مونیخ در یک نگاه

به گزارش آریا بلاگ، پارک ها و باغ های متعدد، غذاهای لذیذ آلمانی و اهالی مهمان نواز، موزه ها، کاخ ها، باغ انگلیسی و برج ساعت مشهور مونیخ از دیدنی های این شهر زیبا به شمار می فرایند.

مونیخ در یک نگاه

مونیخ (Munich)، سومین شهر بزرگ آلمان و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می آید که روی رود ایسار و شمال کوه آلپ و در دشت های بایرن شمالی نهاده شده است. این شهر به عنوان مرکز استان بایرن، از منطقه ها ثروتمند اروپا محسوب می گردد.

تاریخ مونیخ طبق مدارک ثبت شده در آوگسبورگ، سال 1158 تخمین زده شده است. در سال 1240 مونیخ به دست ویتلز باخ دوم رسید و در سال 1255 وقتی بایرن به دو بخش تقسیم شد، مونیخ در بایرن شمالی نهاده شد. مونیخ در اواخر قرن 15 از نظر هنر توسعه زیادی یافت که تالار و کلیسای جامع مونیخ از آثار این دوره است. در سال 1609 اتحادیه کاتولیک آلمان در مونیخ تاسیس و در سال 1806 مونیخ مرکز استان پادشاهی مونیخ شد و بناها و دانشگاه های زیادی در آن ساخته شد. در سال 1923 هیتلر و حامیان او در مونیخ جمع شدند و کودتای مونیخ را انجام دادند. بعد از جنگ، اوضاع مونیخ که در دست آمریکایی ها بود تا حدودی بهبود یافت و در زمره شهرهای مهم آلمان غربی عایدی.

زبان رسمی مردم، آلمانی و واحد پول شان، یورو است. این شهر با مساحتی بالغ بر 310 کیلومتر مربع، جمعیتی معادل 1.45 میلیون نفر دارد. مذهب کاتولیک بیشترین پیروان را داشته و مذاهب دیگری نظیر اسلام و یهودیت نیز پیروان خود را دارند.

جالب است بدانید، اگر از برج شمالی کلیسای جامع بانوی ما به برج کلیسای Heilinggeistkirche یک خط مستقیم بکشیم، سپس آن خط را 5000 کیلومتر ادامه دهیم، درنهایت به مکه، مکان مقدس اسلام می رسیم. خمیر مجسمه سازی، که معمولا در تمام اسباب بازی های بچه ها دیده می گردد، در مونیخ اختراع شد. بزرگ ترین کافه-رستوران دنیا به نام Hofbräuhaus در سال 1589 در مونیخ افتتاح شد و می تواند 5000 نفر را در خود جای دهد.

از جمله مهمانان معروف این کافه می توان به لنین، هیتلر، موتسارت، و نادژدا کروپسکایا (همسر و مشاور لنین) اشاره نمود. اگرچه مونیخ، میزبان فستیوال و جشن 200 ساله باکانیلیا (bacchanalia)، در ماه اکتبر است، اما می توان گفت مونیخ، شهری بسیار مدرنی است و به عنوان مرکز غیررسمی تکنولوژی و انتشارات اروپا، شناخته می گردد. مراکز تماشای، جشن ها (به ویژه جشن اکتبر)، امکانات و برنامه های فرهنگی باعث شده است تا این شهر را در رتبه چهارم برترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار دهد.

ژوئیه با میانگین دمای هوای 18 درجه سانتی گراد، گرم ترین و ژانویه با میانگین دمای هوای منفی یک درجه سانتی گراد، سردترین ماه سال در مونیخ است. برترین زمان سفر به مونیخ از مارس تا مه است. در این فاصله از جمعیت زیاد گردشگران هنوز خبری نیست و کم کم، شهر رو به شلوغی می رود. دمای هوا هم بسیار مطلوب و مناسب گشت و گذار است.

مونیخ، سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کاملی دارد. حمل و نقل عمومی مونیخ و حومه از نظر زمانی دقیق ترین سیستم حمل و نقل در دنیا است. تا به حال شنیده نشده که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی این شهر سرموقع به ایستگاه نرسیده باشد. اگر می خواهید شهر را با دوچرخه بگردید، هزینه کرایه دوچرخه برای یک روز 15 یورو می گردد. اتوبوس های بین شهری هم برای سفر وجود دارد، اما کمی گران است. بلیط ها را هر چه زودتر رزرو کنید، برایتان مقرون به صرفه تر تمام می شوند.

از تماشای های مونیخ می توان به کاخ رزیدنس، کلیسای جامع بانوی ما، کلیسای آزام، باغ انگلیسی، کلیسای سنت پیتر، کاخ نیمفنبورگ، برج ساعت راتهاوس کلاکنزپیل، مرکز بازی و سرگرمی اگزیت روم مونیخ، باشگاه هالیوود سوپر بولینگ مونیخ، زمین طناب نوردی کلتر والد مونیخ و پارک المپیک اشاره نمود که باید در تور پاریس- وین-مونیخ از آن ها تماشا کنید.

در سفر به مونیخ می توانید اقلامی نظیر شکلات Heilemann، قهوه Dallmayr، لباس سنتی آلمانی به نام تراخت، یادگاری هایی از باشگاه بایرن مونیخ و پاستیل خرسی برای سوغاتی تهیه کنید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9257

به "مونیخ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونیخ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید