حناچی:طرح تفصیلی وحی منزل نیست

به گزارش آریا بلاگ، شهردار تهران با بیان اینکه طرح تفصیلی وحی منزل نیست، گفت: شاید این طرح ایراداتی داشته باشد که باید رفع گردد.

حناچی:طرح تفصیلی وحی منزل نیست

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری در منطقه 20 شهر تهران گفت: خوشحالم که بخش عمده پروژه هایی چه امروز افتتاح شد به بانوان اختصاص داشت تا سلامت این بخش از جامعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: اینکه بعد از پاییز و برگ ریز درختان همواره منتظر ورود بهار هستیم و این از دیرباز فرهنگ ما بوده است.

شهردار تهران گفت: این منطقه شش هزار سال قدمت دارد و خاطرم هست وقتی گودبرداری برج طغرل انجام شد سه لایه تمدنی در آن دیده شد.

حناچی اضافه کرد: باید دید که چه اتفاقی برای ری افتاده است که این منطقه دارای قدمت و این کلانشهر فقط یک دیواره و یک برج و بخشی از دژ رشکان به جا مانده است.

وی گفت: به نظر می رسد هم حوادث تاریخی و هم زمین لرزه های پیاپی باعث شده است که از این تمدن بزرگ چیز زیادی به جا نماند.

شهردار تهران گفت: در این منطقه مقبره حضرت عبدالعظیم حسنی را داریم و در آموزه های ما آمده است که باید به این بزرگوار سر زده و ایشان را زیارت کرد.

حناچی ادامه داد: در اینجا گورستان ابن بابویه را داریم و به طور کلی این منطقه جای جایش دارای قدمت و نشان دهنده بخشی از تاریخ دوران معاصر ما است.

وی اضافه کرد: ری را به جوانمردی می شناسند و از همین رو یکی از ایستگاه های متروی این منطقه به نام جوانمرد قصاب نامگذاری شده است.

شهردار تهران گفت: در شهرداری تهران بنای ما این است که به ری توجه ویژه داشته باشیم، زیرا تراکم جمعیت به هکتار در این منطقه بالاست و بیش از درآمد منطقه در آن هزینه می کنیم.

حناچی اضافه کرد: کوشش ما این بوده است که سهم بیشتری از حمل و نقل عمومی به این منطقه بیاید و از همین رو در این منطقه دو خط مترو وجود دارد.

وی گفت: کوشش خواهد شد تا بخش های مغفول مانده در طرح تفصیلی مورد عنایت بیشتری قرار گیرد و به موضوع بافت فرسوده در این منطقه بیشتر توجه گردد.

شهردار تهران گفت: طرح تفصیلی وحی منزل نیست و شاید ایراداتی داشته باشد که باید رفع گردد.

حناچی ادامه داد: در ری پتانسیل هایی داریم که باید به آن توجه گردد. شما ببینید که وقتی کشتارگاه تغییر شکل و کاربری داد چقدر بر اقتصاد آن منطقه تاثیر گذار شد.

شهردار تهران گفت: در ری کارخانه سیمانی داریم که کشور را با آن ساخته ایم و امروز قرار است این کارخانه تبدیل به یک محیط فرهنگی گردد و بگردد آنرا تبدیل به یک موتور مالی و فرهنگی کنیم.

حناچی اضافه کرد: در حوزه پسماند و آرادکوه کوشش می کنیم تا با طرح کاپ که همان طرح کاهش پسماند است کوشش کنیم تا میزان زباله ها کاهش پیدا کند.

وی گفت: در ابتدای دوره مدیریت بنده 7 هزار تن زباله روزانه جمع آوری می شد، اما امروز این عدد با کاهش های پیدا شده به عدد 6300 تن رسیده است.

شهردار تهران گفت: اولویت ما این است که اصلا دیگر چیزی در آرادکوه دفن نکنیم و این یک باید و یک الزام است و چاره ای هم نداریم.

حناچی ادامه داد: یکی از مسائل ما بحث تمرکز است و باید این نکته را بگویم که 20 درصد از جمعیت کشور در کمتر از دو درصد مساحت کشور ساکن شده اند و این باعث شده است که امروز اداره تهران با مسائلی روبرو باشد.

وی اضافه کرد: این تمرکز و این سطح تاثیر گذاری به دلیل گردش مالی در تهران است که هم حسن است که فراوری اشتغال شده است و هم عیب، زیرا باعث کاهش کیفیت مدیریت و خدمات ارایه شده می گردد.

شهردار تهران گفت: به دنبال مکان های جدیدی هستیم در شرق و غرب تهران تا دیگر بهشت زهرا توسعه پیدا نکند و آن ترافیک هایی که در آخر هر سال می بینیم دیگر رخ ندهد.

حناچی اضافه کرد: کوشش میکنیم تا میادین میوه و تره بار را افزایش بدهیم و امروز با افتخار می گویم که قیمت محصولات ارایه شده در میادین حدود 40 درصد با سایر سطح شهر فرق داشته و پایین تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1878

به "حناچی:طرح تفصیلی وحی منزل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی:طرح تفصیلی وحی منزل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید