بوئینگ به دنبال خرید امبرائر، ارتش برزیل مخالف است

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، 4 منبع مطلع به رویترز گفتند، بوئینگ در کوشش است تا بر مخالفت های ارتش برزیل با پیشنهاد خرید امبرائر توسط این شرکت، از طریق ارائه بعضی پیشنهادات غلبه کند؛ بوئینگ پیشنهاد داده که حق وتوی استراتژیک دولت برزیل در امبرائر حفظ می گردد و تضمین می گردد برنامه های دفاعی آن محفوظ بماند.

بوئینگ به دنبال خرید امبرائر، ارتش برزیل مخالف است

به گزارش منابع رویترز که درخواست کردند برای آن که راحت تر در خصوص مذاکرات گزارش دهند، نامی از آنها برده نشود، هواپیماساز آمریکایی مجبور شد پس از این که هفته گذشته مقامات برزیلی از ایده تبدیل شدن امبرائر به یک زیرمجموعه شرکت بوئینگ مانند آنهایی که بوئینگ در استرالیا و انگلستان اداره می نماید، استقبال نکردند، دوباره به میز طرح ریزی و برنامه ریزی خود بازشود.

یکی از منابع رویترز که یک مقام دولتی است، گفت: پیشنهاد ملحق شدن امبرائر که سومین هواپیماساز بزرگ دنیا است، به بوئینگ، باعث می شود این شرکت در بازار هواپیماهای دارای 70 تا 130 جایگاه، سهم برتر را به دست آورد و شرایط رقابتی سخت تری را برای برنامه هواپیماهای سری C که در سال گذشته توسط بمباردیر کانادا طراحی شده و توسط رقیب اروپایی بوئینگ یعنی ایرباس اداره می شود، ایجاد شود.

از هنگام انتشار اخبار مذاکره با بوئینگ در ماه گذشته، سهام امبرائر در بورس نیویورک که 51 درصد سهام این شرکت در آن لیست شده است، 22 درصد رشد کردو کل ارزش بازار این شرکت را به 4.6 میلیارد دلار رساند.

به گفته یکی از منابع مطلع، پیشنهاد بوئینگ ارزش این شرکت را به 5 تا 6 میلیارد دلار خواهد رساند.

برنامه های بوئینگ با نگرانی های برزیل از این که واشنگتن در تصمیم گیری های استراتژیک شامل برنامه های نظامی و استفاده از تکنولوژی های توسعه یافته در این کشور، شامل سیستم های کنترل ترافیک ماهواره ای و هوایی، حرف آخر را بزند، با مانع روبرو شد.

دولت برزیل سهام طلایی امبرائر را در دست دارد که به آن در تصمیم گیری های استراتژیک، شامل برنامه های نظامی و هرگونه تغییر در منافع تحت کنترل آن، حق وتو می دهد.

به گفته منابع مطلع بوئینگ حتی حاضر است سهام طلایی دولت در امبرائر حفظ شود، اما این هم برای به دست آوردن این توافق کافی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1060

به "بوئینگ به دنبال خرید امبرائر، ارتش برزیل مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ به دنبال خرید امبرائر، ارتش برزیل مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید