تهاتر زمین با سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از آمادگی برای سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد تومانی در شهرهای جدید ایران اطلاع داد و گفت: برای ساخت مسکن زمین را با سرمایه گذاران تهاتر می کنیم.

تهاتر زمین با سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، محسن نریمان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به نمایشگاه عظیم فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای جدید ایران اظهار کرد: شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس قانون در ادوار مختلف شکل گرفته و فعلا 17 شرکت عمران شهرهای جدید را داریم که 25 شهر جدید را راهبری می نمایند. در راستای تحقق این شهرها سیاست عمومی این بود که سرریز جمعیت شهرهای مادر را ساماندهی کند.

وی توضیح داد: مسائلی از قبیل حاشیه نشینی ها که برای دولت ایجاد مشکل می نماید با این شیوه راهبری و حل گردد، از این جهت در تمام دولت ها مسئله ایجاد شهرهای جدید مورد تاکید بوده و در این دولت نیز این مسئله تافته جدا بافته نیست. تاکید رئیس جمهوری بر این است که نسل نو شهرهای جدید نیز در برنامه گنجانده گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم برخورداری شهرهای جدید از خدمات زیربنایی و روبنایی در استانداردهای بالا به ویژه خدمات رفاهی و شهری و به خصوص ارتباط سریع با مادر شهرها از جمله مسائل شهرهای جدید ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که باید اینگونه شهرها باید به صورت پایدار و زنده با محیط زیستی سالم و توسعه پایدار طراحی گردد تا برای افراد ایجاد جاذبه برای اسکان کند. به عبارت دیگر این شهرها باید مبشر زندگی برتر باشند، چراکه در شهرهای سنتی امکان ایجاد ابداعات و ابتکارات در جهان وجود ندارد اما شهرهای جدید این خصوصیت را به دلیل نحوه شکل گیری دارد.

نریمان با بیان این که ایجاد شهرهای جدید با امکانات فوق به درک درست مدیران دبستگی دارد، گفت: با یاری مردم، بخش خصوصی و استفاده از ضوابط و مقرراتی که به نوعی اختیارات را به هیات مدیره های شرکت عمران شهرهای جدید داده زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های مورد احتیاج فراهم کنیم.

وی اضافه نمود: از نیمه دوم سال گذشته مقدمات نمایشگاه عظیم فرصت های سرمایه گذاری در شهرهای جدید ایران بود که از 19 تا 22 مردادماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد. زمینه ظرفیت های بالقوه شهرهای جدید ایران به سرمایه گذاران معرفی می گردد تا در رفع احتیاجهای این شهرها اقدام گردد.

وی با این که دولت نمی تواند به صورت انحصاری مسائل شهرهای جدید را حل نماید، اظهار کرد: راه چاره این مسئله که رویکردی از اقتصاد مقاومتی به شمار می رود این است که با امکانات و مدیریت بخش خصوصی این مسائل را رفع کنیم.

وی گفت: در ایجاد نسل جدید شهرهای جدید این آمادگی را داریم که همه مجوزهای شهرهای جدید را به بخش خصوصی کنیم تا به این وسیله شهرک های مسکونی، آموزشی، پژوهشی، سلامت و علمی ایجاد گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: زمینه تشویق و ترغیب را فراهم نموده ایم و می خواهیم با سیاست برد-برد سرمایه گذاران در آنالیز توجیه مالی به ارقام قابل قبول در سوددهی برسد. در نمایشگاه پیش رو شهرهای پرند، پردیس، هشتگرد، گلبهار، بهارستان در سطح یک، شهرهای اندیشه ، بینالود، مجلسی، عالی شهر در سطح دو، شهرهای رامشار، علوی، رامین، شیرین شهر، امیرکبیر و مهاجران در سطح سه قرار دارند.

نریمان گفت: از 20 تا 5 درصد تخفیف برای ایجاد تشویق و ترغیب سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است و کسانیکه زمینه ساز قرارداد در نمایشگاه باشند می توانند ازاین فرصت های تشویقی استفاده نمایند.

وی با بیان این که بازار بورس و بازار فرامنطقه ای در شهر جدید اندیشه ایجاد می گردد، اضافه نمود: حتی می توانیم با تصویب مجمع عمومی تخفیف های بیشتر از 20 درصد برای سرمایه گذاران در نظر گرفته گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: در شهرهای جدید 50 هزار هکتار محدوده مصوب داریم و می توانیم بستر کاری را همین مساحت در نظر بگیریم و آمادگی سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد تومانی در بخش های مختلف شهرهای جدید از جمله مترو را داریم. اتصال شهرهای جدید با ریل به شهرهای مادر از جمله اولویت های ماست و در این راستا در شهرهای گلبهار، بهارستان، هشتگرد، پرند، پردیس، مجلسی و فولادشهر احداث مترو مطرح شده و تا سرانجام سال مترو هشتگرد به صورت آزمایشی افتتاح می گردد.

نریمان تاکید نمود: برنامه ای در مورد ساخت واحدهای مسکونی داریم که بر اساس آن ما زمین را تامین می کنیم و سرمایه گذاران آنرا می سازند و در سرانجام سهم هر دو طرف تعیین می گردد و به شیوه تهاتر وارد معامله با سرمایه گذاران می شویم.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2621

به "تهاتر زمین با سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهاتر زمین با سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید