حفر تونل و تاسیس ایستگاه های خط 2 مترو اصفهان با نظارت مستقیم میراث فرهنگی صورت می گیرد

به گزارش آریا بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان صبح امروز در دیدار مدیر عامل شرکت مترو اصفهان با وی تاکید نمود: هرگونه حفر تونل و تاسیس ایستگاه های خط 2 مترو اصفهان با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صورت می پذیرد.

حفر تونل و تاسیس ایستگاه های خط 2 مترو اصفهان با نظارت مستقیم میراث فرهنگی صورت می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان؛ فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان صبح امروز 21 فروردین ماه در دیدار مدیر عامل شرکت مترو اصفهان با وی توضیح داد: با عنایت به تجربه های کسب شده در جریان طراحی و اجرای طرح خط 1 مترو اصفهان در طی دو دهه گذشته، کوشش داریم تا در جریان اجرای خط 2 مترو اصفهان، بدون هرگونه آسیب به محورهای تاریخی اصفهان انجام پذیرد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از خط 2 مترو از محورهای غیر تاریخی و بخش دیگر آن از محورهای تاریخی می گذرد با همکاری شرکت مترو و با یاری باستان شناسان و متخصصین امر کوشش داریم تا در هر دو محور غیر تاریخی و تاریخی متخصصین میراث فرهنگی اکتشافات و پایش لازم را در جهت جلوگیری از بروز هرگونه خطر به عمل آورند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین اضافه کرد: با عنایت به برنامه ریزی های به عمل آمده از سال گذشته طرحهای تاسیس خط 2 مترو توسط اداره کل میراث فرهنگی مورد آنالیز قرار گرفته است، لذا این اداره کل با مستند سازی این طرح، از ابتدای آغاز فعالیت خط 2 مترو کاملا در جریان فعالیتها قرار گرفته است.

او همچنین توضیح داد: حساسیتهای ما به ویژه در محورهای تاریخی که خط 2 مترو از آنها عبور می نماید بسیار زیاد است، لذا تمامی مراحل این طرح، حتی بیش از اجرا گام به گام با هماهنگی این اداره کل صورت می گیرد.

بیش از این و در طی سالهای 1394 و 1395 با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری اصفهان عبور خط 2 مترو از مجموعه دنیای میدان امام (ره) (نقش دنیا) منتفی شد، لذا این طرح محورهای دیگری از شهر اصفهان را پوشش خواهد داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 540

به "حفر تونل و تاسیس ایستگاه های خط 2 مترو اصفهان با نظارت مستقیم میراث فرهنگی صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفر تونل و تاسیس ایستگاه های خط 2 مترو اصفهان با نظارت مستقیم میراث فرهنگی صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید