خبرنگاران بخش آموزشی البرز احتیاج سنجی شد

به گزارش آریا بلاگ، کرج - خبرنگاران- بخش آموزشی و تعلیم و تربیت استان البرز عصر شنبه با حضور اعضای هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز این استان احتیاج سنجی شد.

خبرنگاران بخش آموزشی البرز احتیاج سنجی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دوره کالج در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست که درادره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزارشد، گفت: ساخت کلاس های درس دراین استان تنها با یاری خیرین و مردم برطرف خواهد شد.

سالار قاسمی گفت: دانش آموزان البرز احتیاج به فضای مناسب و ایمن تحصیلی دارند که این مهم تنها با افزایش سطح مشارکت های مردمی و تخصیص اعتبارات مورد احتیاج دولتی امکان پذیراست.

وی یاد آورشد: رشد جمعیت دانش آموزی درالبرز از میانگین کشوری بالاتر است لذا ضرورت دارد، گام های مستحکم برای توسعه و افزایش کلاس های درس دراین استان برداشته گردد.

قاسمی توضیح داد: توسعه فضاهای آموزشی دراین استان موجب کاهش مسائل آموزش و پرورش درعرصه تعلیم و تربیت از جمله تراکم دانش آموزی و مدارس 2 نوبتی می گردد.

وی افزود: هرساله بین 12 تا 15هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی البرز به دلیل مهاجرت اضافه می گردد که این مهم سبب شده است تا این استان با کمبود فضای آموزشی روبرو گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز فرهنگ سازی در راه حرکت معنوی مدرسه سازی در جامعه را از سوی رسانه ها ضروری دانست و گفت: باید در این راه همه مردم با هر توان اقتصادی با خیرین مدرسه ساز همدل و همراه شوند.

وی تاکید نمود: تراکم دانش آموزی درکلاس های البرز بالاست لذا ساخت کلاس های جدید در این استان باید مورد توجه ویژه از سوی مدیران دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها قرار گیرد زیرا سالانه باید 400 کلاس جدید ساخته گردد.

نبود زمین مانعی بزرگ برای ساخت مدرسه

رییس مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرزهم دراین نشست اظهارداشت: حضور خیرین درساخت مدرسه دراین استان از رشد خوبی برخودار است به گونه ای که درتحقق تعهدات اقتصادی درچندین سال متولی منتخب کشوری می گردد.

دکترمحمدرضا اسپرورین با اشاره به اینکه تکریم ازخیرین مدرسه ساز به خاطر حرکت ارزشمندشان درامر مقدس مدرسه سازی لازم است، گفت: هرساله جشنواره خیرین مدرسه ساز با هدف تقویت وتوسعه فضاهای آموزشی برگزار می گردد که تا کنون حاصل آن رضایتمندی فعالان عرصه تعلیم و تربیت و خانواده ها را به ویژه درمناطق محروم و کم برخوردار را به همراه داشته است.

وی بیان داشت: خیرین مدرسه ساز دراین استان از جمله در کرج احتیاج به تامین زمین مناسب برای ساخت فضاهای آموزشی دارند.

وی با بیان اینکه یکی ازمسائل اصلی خیرین مدرسه سازبه ویژه دراستان البرزدر بخش تأمین زمین آموزشی است ، افزود: این مشکل با همدلی مسوولان استان به خصوص شهرداری و مسکن و شهرسازی برطرف می گردد.

وی مطرح کرد: برای برطرف این کاستی تنها نمی توان به ظرفیت بخش دولتی اکتفا کرد.

رییس مجمع خیرین مدرسه سازالبرزادامه داد: هر سال بیش از 12 هزار دانش آموز به جمعیت البرز اضافه می گردد در حالی که برای تحت پوشش قراردادن این تعداد دانش آموز، کلاس درس مورد احتیاج به فضای آموزشی استان اضافه نمی گردد.

البرز تحول بزرگ می خواهد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس البرزنیزگفت: این استان درفقر فضای آموزشی به سر می برد که برطرف آن احتیاج به تحول بزرگی از سوی خیرین مدرسه ساز و مسوولان استانی دارد.

محمد دلاوریان با اشاره به اینکه ساخت یک هزار کلاس درس درالبرزدرالبرز درحال اجراست، افزود: سالانه بطور متوسط 400 کلاس درس دراین استان باید ساخته گردد.

وی گفت: ازسال گذشته تا کنون حمایت دولت درساخت وتکمیل فضاهای آموزشی درالبرز فرایند مطلوبی داشته است تا فقر فضای آموزشی در این استان کم رنگ گردد.

وی بیان داشت: سطح مشارکت های مردمی در ساخت مدارس البرز نیز قابل تحسین است که به دلیل کمبود فضای آموزشی احتیاج به مشارکت خیرین مدرسه ساز در این استان داریم.

دلاوریان با بیان اینکه البرزدر بخش تراکم دانش آموزی، یکی از متراکم ترین استان های کشوراست، افزود: ساخت کلاس درس به دلیل کمبود فضای آموزشی و فرسودگی کلاس ها باید دراولویت کاری پروژه های عمرانی استان قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز ادامه داد: استان البرز به دلیل مهاجر پذیری بالا، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر مجاز با چالش های ویژه ای در بخش فضای آموزشی روبرو است .

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3102

به "خبرنگاران بخش آموزشی البرز احتیاج سنجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش آموزشی البرز احتیاج سنجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید