خودروسازان: زیان ده هستیم، پیشنهاد توقف فراوری به خودروسازان!

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران این افزایش قیمت رضایت اما نتوانست خودروسازان را از زیان سنگینی که با آن روبرو هستند، رها کند و تنها کارخانه ایران خودرو در این مدت با زیان 18 هزار میلیارد تومانی روبرو شد.

خودروسازان: زیان ده هستیم، پیشنهاد توقف فراوری به خودروسازان!

خودروسازان می گویند فراوری خودرو برایشان صرفه مالی ندارد و از آن سمت مشتریان نیز از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی ناراضی هستند.

در ادامه نظرات مخاطبان خبرنگاران را درباره گزارش زیان 18 هزار میلیاردی ایران خودرو را می خوانید:

فراوری نکنید

نه خودروسازان سود می نمایند، نه دولت و مردم ایران. فقط دلال ها سود می برند و خودروها را به قیمت کارخانه تحویل می گیرن و به قیمت بازار آزاد می فروشند. از هر هزار تا خودرو دو، سه تا هم به عنوان برندگان قرعه کشی به مردم می دن.

برادر فراوری نکن به خودت رحم کن تا بیشتر از این ضرر نکنی ما هم دعات می کنیم.

فراوری می نمایند وبه قیمت ماشین های با کیفیت اروپا می اندازند به مردم، مدعی هستند ضرر هم کردند. خوب اگه ضرر داره درش رو ببندید.

قیمت ماشین بیشتر از ارزش واقعی آن هست باید ریخت وپاش وکارمندان اضافی را حذف نمایند و پاداش مدیران کمتر بشه.

راه یاری به خودروسازی فقط نخریدن محصولات این شرکت هاست. تا موقعی که بازار برای خرید وجود دارد خودروسازان به فکر بهبود کیفیت نخواهند بود.

بگید مدیران ارشد ایران خودرو فداکاری نمایند و حقوق شون رو نصف نمایند. ماشین به این ضعفی و این همه مدیر نجومی بگیر؟ نوبره

پس ببینید مردم چقدر زیان کردن که سمند 26 میلیونی رو 260 میلیون می خرن دروغ می گین ایران خودرو سود ننموده چون تا حالا خودرویی نداده و احتکار نموده و خودروهایی رو که براش 20 میلیون تمام شده بود داده دست مردم 120 میلیون.

واقعا آقای نعمت بخش درست می گن اگه هر کسی خودرو احتیاج داشت همون موقع می تونست مستقیم از نمایندگی خرید کنه اون وقت دلال ها و تقاضای کاذب حذف می شد. کاش همین جور که خودرو انحصاری بود همین جور هم مجبور می شدن خودرو بیشتر از احتیاج مردم فراوری کنن.

شما که میگین قیمت مواد اولیه گرون شده حاضرید مواد اولیه به قیمت جهانی بخرید و ماشین ها رو هم به قیمت جهانی بفروشید؟! شما فقط به فکر جیب خودتونید این مسخره بازیای قرعه کشی و دو نرخی کردن قیمت خودرو هم همش زیر سر خود خودروسازهاست و گرنه جمع کردنش کار سه روزه.

شرکتی که از این همه انحصار، رانت و حمایت استفاده می کنه و کیفیت خودروهاش زیر صفره و قیمت هاش هم نجومیه بازم داره ضرر می ده دیگه توجیه مالی برای فعالیت نداره باید درشو ببنده مردم هم باید غیرت کنن و خرید از این ارابه سازارو تحریم کنن.

رانت و فساد در فراوری نمایندگان خودرو، استفاده از ماشین آلات و ابزار نامرغوب و نداشتن تخصص عامل اصلی بالا بودن قیمت تمام شده خودرو در ایران است، فقط قیمت فروش موثر نیست، قیمت کالای بی کیفیت نباید بیشتر از این باشد، بازار سیاه ارتباطی به بالا بودن قیمت تمام شده ندارد.

پس چه جوره که اون طرف مرز ماشین کره ایی با کیفیت فقط 20 هزار دلار قیمت داره؟ یعنی نزدیک 500 میلیون. این ها دارن یقه مارو می گیرن که نتونیم یقه شون رو بگیریم. همین خودروسازها هستن که پراید تابوت رو میدن 120 میلیون و باز هم ناراضی هستن.

خودروی دست دوم وارد کنید

خودروسازها فراوری رو بی خیال بشن، (کار هر بر نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد کهن) به جاش ماشین های دست دوم مثل تویوتا و بنز و بی ام و رو که از عمرشون چند سالی هست می گذاره رو وارد نمایند قیمت شون هم بین 5 تا 10 هزار دلار هست بعد دو برابر قیمت هم به ملت بفروشن باز هم از پراید ارزون تر برای مردم خرج داره این طور شرکت های خودروسازی هم ضرر نمی کنن و ملت هم تو جاده تلف نمی شن.

من لحظه شماری می کنم که این خودروسازان بی کفایت اعلام ورشکستگی نمایند و برای همواره کارنامه خودروسازی در این مملکت تعطیل بشه. شاید یکی بگه که این چه منطقیه!!؟ خودروسازی که این همه مدت نتونست خود را اثبات کند حتما در مدیریت کلان ضعف دارد پس مدیریت کما فی السابق همین هست نتیجتا توفیقی دراین خودروسازی نیست. شاید بگید تعدادی زیادی از کارمندان بیکار می شن اما تو این مملکت تا دلت بخواد بیکار هست این ها هم روش .

پیشنهاد می گردد گزارش خودروهای صفر زیر 250 میلیون در بازار مطالعه گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7217

به "خودروسازان: زیان ده هستیم، پیشنهاد توقف فراوری به خودروسازان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازان: زیان ده هستیم، پیشنهاد توقف فراوری به خودروسازان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید