قرار گرفته است. شهر انکگور به عنوان مرکز امپراطوری خمر بین قرن 9 تا 15 پس از میلاد رونق داشت که در سال 1431 میلادی از طریق سربازان تایلندی ویران و بقایای شهر به حال خود رها شد و به تدریج گیاهان و درختان در اطراف شهر روییدند و آن را در خود پنهان ساختند تا این که 150 سال پیش دوباره و به طور اتفاقی از طریق یک مأمور فرانسوی کشف شد .

در این بررسی همچنین یافته های دیگری چون سیستم آب رسانی پیشرفته نیز کشف شده است که صدها سال پیش از آن چیزی که تاریخ دانان تصور می کردند در این منطقه وجود داشته است . این یافته های نو می تواند فرضیه های پیرامون چگونگی شکل گیری امپراطوری خمر، قدرت یافتن و افول آن در قرن 15 میلادی و همچنین نقش تغییرات آب و هوایی و مدیریت آب را در این فرآیند به چالش بکشد .

دامیان اوانز سرپرست تیم باستان شناسی در این پروژه عنوان کرد متخصصان جهانی باستان شناسی معتقدند این مهم ترین یافته باستان شناسی در سال های اخیر است .

مایکل کو، استاد بازنشسته باستان شناسی دانشگاه ییل که یکی از مطرح ترین باستان شناسان جهان و متخصص تمدن منطقه انگکور و امپراطوری خمر است در این باره گفت :

فکر می کنم این اکتشاف هوایی - لیزری، بزرگ ترین پیشرفت در دانش 50 و یا حتی 100 سال اخیر ما درباره تمدن انگکور است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9087

به "بزرگترین امپراطوری قرن 12 میلادی زیر خاک کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین امپراطوری قرن 12 میلادی زیر خاک کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید