جزئیات گفت وگوی تلفنی برهم صالح و معاون ترامپ

به گزارش آریا بلاگ، رسانه های عراقی از گفت وگوی تلفنی بین رئیس جمهور این کشور و معاون رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

جزئیات گفت وگوی تلفنی برهم صالح و معاون ترامپ

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، برهم صالح رئیس جمهور عراق و مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا تلفنی مصاحبه کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره اوضاع کنونی در عراق و کل منطقه و راهکار های توسعه روابط دوجانبه و تقویت همکاری های مشترک بین دو کشور بحث و گفتگو کردند.

رئیس جمهور عراق در این تماس تلفنی تاکید نمود که بحران این کشور باید به دور از دخالت های خارجی و به وسیله راهکار های صلح آمیز حل گردد و این راهکار باید مبتنی بر حفظ امنیت و حاکمیت قانون باشد و از ریخته شدن خون عراقی ها جلوگیری کند.

برهم صالح بر ضرورت حاکمیت قانون در کشور و حفظ حق آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز و جلوگیری از هرگونه کوشش برای دخالت در امور داخلی این کشور تاکید نمود.

رئیس جمهور عراق در ادامه این تماس تلفنی بر ضرورت کنار گذاشتن خشونت و حفظ صلح آمیز بودن اعتراضات مردمی و حمایت از نهاد های امنیتی و نظامی در عمل به مسئولیت هایشان تاکید نمود.

برهم صالح و معاون رئیس جمهور عراق با اشاره سالروز آزادسازی شهر موصل و فداکاری های عراقی ها در مبارزه با تروریسم بر اهمیت بازسازی شهر های ویران شده و بازگشت آوارگان و تضمین همزیستی بین اقوام و پیروان ادیان مختلف تاکید نمودند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1734

به "جزئیات گفت وگوی تلفنی برهم صالح و معاون ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گفت وگوی تلفنی برهم صالح و معاون ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید