خرید ملک و اقامت تضمینی در قبرس

به گزارش آریا بلاگ، درباره قبرس شمالی

کشور جمهوری ترک قبرس شمالی 35 سال پیش به دنیا آمد و به خاری در چشم یونانی ها مبدل شد و در عوض افتخاری برای ترک ها میسر شد. استقلال این کشور باعث دو پارچه شدن این جزیره زیبا شده. ایرانی ها و کلا همه کشورها میتونند بدون ویزا به قبرس شمالی سفر نمایند. منتها پرواز ها و کشتی ها به قبرس شمالی فقط از ترکیه بوده و اگر از این راه وارد قبرس شمالی بشید با اون پاسپورت هیچ جوره نمیشود وارد قبرس جنوبی شد. ولی اگر از مرز هوایی یا دریایی وارد قبرس جنوبی بشید، بدون هیچ مسئله ای میشه از مرزی که بین قبرس شمالی و جنوبی هست تردد کرد. هنگام تردد بین قبرس شمالی و جنوبی فقط پاسپورت ها کنترل میشه و هیچ مهر ورود و خروجی داخل پاسپورت زده نمیشود.

خرید ملک و اقامت تضمینی در قبرس

قبرس شمالی بسیار محبوب از دید گردشگر

قبرس شمالی جزیره ای که سراسر تاریخ است. جزیره قبرس یکی از جادویی ترین مکان هایدر دنیا است. و قبرس شمالی بخش کوچکی از این جزیره پر رمز و راز است که حس و حال مدیترانه در آن موج می زند. با سفر به بهشتی ترین قسمت دریای مدیترانه بناهای تاریخی با بیش از هزاران سال قدمت، میراث فرهنگی برجسته و گنجینه های باشکوه منتظرتان هستند.

قبرس شمالی دارای یکی از سالم ترین آب و هواها است. در این ناحیه تقریبا خبری از بادهای سرد، برف و یخبندان نیست. بارش، معمولا به شکل بارندگی است اما گاهی هم که در رشته کوه های گیرنه برف می آید هنوز به زمین نرسیده آب می شوند! سردترین ماه سال در قبرس شمالی ژانویه (دی) است و متوسط دمای هوا به 10 درجه ساتی گراد می رسد. گرم ترین ماه سال نیز جولای (تیر) است و متوسط دمای سال در این ماه هم حدود 40 درجه سانتیگراد است! متوسط دمای سالانه قبرس حدود 15 درجه سانتیگراد است.

خرید ملک در قبرس

برای اشخاصی که قصد مهاجرت به خارج دارند یا به هر دلیلی میخواهند بخشی از دارایی خود را بصورت خانه ای مستقل در محل قبرس شمالی سرمایه گذاری نمایند، دلایل مختلفی برای خرید ملک در این قسمت یعنی قبرس وجود دارد. دلیل مناسب بودن قبرس شمالی برای خرید ملک به این صورت است. هرروز تعداد افرادی که پاسخ سوالاتشان را در قبرس شمالی یافته و اقدام به خرید خانه در قبرس شمالی می نمایند از ملیتهای مختلف از جمله (روسیه و اروپای شرقی، انگلیس، ترکیه، ایران و شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس) رو به صعود است. بیشترین ترین دلایل این انتخاب بدین صورت است:

خرید ملک در قبرس شمالی

امروزه بازار املاک و مستغلات در محدوده قبرس شمالی بهترین قیمت ها در میان کشور های مدیترانه ارائه می دهند. قیمت خرید خانه در قبرس شمالی در مناطق ساحلی از حدود 40.000 پوند برای آپارتمان و 80.000 پوند برای ویل اشروع میگردد. انواع آپارتمان و پنت هاوسهای با شکوه با بهترین امکانات با قیمت حداکثر500 هزار پوند انگلیس و ویلاهای بسیار شیک تا 250 هزار پوند که در مقایسه با قیمتهای املاک مشابه در سایر نقاط دنیا بسیار ارزان تر بوده است. اما در این راه بهتر از روش ها و روندهای خرید ملک در قبرس شمالی را بدانید تا بتوانبد با سرمایه که دارید به بهترین شکل اقامت این کشور را بدست آورید.

طبیعت متنوع

طبیعت قبرس شمالی نسبتا دست نخورده بوده وتنوع زیست محیطی قابل توجهی دارد. گونه های گیاهی بسیاری در اینجزیره وجود دارند که 19 تای آن ها بومی و مخصوص خود قبرس شمالی هستند. فکر می کنید این پوشش فقط برای نواحی خارجی نیست و حتی در مناطق شهری نیز وجود دارد. مطالعاتی که روی کرانه رودخانه Pedieos در حوالی شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس صورت گرفته خبر از 750 گونه گیاهی مختلف می دهند که 30 تای آن ها ارکیده هستند که فقط بومی و فقط برای زیستن در قبرس اند. یکی از گونه های ارزشمند، لاله به اسم medoþ است که فقط در روستای Tepebaþý پیدا می گردد و حتی در سال جشنواره هایی هم برای این گل برگزار می گردد.

اقامت در قبرس شمالی

اگر برای مدت زمان بیش از 6 ماه در سال قصد اقامت دارید باید برای دریافت مجوز اقامت اقدام نمایید. برای دریافت اقامت به وسیله خرید ملک در قبرس شمالی باید پس ازطی کردن امراحل خرید ملک، مدارک مربوطه را به به ادارات ثبت و مالیات برده و ملک را بنام خریدار یا خریداران ثبت کنید. صدور اقامت برای افراد به هیچ وجه دلیل به حضور دائم افراد در قبرس شمالی و اجبار به زندگی در اینجا نمی گردد و خریداران ملک می توانند در هر زمانی و به هر مدتی از قبرس شمالی خارج و یا داخل شوند. به همین دلیل بعضی از افراد با خرید ملک و اخذ اقامت، قبرس را ترک نموده و خانه را به اجاره سالیانه می دهند.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

رشد هر سال در زمینه سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک در قبرس شمالی حدود 5 تا 12 درصد بوده و غالبا در خصوص املاک خریداری شده پیش فروش شده صدق میکند. همچنین به دلیل داشتن فضای بکر این جزیره و هجوم ناگهانی اتباع دیگر کشورها برای اخذ اقامت (به دلیل جاذبه های گردشگری در قبرس شمالی، هر ساله تعداد زیادی مسافر به اینجا می آید و با مشاهده شرایط و اوضاع، تصمیم به مهاجرت و اقامت در قبرس شمالی میگیرند)، تقاضای خرید املاک هر ساله بالا رفته و به تناسب قیمت ملک و خانه افزایش می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5787

به "خرید ملک و اقامت تضمینی در قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ملک و اقامت تضمینی در قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید