بهروزی راد: از اوج آمادگی برای پارالمپیک دور شدم اما از هدفم نه

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در جریان مسابقات پاراقایقرانی قهرمانی دنیا که شهریورماه سال گذشته در مجارستان برگزار گشت، شهلا بهروزی راد در فینال KL3 بانوان با ثبت رکورد 48.96 صاحب صندلی سوم شد و ضمن کسب مدال برنز سهمیه لازم برای حضور در پارالمپیک 2020 توکیو را هم به دست آورد.

بهروزی راد: از اوج آمادگی برای پارالمپیک دور شدم اما از هدفم نه

این برای نخستین بار است که قایقرانی ایران به واسطه یک مدال جهانی، صاحب سهمیه پارالمپیک می گردد ضمن اینکه مدال برنز بهروزی راد هم اولین مدال جهانی قایقرانی ایران در بخش بانوان به حساب می آید.

این ملی پوش پاراکانو بانوان که پنج سال پیش هم با حضور در فینال مسابقات جهانی ایتالیا و کسب صندلی ششم برای نخستین بار، قایقرانی ایران را در بخش جانبازان و معلولان صاحب سهمیه المپیک ریو کرد، با توجه به قطعی شدن سهمیه خود برای پارالمپیک، نیمه دوم سال گذشته را به پیگیری تمرینات آماده سازی اختصاص داد اما به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور به تغییر فرایند تمرینات خود و پیگیری آنها در منزل شد. این شیوه تمرینی اما تاثیر خوبی روی شرایط بهروزی راد نداشته طوریکه وی می گوید از اوج آمادگی اش دور شده است.

شهلا بهروزی راد در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: از اسفندماه سال گذشته به خاطر فراگیری ویروس کرونا و تعطیل شدن اردوهای آماده سازی، به محل زادگاهم در کرمانشاه بازگشتم اما به وسیله هماهنگی با یک باشگاه، یکسری تجهیزات در اختیار گرفتم تا بتوانم در منزل تمرین داشته باشم.

وی توضیح داد: طی این مدت روزانه بین 60 تا 75 دقیقه تمرین کردم اما این تمرینات صرفا ویژه بدنسازی و آمادگی بدنی است. از این حیث مسئله ای ندارم اما موضوع اینجاست که به خاطر نداشتن تمرینات تخصصی، درکل از آمادگی گذشته خیلی فاصله گرفته ام.

این ملی پوش پاراکانو بانوان گفت: برای تمرین قایقرانی باید قایق و پارو در اختیار داشت؛ تجهیزاتی که در منزل ندارم و اگر هم باشد امکان تمرین با آنها را ندارم چون دریاچه ای نیست. البته برای تمرین قایقرانی در منزل می توان از دستگاهی به نام ارگو متر استفاده کرد اما متاسفانه این دستگاه را هم ندارم.

وی یادآور شد: فدراسیون قایقرانی از حیث داشتن اینگونه تجهیزات خیلی قوی نیست. در کل چهار نمونه از این دستگاه موجود است که خیلی زودتر از من دیگر ورزشکاران برای داشتن آنها ثبت نام نموده بودند. اینگونه شد که در دو ماه اخیر نتوانستم تمرینات تخصصی خود را داشته باشم و همین مسئله در شرایط کلی آمادگی ام تاثیر گذاشته است.

بهروزی را با بیان اینکه خیل از ورزشکاران از تعویق المپیک و پارالمپیک استقبال کردند چون فرصت جدیدی برای تمرین و آماده سازی در اختیارگذاشته است، گفت: تعویق پارالمپیک اما برای من اصلا خوشایند نبود. زمانی که بحران کرونا شکل گرفت و باعث لغو فعالیت های ورزشی و بعد از آن تعویق بازی های توکیو شد، من در بهترین حالت ممکن از حیث آمادگی جسمی و حتی روحی به سر می بردم طوریکه اگر همان زمان در بازی ها شرکت می کردم قطعا نتیجه قابل توجهی می گرفتم اما همه برنامه هایم به یکباره به هم ریخت و از آن آمادگی دور شدم.

پارالمپین ایران تاکید نمود: اگرچه از آمادگی دور شدم اما میان من و هدفم فاصله ای ایجاد نشده است. کماکان مصمم به حضور پُرقدرت در بازی ها و کسب بهترین نتیجه ممکن هستم. کسب مدال در توکیو را برای خودم دور از دسترس نمی بینم و برای آن نهایت تلاشم را خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3329

به "بهروزی راد: از اوج آمادگی برای پارالمپیک دور شدم اما از هدفم نه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهروزی راد: از اوج آمادگی برای پارالمپیک دور شدم اما از هدفم نه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید