تیم ملی بسکتبال پیر شده، بازیکنی که به تیم لطمه بزند حذف می شود

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال که از بهمن ماه سال 96 با هدایت مهران شاهین طبع در مسابقات آسیایی، جهانی، المپیک و ... شرکت داشت از این پس مصطفی هاشمی را به نام سرمربی در راس خود خواهد داشت.

تیم ملی بسکتبال پیر شده، بازیکنی که به تیم لطمه بزند حذف می شود

رقابت های انتخابی جام جهانی 2023 در قاره آسیا و برگزاری دیدارهای پنجره نخست این رقابت ها (اول تا 9 آذرماه) اولین رویدادی است که تیم ملی بسکتبال و مصطفی هاشمی باید در آن شرکت کنند. بر این اساس امروز چهارشنبه مراسم معارفه مصطفی هاشمی برگزار گشت تا وی به صورت رسمی همکاری با فدراسیون بسکتبال را شروع کند.

همزمان با این مراسم، نشست خبری سرمربی نو تیم ملی بسکتبال هم برگزار گشت تا وی جوابگوی کنندگان رسانه ها در مورد برنامه های خود برای تیم ملی، رویدادهای پیش رو، چشم انداز موردنظر و ... باشد.

از اعتماد فدراسیون تشکر می کنم

مصطفی هاشمی در شروع نشست خبری امروز که در محل فدراسیون بسکتبال (ورزشگاه آزادی) برگزار گشت، گفت: از حسن اعتماد فدراسیون بسکتبال بابت سپردن این مسئولیت به من تشکر می کنم، اما ما معمولا خوش استقبال و بد بدرقه هستیم، امیدوارم مسئولیتم را خوب انجام دهم تا شرمنده نشوم. این می طلبد حمایت های لازم را داشته باشم.

کمبودها را پوشش می دهم

وی با تشکر از کادر فنی قبلی شرح داد: خسته نباشید به آنها می گویم، اگر نقاط قوتی بوده قطعا ادامه می دهم و کمبودها را پوشش می دهم، البته که این یک بازی نیست که فقط من شروع کرده باشم، در راه پیش رو رسانه ها باید کنار من باشند طوریکه اگر بردی به دست بیاید قطعا رسانه ها هم در آن شریک هستند.

واکنش به خداحافظی صمد نیکخواه بهرامی

هاشمی در مورد صمد نیکخواه بهرامی و خداحافظی نصف و نیمه این بازیکن، همچنین شرایط حامد حدادی و در کل برنامه های کلی خود در این زمینه گفت: در تیم ملی مربی باید سه فاکتور داشته باشد؛ اول باید نتیجه گرا باشد، در طول اردو میان بازیکنان و مربیان ارتباط زیادی شکل می گیرد و همه از این ارتباطات برد می خواهند.

وی ادامه داد: مسئله دوم تعامل است به خصوص که بازیکنان از تیم های باشگاهی مختلف وارد یک تیم می شوند، مسئله سوم هم این است که مربی تیم ملی باید استعدادیاب باشد. یعنی هر بار چند بازیکن مستعد در رنج سنی 18 و 19 سال اضافه کنیم.

باید پشتوانه سالهای آینده را اضافه کنیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید کرد: همین مسئله کار را سخت می کند چون همزمان با نتیجه گیری باید پشتوانه سال های آینده را هم شکل دهیم. یعنی همزمان با بدنه ای که باعث برد می شوند و امثال صمد و حامد و حتی مهدی مامدانی در آن تاثیرگذار هستند باید بازیکنان نو را هم به تیم اضافه کنیم.

تیم ملی بسکتبال پیر شده است

هاشمی تاکید کرد: همزمان با شروع لیگ باید شناسایی بازیکنان را شروع کنیم، بنابراین باید منتظر شروع لیگ باشیم تا بازیکنان نو را شناسایی کنیم، همه می دانیم که تیم ملی پیر شده است و باید بازیکنان نو تزریق شوند.

تا زمانی که به تیم ملی لطمه نزنم هستم

هاشمی در ادامه در مورد شرایط قرارداد خود اعلام نمود: معمولا چالشی برای بازیکنان و مربیان است که می گویند اگر من فلان جا بودم بهتر کار می کردم، شاید این ابهام برای من هم باشد اما به طور حتم تا زمانیکه به تیم ملی لطمه نزنم خواهم بود، گذاشتن تاریخ در قرار داد ایجاد مسئولیت می کند، قطعا کار و نتیجه تعیین کننده است، نمی توانم با ضعف عملکردش با آبروی کشورم بازی کنم.

وی تاکید کرد: قطعا این حق را به فدراسیون می دهم که هرکجا احساس کرد نمی توانم مثمر ثمر باشم من را کنار بگذارد.

همکارانم را خودم انتخاب کردم

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد همکاران خود در کادر فنی اعلام نمود: به طور حتم انتخاب همکاران با نظر خودم باید انجام شود، از ریاست فدراسیون و سایر همکاران هم مشورت گرفتم. بر این اساس مهران حاتمی و کامران جمشیدوند را انتخاب کردم.

اولویت دعوت بازیکنان شایسته سالاری است

هاشمی در مورد بازیکنان دورگه و استفاده از آنها در ترکیب تیم ملی گفت: هر بازیکن که پاسپورت ایرانی دارد و طبق قوانین می تواند در تیم ملی باشد مسئله ای برای حضور در اردوها و مسابقات و ترکیب تیم ندارد، اما موضوع شایسته سالاری را نادیده نمی گیرم، هر بازیکنی که خارج از کشور باشد اما از بازیکنان شاغل در ایران بالاتر باشد قطعا به تیم دعوت می شود، در غیر اینصورت و اگر ان بازیکن در سطح داخلی ها باشد ترجیح می دهم از بازیکنی استفاده کنم که خاک کشور را خورده است.

همه باید به اتحاد تیم ملی کمک کنند

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر لزوم انسجام میان بازیکنان، مربیان و رسانه ها در مورد حواشی که گریبانگیر تیم ملی بود، گفت: در ایجاد اتحاد و انسجام همه نقش دارند. باید این انسجام بیشتر شود، ما بسکتبال را در امریکا و اروپا بازی نمی کنیم، در کشوری که جهان سومی است بازی می کنیم که احساسات و عواطف در آن تاثیرگذار است. یعنی باید احساس بازیکنان را درک کرده و خود را با آنها وفق دهیم. در این زمینه فدراسیون و رسانه ها هم باید کمک حال باشند.

وی شرح داد: بعضا از برخی حواشی و برخی افراد نام می برید اما من نمی خواهم نبش قبر کنم، در پی انسجام بیشتر هستم.

اجازه نمی دهم حضور همزمان تاثیری در کارم داشته باشد

هاشمی در مورد فعالیت باشگاهی که همزمان با هدایت تیم ملی در لیگ پیش رو خواهد داشت: به شرافتم قسم که اجازه نمی دهم این حضور همزمان تاثیری در کارم نخواهد داشت. اما اگر برای سال بعد هنوز در کنار تیم ملی بودم قطعا مسئولیت هیچ تیم باشگاهی را نخواهم پذیرفت.

بازیکنی به تیم ملی لطمه بزند کنار گذاشته می شود

هاشمی در واکنش به اینکه تیمی را تحویل گرفتید که حواشی زیادی داشت با این اوصاف چه برنامه ای برای آن دارید؟، گفت: خیلی به گذشته بر نمی گردم، کاری به آن مقطع ندارم، رو به جلو هستم. فقط اینکه اگر نیازهای بازیکنان را برطرف نکنیم و به آن بها ندهیم مشکل ایجاد می شود، اگر می خواهیم شرایط بهتر باشد باید بازیکنان یاد بگیرند وقتی وارد تیم ملی می شوند دیگر نباید فکر باشگاهی داشته باشند، البته بخشی از این موضوع فرهنگ سازی شود اما در کل سعی خواهد داشت فاصله ها را کم کند.

وی تاکید کرد: اگر بازیکنی به تیم ملی آسیب بزند قطعا او را کنار خواهم گذاشت.

هماهنگی مربیان چگونه صورت می گیرد؟

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد یکسان سازی تمرینات در تمام رده های سنی گفت: این مهم هماهنگی میان مربیان تمام تیم ها را می طلبد، البته خودم از رده 16 به بالا یک شناخت کلی از بازیکنان دارم که بر اساس ان برنامه هایم را انجام دهم.

این مربی با بیان اینکه تمریناتی که روی آنها تاکید دارم به نظرم واقعی تر هستند، اعلام نمود: اگر روح و احساس را بگیری و قدرت خلاقیت را هم از او بگیری نتیجه خوبی حاصل نمی شود. این موضوع را در کارم لحاظ می کنم.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7849

به "تیم ملی بسکتبال پیر شده، بازیکنی که به تیم لطمه بزند حذف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی بسکتبال پیر شده، بازیکنی که به تیم لطمه بزند حذف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید