آشنایی با پارک پروانه های کوالالامپور

به گزارش آریا بلاگ، یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه ها و پارک های گردشگری در کوالالامپور، پارک پروانه های کوالالامپور است. این پارک در کنار پارک پرندگان، موزه هنر های اسلامی و مسجد ملی این شهر واقع شده است. در نتیجه یکی از بهترین مکان ها را برای بازدید دارد و مجله خبرنگاران به معرفی آن می پردازد. اگر به دیدن هر یک از جاذبه های بالا رفتید، حتما سری هم به پارک پروانه های کوالالامپور بزنید. در این پارک گونه های متفاوت و بسیار زیبایی از پروانه ها در میان درختان زندگی می نمایند. همچنین کلکسیونی از پروانه های جهان را هم خواهید دید. اگر به جهانی رنگارنگ و کوتاه پروانه ها علاقه مند هستید، می توانید به پارک پروانه ها در تور کوالالامپور بروید.

آشنایی با پارک پروانه های کوالالامپور

چرا به پارک پروانه های کوالالامپور بروید؟

از جاذبه های عالی پارک پروانه ها در تور کوالالامپور است که مخصوصا برای بچه ها جذابیت دارد. این پارک در کنار باغ های دریاچه کوالالامپور قرار گرفته است. به طوری که بسیاری از جاذبه های مطرح دیگر این شهر در کنارش قرار گرفته اند. در این پارک حدود 6000 پروانه از میان 120 گونه پروانه های جهان، در کنار یکدیگر زندگی می نمایند. محیطی که برای زندگی این پروانه ها در نظر گرفته شده است، هم پر از گونه های گیاهان متنوع است. در مجموع، سعی شده است که در پارک پروانه های کوالالامپور جنگلی پر از درختان گرجهتی و بارانی را به وجود بیاورند.

مکانی که به طور طبیعی محیط زندگی بیشتر این گونه های پروانه را به وجود بیاورد. برای ساخت بنایی که محیط زندگی پروانه را تشکیل می دهد، بنایی ساخته اند که ارتفاعی به اندازه کافی بلند داشته باشد. ارتفاع این بنا به اندازه ای است که تمام پروانه ها بتوانند به راحتی پرواز نمایند.

در پارک پروانه ها به کجا بروید؟

پس از اینکه وارد پارک پروانه های کوالالامپور شدید، به راحتی در جهت پیاده روی که برایتان در نظر گرفته اند، راه بروید و به اطراف خود به دقت نگاه کنید. اگر پیروز به دیدن پروانه ها در میان شاخ و برگ درختان نشدید، نگران نباشید. در هر منطقه ای میزی پر از میوه یا گل قرار داده اند تا پروانه ها بر روی آن ها نشسته و غذای خود را بخورند. بر روی این میزهای میوه و گل که با عسل و آب هم پوشانده شده اند، پروانه های فراوانی را پیدا خواهید نمود.

پروانه ها عاشق این میزهای غذا هستند. در نتیجه، اگر علاقه مند به عکاسی از پروانه ها هستید، این نقاط یکی از بهترین نقطه های برای عکاسی است. تنها کافیست که به آن ها نگاهی بیندازید.

مردم مالزی به این پارک، تامان راما راما کوالالامپور (Taman Rama Rama Kuala Lumpur) می گویند.

در این میان، برخی از پروانه ها دوست دارند که بر روی گیاهان و گل ها نشسته و استراحت نمایند. در این هنگام بال های خود را باز می نمایند و تکان می دهند. پس شاید بتوانید به راحتی قابی عالی برای عکاسی از آن ها بیابید. همین طور اگر خوش شانس باشید یا لباسی به رنگ های جذاب و روشن پوشیده باشید، پروانه ای بر روی شانه شما بنشیند و آنجا استراحت کند.

  • نکته: اگر فوبیای حشرات و پروانه ها را دارید، بهتر است به دیدن این پارک نروید. هر چند که پروانه ها به شما کاری ندارند.

با قدم زدن در این پارک، احساس آرامش خاصی به شما دست می دهد. انگار که وارد بهشتی پر از پروانه ها شده اید.

آشنایی با باغ پروانه ها

همانند پارک پرندگان، پارک پروانه ها نیز، بسیار زیبا و دل انگیز طراحی شده است. در این مکان می توانید به راحتی در میان درختان و آلاچیق های باصفا قدم بزنید. کل مساحت این مجموعه که تمام پروانه ها و محیط زندگی آن ها را در بر گرفته است، حدود 8000 متر مربع است. این منطقه بزرگ با محیط پارک، درختان گرجهتی، گیاهان و درختانی که مورد علاقه پروانه و خوراک پروانه ها هستند و البته کلی سرخس پوشانده شده است. به جز این ها، یک آبگیر کوچک به سبک ژاپنی با ماهی های قرمز و لاک پشت در این پارک وجود دارد و به زیبایی آن افزوده است. تمام این موارد، تنها به خاطر طبیعی بودن محیط زنندگی پروانه هاست.

از دیگر فضاهایی که در این پارک برای راحتی مهمانان و بازدید نمایندگان فراهم شده، نیمکت ها و آلاچیق هایی است که می توانید زمانی بر روی آن ها بنشینید و نفسی تازه کنید.

منطقه نمایشگاهی موزه

این پارک دارای یک منطقه نمایشگاهی هم هست که در آنجا حشرات دیگری را نشان داده می گردد و مراحل زندگی آن ها را می توانید ببینید. از جمله این حشرات می توان به انواع گونه های سوسک ها مانند سوسک صروتک-انسانی در پشت، سنجاقک، خزندگان و بسیاری دیگر اشاره نمود.

در یکی از بخش های این محیط، قسمتی را برای پروانه ها و شفیره آن ها، در نظر گرفته اند. قسمتی به عنوان محل پرستاری شفیره ها که به نوعی عنوان مهد کودک و پرورشگاه پروانه ها محسوب می گردد. اینجا پروانه ها پیله بسته و از دوره کرم ابریشم به پروانه تبدیل می شوند و دوره دگردیسی خود را می گذرانند. در این منطقه شما و هر بازدیدنماینده پارک پروانه های کوالالامپور می تواند مشاهده کند که چگونه یک کاترپیلار به پروانه تبدیل می گردد.

در نمایشگاه چه تابلوهایی وجود دارد؟

یکی از جالب ترین قسمت های این منطقه نمایشگاهی، در قسمت درب ورودی آن و سمت دستگاه تهویه ساختمان قرار گرفته است. در این گوشه صفحه ای به دیوار می بینید که بر روی آن، دوره دگردیسی پروانه ها را به صورت زنده می بینید. حتی اگر خوش شانس باشید، می توانید لحظه بیرون آمدن یک پروانه از پیله اش را تماشا کنید.

همچنین فضای جداگانه ای با هوای تنظیم شده مورد احتیاج حشرات و تهویه مطبوع در پارک پروانه های کوالالامپور وجود دارد که می توانید در آن ها انواع دیگر گونه ها پروانه، سوسک ها و دیگر حشرات را ببینید.

نحوه دسترسی به پارک پروانه های کوالالامپور

بهترین و راحت تریم راه برای رسیدن به پارک، دریافت تاکسی یا ماشین شخصی است. اگر ماشین ندارید می توانید تاکسی درخواست دهید. همچنین اگر در منطقه باغ های دریاچه باشید، هم به راحتی و با کمی پیاده روی می توانید خود را به پارک پروانه های کوالالامپور برسانید.

  • تاکسی

شما در مالزی و کوالالامپور می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی همانند گرب (Grab) یا اوبر (Uber) تاکسی گرفته و خود را به این منطقه برسانید.

اگر تاکنون از سیستم درخواست ماشین و تاکسی به وسیله اوبر اقدام نکرده اید و این شیوه را نمی دانید، می توانید به همان تاکسی های سنتی اکتفا کنید. بسیاری از راننده های تاکسی در مرکز شهر کوالالامپور جهت رفت به سمت پارک را می دانند و شما را در جلوی ورودی پارک پیاده می نمایند. تنها کافی ست که به آن ها، نام پارک را بگویید.

مساله اینجاست که به دلیل مسائل ترافیکی که در این جهت وجود دارد، بسیاری از راننده های تاکسی از سوار کردن شما منصرف می شوند. آن ها می گویند که راه دور است، هوا بارانی است، ترافیک سنگین است و بسیاری از جملات این چنینی. در نتیجه اگر هم به بردن شما به این مکان موافقت نمایند، کرایه بیشتری از شما خواهند گرفت. یادتان باشد همان ابتدا، با راننده تاکسی برای کرایه به توافق برسید.

پیاده روی و قدم زدن تا پارک

اگر در منطقه باغ های دریاچه هستید، می توانید با کمی پیاده روی به پارک پروانه ها برسید. حتی در طول جهت می توانید از دیگر جاذبه های این منطقه دیدن کنید. این جاذبه ها شامل پارک هیبیسکوس (Hibiscus Park)، باغ ارکید (Orchid Garden)، پارک پرندگان کوالالامپور (KL Bird Park)، مسجد ملی (National Mosque) و موزه هنرهای اسلامی هستند.

در این منطقه بزرگ، تابلوهای راهنمای بسیاری وجود دارد که شما را به سمت جاذبه مورد نظرتان هدایت می نماید. از آنجایی که منطقه ای که پارک پروانه ها کوالالامپور در آن قرار گرفته است، تپه ای و شیب دار است، شاید پیاده روی در اینجا کمی برایتان مشکل باشد. همچنین آب و هوای گرم کوالالامپور مزید بر علت است. پس حتما توصیه می کنیم که بطری های آب معدنی با خود به همراه داشته باشید و حتما در طول جهت آب بنوشید.

ساعات بازدید و آدرس پارک

  • ساعات بازدید: از ساعت 09:00 تا ساعت 18:00 بعد از ظهر
  • آدرس: جالا سندراساری، تمام تاسیک پردانا (باغ های پروانه)
  • Address: Jalan Cenderasari, Taman Tasik Perdana (Lake Gardens)
  • تلفن: 60326934799+

نکاتی که باید از قبل بدانید:

  • استفاده از وسایل نقلیه ای همانند سه پایه در پارک پروانه های کوالالامپور مجاز نیست.
  • شما نمی توانید پروانه ها، گل ها، گیاهان یا هر چیزی که متعلق به پارک است را از آن خارج کنید.
  • در هنگام قدم زدن در پارک بسیار آرام باشید و از حرکات تند و سریع اجتناب کنید. مبادا به پروانه ها آسیبی وارد نمایید.
  • برخی از پروانه ها را ممکن است بر روی جهت پیاده روی و در اطراف گودال های آب مشاهده کنید. بنابراین با احتیاط از کنار آن ها بگذرید.
  • پس از باران، ممکن است که جهت پیاده روی همچنان خیس و لغزنده باشد. بنابراین در هنگام راه رفتن مراقب خود باشید تا لیز نخورید.
  • همچنین این پارک برای افرادی که بر روی ویلچر هستند، مناسب نبوده و امکان حرکت آن ها با ویلچر وجود ندارد.
  • قیمت ورودی پارک برای هر بزرگسال 25 رینگیت و برای هر کودک 14 رینگیت است.
  • مبلغ عوارض ورودی دوربین عکاسی به پارک هم، حدود 5 رینگیت است.
منبع: الی گشت
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 95

به "آشنایی با پارک پروانه های کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک پروانه های کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید