خودروهای برقی در اسپانیا رکوردهای فروش را شکستند ، سرمایه گذاری برای فراوری EVها

به گزارش آریا بلاگ، خودروهای برقی در اسپانیا این روزها بیش از هر دوره دیگری پر فروش هستند. از همین رو، دولت اسپانیا در راستای تدابیر زیست محیطی و با هدف طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی تا سال 2023 میلادی، 4 میلیارد و 295 میلیون یورو به صنعت خودروی این کشور بودجه تزریق خواهد نمود. به گزارش روزنامه ال پائیس، این سرمایه گذاری در قالب پروژه استراتژیک بهبودی و تحول مالی (PERTE) با تمرکز بر مساله وسایل نقلیه برقی و با مشارکت و همکاری وزارت صنعت و سایر بخش های مرتبط انجام خواهد شد.

خودروهای برقی در اسپانیا رکوردهای فروش را شکستند ، سرمایه گذاری برای فراوری EVها

خبرنگاران - این طرح دیروز سه شنبه در شورای وزیران به تصویب رسید. دولت اسپانیا که با تحول در ساختار کابینه و انتصاب وزرای تازه در کوشش است تا فرایند بازیابی مالی این کشور را تسریع کند.

با اجرایی کردن طرح تقویت فراوری خودروهای برقی تا سه سال آینده در کوشش است تا با سود حاصل از این سرمایه گذاری، سهم خودروسازی در اسپانیا را در سال 2030 به 15 درصد از فراوری ناخالص داخلی برساند.

به نوشته ال پائیس، براساس برآوردهای صورت گرفته، تقویت فراوری خودروهای برقی علاوه بر ایجاد بین 68 هزار تا 141 هزار فرصت شغلی، بین 10 تا 17 میلیارد یورو در فراوری ناخالص داخلی اسپانیا تاثیرگذار خواهد بود.

افزایش فروش خودروهای برقی در اسپانیا

براساس آمار ارائه شده فروش وسایل نقلیه برقی، هیبریدی و گازی در اسپانیا در ماه ژوئن امسال میلادی (خرداد- تیر) در مقایسه با مدت مشابه سال 2020، شاهد افزایش 8/ 126 درصدی بوده است.

به این ترتیب در این بازه زمانی 35 هزار و 413 خودرو فروخته شده است. بعلاوه بازار خودروهای 100 درصد الکتریکی با افزایش فروش 8/ 226 درصدی، بالاترین رشد فروش را در ماه ژوئن تجربه نموده است.

بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش مقدار انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به فراوری انبوه برسانند.

اتحادیه اروپا که در ایجاد سیاست ها با هدف کاهش گازهای گلخانه ای همیشه پیشگام بوده است، سال 2040 میلادی را به اسم تاریخ ممنوعیت فروش خودروهای با موتور احتراقی مشخص نموده است.

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال 2050میلادی انتشار گازهای گلخانه ای را به صفر برساند. این به معنی کنار گذاشتن زغال سنگ، نفت و گاز، تغییر سریع در سامانه های فراوری انرژی (اصطلاحا انرژی سبز)، فراوری وسایل نقلیه بدون انتشار گازهای گلخانه ای و بازسازی میلیون ها خانه است.

اقداماتی که مستلزم صرف هزینه و سرمایه گذاری میلیاردها یورویی است. براساس برنامه ریزی اتحادیه اروپا تا سال 2030 حداقل 30 میلیون خودرو برقی در اروپا تردد خواهد نمود. اما تا سال 2050 تقریبا همه خودروها اعم از وانت، اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین برقی و بدون انتشار گازهای آلاینده خواهند شد.

منبع: ایرنا

منبع: بیت ران
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7451

به "خودروهای برقی در اسپانیا رکوردهای فروش را شکستند ، سرمایه گذاری برای فراوری EVها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای برقی در اسپانیا رکوردهای فروش را شکستند ، سرمایه گذاری برای فراوری EVها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید