تفاوت بین اضطراب و استرس چیست؟

به گزارش آریا بلاگ، استرس و اضطراب؛ دو کلمه متفاوت هستند که اغلب به وسیله بعضی افراد به جای یک کلمه به کار می فرایند. در صورتی که این دو شرایط تعاریف متفاوتی دارند.

تفاوت بین اضطراب و استرس چیست؟

کسانی که با اضطراب زندگی می نمایند از اینکه به آن ها به طور مداوم گفته گردد که ریلکس باشند و نگران چیزی نباشند، ناراحت می شوند. در بسیاری از مواقع، افراد به اشتباه چیزی که ما تجربه می کنیم را استرس در نظر می گیرند و سعی دارند به ما اطمینان دهد که همه چیز حل خواهد شد.

هر فردی استرس و اضطراب را تجربه نموده است. تفاوت بین این دو این است که استرس پاسخ به یک تهدید در یک شرایط است و اضطراب یک واکنش به استرس است.

اشتباه گرفتن این دو موضوع می تواند باعث آسیب هایی به فرد گردد و شخص مبتلا به اضطراب را ناامید کند.

اضطراب

فردی که با اضطراب زندگی می نماید، اغلب تجربه ترسی را دارد که بر تمام احساساتش غلبه می نماید. زمانی که این ترس فراگیر گردد، شخص نگرانی و دلهره را تجربه می نماید. بسیاری از مردم اضطراب را به عنوان یک احساس دلهره یا ترس توصیف می نمایند که تقریباً همواره یک احساس اتفاق ناگوار قریب الوقوع را نیز در پی دارد. چیزی که ناامیدنماینده است این است که اغلب منبع این تشویش تعیین نیست.

افراد مضطرب تمایل به نگرانی زیاد دارند، اما مطمئن نیستند که چه چیزی آن ها را نگران نموده است. آن ها می ترسند؛ اما نمی توانند درک نمایند که ترسشان از کجا نشئت گرفته است.

استرس

استرس به وسیله یک عامل استرس زا ایجاد می گردد. استرس می آید و می رود و می تواند به علت شرایط یا تفکری به وجود آید که باعث می گردد فرد احساس سرخوردگی، خشم، عصبانیت یا حتی اضطراب کند.

طبق گفته یک روانشناس، تفاوت کلیدی بین اضطراب و استرس، حس درماندگی است. هنگام استرس شما می توانید با منابع استرس زا مقابله کنید و بر آن ها چیره شوید. با بالا زدن آستین خود و مقابله با استرس می توانید کمتر احساس درماندگی کنید.

تشخیص اضطراب از استرس

برترین راه برای درک این موضوع که اضطراب و استرس یک چیز نیستند، آگاهی و مهربانی است. مهم است که درک کنیم اضطراب ناشی از ترس است؛ در حالی که استرس از منابع خارجی نشئت می گیرد.

به عبارت ساده تر، اضطراب از یک منبع داخلی و استرس از یک عامل خارجی نشئت می گیرد. به همین علت افرادی که دچار اضطراب هستند، نمی توانند به راحتی از آن بیرون بیایند؛ زیرا که اضطراب در درون ما زندگی می نماید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10419

به "تفاوت بین اضطراب و استرس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بین اضطراب و استرس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید