تدابیر اقتصادی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا

به گزارش آریا بلاگ، وزیر اقتصاد ژاپن گفت کشورش آماده اتخاذ اقدامات بیشتر برای تقویت رشد اقتصادی است.

تدابیر اقتصادی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن با اشاره به پیامدهای منفی ویروس کرونا بر اقتصاد و صنعت گردشگری این کشور گفت که دولت در صورت لزوم آماده برداشتن گام های لازم برای تقویت رشد مالی است. وی با بیان این که دولت امیدوار است رشد مالی به تدریج بهبود یابد گفت برای مقابله با پیامدهای کرونا هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی اقدام خواهیم کرد.

هوراهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن نیز با تاکید بر تداوم فرایند اعمال نرخ بهره منفی در نظام بانکی سومین اقتصاد بزرگ جهان گفت که اگر تعیین شود ویروس کرونا ریسک موثری بر رشد مالی ژاپن خواهد بود، در اتخاذ سیاست های محرک بیشتر تردید نخواهد کرد. وی که در مصاحبه با روزنامه سانکی ژاپن سخن می گفت ویروس کرونا را یک نااطمینانی بزرگ بر سر راه اقتصاد ژاپن خواند و اضافه کرد: اگر این فرایند ادامه یابد نیازمند بازنگری در سیاست های حوزه پولی خواهیم بود و قطعا این کار را خواهیم کرد.

از سوی دیگر جاکیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در منطقه شرق آسیا گفت که دولت پیش بینی خود از رشد مالی را در سال جاری به دو تا 2.5 درصد کاهش داده است. پیش تر دولت نیوزلند پیش بینی کرده بود اقتصاد نیوزلند سال جاری رشد 2.2 تا 2.8 درصدی را تجربه کند. آردرن که در یک کنفرانس خبری حضور یافته بود اضافه کرد که انتظار می فرایند فرایند رشد مالی از نیمه دوم سال جاری به حالت عادی خود بازشود.

لازم به ذکر است که تا به امروز گزارشاتی از ابتلا به کرونا در ژاپن، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، فیلیپین، هند، سنگاپور، نپال، هنگ کنگ، ماکائو، کامبوج، مالزی، سری لانکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه، اسپانیا، بلژیک، فنلاند، سوئد، استرالیا، کانادا، امارات، آمریکا و انگلیس مخابره شده است. بانک مرکزی چین برای مقابله با پیامدهای منفی کرونا تا به امروز حدود 270 میلیارد دلار ارز به بازارهای مالی تزریق و از ارائه یک بسته بزرگ وام 300 میلیارد یوانی به کسب و کارهای کوچک و متوسط چینی خبر داده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2712

به "تدابیر اقتصادی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر اقتصادی ویژه در ژاپن و نیوزلند برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید