نگرانی ژاپنی ها از شیوع کرونا؛ با این وضع بعید است المپیک توکیو برگزار گردد

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از ادامه کوشش های فدراسیون ایران برای برگزاری ملاقات انتخابی المپیک بین تیم های ملی واترپلو ایران و قزاقستان اطلاع داد اما تاکید نمود که شانس کمی برای پذیرش این درخواست از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد.

نگرانی ژاپنی ها از شیوع کرونا؛ با این وضع بعید است المپیک توکیو برگزار گردد

محسن رضوانی در گفت وگو با خبرنگار پانا، درباره شانس حضور واترپلوی ایران در انتخابی المپیک گفت: ما به فدراسیون دنیای شنا (فینا) نامه زدیم و از آن ها خواستیم که مسابقات انتخابی المپیک برگزار گردد اما با توجه به شرایط موجود فکر نمی کنم تأثیر چندانی داشته باشد و ترتیب اثر داده گردد. متأسفانه شیوع ویروس کرونا شرایط را بسیار سخت کرد و در نهایت تصمیم فدراسیون دنیای به این ختم شد که کشور میزبان (ژاپن) و قهرمان آسیا(قزاقستان) در این مسابقات حضور پیدا نمایند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا شرایط را برای ورزش های آبی خیلی سخت کرد و به جرات می توانم بگوییم یک نسل که می توانستند در این دوره شکوفا شوند و استعدادهای خود را به نمایش بگذارند با این ویروس منحوس از بین رفت. در خصوص واترپلو هم از سوی فدراسیون شنا اقدامات زیادی انجام شد و ما کوشش خود را به کار گرفته ایم اما حتی در صورت موافقت فینا موضوع اصلی این است که این مسابقات انتخابی در کجا برگزار گردد و کدام کشور شرایط میزبانی را بر عهده می گیرد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره شرایط تیم ملی واترپلو ایران گفت: اگر مسابقات انتخابی برگزار می شد ورزشکاران رشته واترپلو کوشش بسیار زیادی می کردند. البته که قزاقستان حریفی قدرتمند بود. تیم قزاقستان فقط سه ورزشکار صرب که شرایط بسیار خوبی دارند را در اختیار دارد، بنابراین کار سخت بود اما همانطور که گفتم ورزشکاران ما بسیار باانگیزه بودند و تمام کوشش خود را به کار می گرفتند اما در نهایت فعلاً تصمیم فدراسیون دنیای شنا این شد که تنها دو کشور از قاره آسیا در مسابقات المپیک حضور داشته باشند،کشور ژاپن میزبان است و کشور قزاقستان هم قهرمان آسیا است.

رضوانی درباره احتمال لغو المپیک گفت: شیوع کرونا در دنیا شرایط را برای ورزش سخت نموده است، در حال حاضر 900 شناگر در دنیا منتظر مسابقات انتخابی هستند تا بتوانند به سهمیه المپیک برسند.با شرایطی که الآن ویروس کرونا در برخی کشورها به اوج رسیده است، من بعید می دانم المپیک برگزار گردد، کشور ژاپن هزینه بسیار زیادی نموده و قطعاً بدون تماشاگر مسابقات المپیک را برگزار نمی کند.

وی در سرانجام گفت: از آن طرف مردم ژاپن طبق نظرسنجی که اجرا شده نگران شیوع کرونا هستند و به نظرم شرایط برای تصمیم گیری سخت شده است. با این حال ما همچنان در کوشش هستیم، به فینا هم نامه ارسال نموده ایم و منتظر پاسخ آن ها هستیم، هر چند که شانس کمی داریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6196

به "نگرانی ژاپنی ها از شیوع کرونا؛ با این وضع بعید است المپیک توکیو برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ژاپنی ها از شیوع کرونا؛ با این وضع بعید است المپیک توکیو برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید