بیرشک: مدعیان فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر سند ارائه نمایند

به گزارش آریا بلاگ، دبیر انجمن صنفی روغن نباتی با بیان اینکه فراوری ماهانه کارخانه های روغن بیش از احتیاج بازار است، گفت: هر فردی در خصوص فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر ادعایی دارد، آن را مستند ارائه کند.

بیرشک: مدعیان فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر سند ارائه نمایند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، امیرهوشنگ بیرشک در واکنش به بحث های مطرح شده از سوی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی مبنی بر فروش اجباری بعضی محصولات مانند برنج هندی با روغن نباتی از سوی هلدینگ های عظیم فراورینماینده انواع مواد غذایی، گفت: این موضوع را نشنیده ام، اما اگر آقای حسنی یا هر فرد دیگری در این خصوص ادعایی دارد، موضوع را به صورت مستند مطرح کند.

وی تأکید کرد: فروش اجباری روغن نباتی با کالاهای دیگر تخلف است و هر شرکتی مرتکب این کار گردد متخلف خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی با بیان اینکه وظیفه اجتماعی ما این است که اگر چنین اتفاقی را رصد کردیم، آن را به سازمان حمایت اعلام کنیم، اضافه نمود: ما به همه کارخانه های فراوری روغن نباتی اعلام نموده ایم که حق فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر را ندارند و این کار تخلف است.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی در خصوص تخلف در این بخش نداشته ایم، اضافه نمود: ما به شرکت های توزیع نماینده روغن تذکر داده ایم که فروش اجباری روغن همراه با کالاهای دیگر تخلف است.

بیرشک در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار روغن نباتی، آرام است، گفت: فراورینمایندگان روغن نباتی طبق برنامه اعلامی از سوی وزارت صنعت ماهانه 180 هزار تن روغن فراوری می نمایند و به توزیع نمایندگان تحویل می دهند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر محدودیتی در عرضه روغن های مورد احتیاج خانوار اعم از سرخ کردنی و پخت و پز از سوی کارخانه های فراوری روغن وجود ندارد و اگر روغن همراه با کالاهای دیگر عرضه می گردد از حیطه اختیار فراورینمایندگان خارج است.

به گفته بیرشک، احتیاج بازار به روغن نباتی ماهانه کمتر از 180 هزار تن است، ولی برای حفظ آرامش بازار، فراوری کارخانه ها بیش از احتیاج بازار است.

وی تأکید کرد: ما گزارشی در خصوص احتکار روغن نباتی در شرکت های فراورینماینده این محصول نداشته ایم.

قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران امروز به فارس گفته بود: علیرغم افزایش 35 درصدی روغن تغییری در فراوانی روغن در بازار مشاهده نمی گردد و همچنان فروش کالای اجباری توسط شرکت های پخش به همراه روغن ادامه دارد.

وی اضافه نمود: با وجود افزایش 35 درصدی قیمت روغن خوراکی توزیع روغن به بنکداران نه تنها بهتر نشده، بلکه بدتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه فروش اجباری کالا به همراه فروش روغن یکی از مسائل چند ماه اخیر بنکداران است، گفت: شرکت های پخش مواد غذایی در کنار روغن کالاهای دیگر را نیز از قبیل تن ماهی، رب گوجه فرنگی به بنکداران تحمیل می نمایند و به همین دلیل بسیاری از بنکداران از خرید روغن منصرف می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7225

به "بیرشک: مدعیان فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر سند ارائه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرشک: مدعیان فروش اجباری روغن با کالاهای دیگر سند ارائه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید