تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی از مهمترین دستاورد های تبریز 2018

به گزارش آریا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی را از مهمترین دستاوردهای تبریز 2018 مطرح نمود.

تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی از مهمترین دستاورد های تبریز 2018

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار شامگاه چهارشنبه 19 دی در این باره گفت: اینکه گفته می گردد برای تبریز 2018 کاری صورت نگرفته است، زیر سوال بردن اقدامات ارزشمند و تلاشهای اجرا شده در راستای تبریز 2018 است، چرا که توسعه گردشگری در قالب یک فرآیند هدفمند امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018 نقطه ای آغازین برای ایجاد تحولی اساسی در صنعت گردشگری منطقه بشمار می آید، اضافه کرد: از ابتدا، تبریز 2018 را نقطه آغاز یک تحول اساسی در گردشگری استان عنوان کردیم. هم اکنون موضوع گردشگری به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، به گونه ای که مسئولین و مردم به این باور رسیده اند که توسعه مالی در گرو توسعه گردشگری است.

او در ادامه از اقدامات موثر در راستای تبریز 2018 و تقویت زیرساخت های میراث فرهنگی و گردشگری سخن به میان آورد و گفت: در دو سال اخیر تمام موزه های تبریز و استان به شکل اساسی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ساماندهی شده اند که در این راستا نیز شاهد صدور مجوز و افتتاح سه موزه خصوصی بوده ایم.

او با اشاره به اینکه طی دوسال اخیر شاهد افزایش درصد گردشگران ورودی به استان بوده ایم، اظهار کرد: در این مدت شاهد رشد 5/14 درصدی تخت های اقامتی، رشد 10 درصدی در آمار گردشگر ورودی خارجی و همچنین افزایش 22 درصدی در آمار گردشگر ورودی داخلی بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش خصوصی می بایست فعالیت خود را در راستای گردشگری ورودی، متمرکز سازند، گفت: متاسفانه این امر در مقیاس گسترده به وقوع نپیوسته است و تنها تعداد معدودی از دفاتر مسافرتی استان در این زمینه اقدام نموده اند. با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی مشوق هایی تعریف شده است که به فعالان جذب گردشگر ورودی خارجی تخصیص خواهد یافت.

آبدار اضافه کرد: گردشگری مقوله ای فرابخشی است و نگاه سلیقه ای به آن از عواملی است که بر جذب گردشگران تاثیر منفی می گذارد، باید تمام مجموعه استان در راستای توسعه گردشگری آنچه در توان دارند پای کار بیاورند.

آبدار در سرانجام از میزان اعتبار تخصیص یافته به رویداد تبریز 2018 در جهت پیشبرد اهداف زیرساختی آن، سخن به میان آورد و گفت: بر این اساس اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه عمرانی و توسعه زیرساخت های گردشگری و مرمت از ردیف تبریز 2018 و 76 میلیارد تومان از ردیف های ملی و استانی (مجموعا 126 میلیارد تومان) در راستای پیشبرد اهداف این رویداد در نظر گرفته شده است که در این راستا 140 پروژه در تبریز و استان تعریف و در حال انجام است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 521

به "تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی از مهمترین دستاورد های تبریز 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل شدن گردشگری به یک مطالبه عمومی از مهمترین دستاورد های تبریز 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید